2013-08-05, 15:02
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Haha 400-500 mkr för Subotic. Sluta..
Tror man skulle få Subotic för 200-250 miljoner, kanske lite dyrare nu eftersom att säsongen drar igång på fredag för de tyska lagen.

Subotic är bra, men saknar de för mittbackar rätt ovanliga spetsegenskaperna som exempelvis Thiago Silva har i sin snabbhet och Hummels har i sin uppspelsfot.
2013-08-05, 15:04
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Barca borde, om man nu ska värva en klassmittback och vill spendera pengar, lägga ett bud på Hummels mittbackskollega i BVB, Subotic. Han är i min mening stabilare defensivt och gör inte lika många små misstag som Hummels.

Subotic sitter på kontrakt över säsongen 2015/2016, och är rimligtvis billigare, men man får nog vara beredda att pynta upp närmare 400-500 miljoner ändå.

Man får nog finna sig i att Hummels, Subotic, Thiago Silva och David Luiz alla blir fruktansvärt dyra värvningar. Då tycker jag Subotic är solklart bäst sett till prestation per krona.

Vad finns det mer för klassbackar som faktiskt vore realistiska? Minns jag fel eller var det tal om att Barca ville ha Vidic under förra fönstret?
Skrev dom på föregående sida.

David Luiz, Agger, Vermalen, Koscielny, Vertongen, Kompany har det snackats om på senare tid iaf, alla känns spontant oerhört svåra att få.

Jag håller med angående Subotic, men har inte sett några rykten kring honom sen förra säsongen, man får också komma ihåg att barcelona har en alldeles ny tränare som det ännu inte läckt ut så mycket ifrån, men han ska iaf ha oerhört stor koll på alla europeiska spelare trots att han varit i Sydamerika hela tränarkarriären.

Vidic har "fel profil" för barcelona, inte tillräckligt bra passningsfötter (både lång och kortspel), inte tillräckligt snabb och framför allt, för gammal och för skadebenägen.
2013-08-05, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Men jag har svårt att se att Rooney eller United hellre säljer honom till Chelsea. Snarare borde väl United föredra Arsenal som inte har lika stora möjligheter som Chelsea ex. att hota om titlar.

Och i Rooneys ögon tror jag att det enda helt otänkbara laget är Liverpool.

Grejen är ju att han mycket hellre stannar i United än att gå till Arsenal eller Spurs. Vad ska han göra där ? United säljer säkert hellre honom till Arsenal än Chelsea, men allra helst säljer man honom till Wigan...
2013-08-05, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Grejen är ju att han mycket hellre stannar i United än att gå till Arsenal eller Spurs. Vad ska han göra där ? United säljer säkert hellre honom till Arsenal än Chelsea, men allra helst säljer man honom till Wigan...

Exakt så. Känns helt orealistiskt att Rooney ens skulle överväga arsenal och att ryktena dog ut innan dom började talar bara ännu starkare för det.
2013-08-05, 15:20
Medlem
Seppo1337s avatar
Loic Remy undergår tydligen en medical hos Newcastle just nu.
2013-08-05, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av das-boot
Exakt så. Känns helt orealistiskt att Rooney ens skulle överväga arsenal och att ryktena dog ut innan dom började talar bara ännu starkare för det.

Precis. Hade Rooney varit i Wigan och Arsenal samt Chelsea varit ute efter honom så hade det varit en annan sak, då hade han hur som helst bytt upp sig. Rooney tycker att Arsenal är under hans värdighet och han skulle aldrig ta det klara steget ned. Finns inte.

Lägg då till att Arsenal inte är villiga att betala hans lön (?) samt det faktum att United inte kommer sälja honom till ett engelskt lag. Har sagt hela sillyn att denna transfer är helt omöjlig och jag är lika säker än idag.
Senast redigerad av PeterHook 2013-08-05 kl. 15:26.
2013-08-05, 15:30
Medlem
Qawseds avatar
Rooney åker inte med till Stockholm pga. axelskada. Löjligt att spekulera, men ja.
2013-08-05, 15:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed
Rooney åker inte med till Stockholm pga. axelskada. Löjligt att spekulera, men ja.

Har inte direkt superkoll på Uniteds försäsong, men har inte Rooney missat samtliga matcher de spelat hittills? Inte direkt någon optimal uppladdning inför säsongen. Tycker mycket tyder på att han lämnar.
2013-08-05, 15:53
Medlem
Jkrokens avatar
Vill inte på något sätt vara cynisk, men nu talar i princip allt för att Rooney lämnar United.

Enligt Sky lade Chelsea ett bud på £30m i natt på Rooney. United nobbade direkt. Dessutom skriver The Times att Rooney kommer lämna in en transferbegäran nu i veckan. Som grädde på moset följer han nu inte med till Stockholm.

Helt klart är någonting på gång.
2013-08-05, 16:02
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qawsed

Tror inte en sekund på någon jävla axelskada, det är bara skitsnack. Det skulle vara intressant att veta hur villig Rooney själv är att gå till Chelsea men det förvånar mig inte om han gärna gör det. Där skulle han vara den obestridda stjärnan i anfallet och garanterad en startplats.

Men det finns inte en chans i helvetet att Rooney säljs till Chelsea. Moyes skulle gräva sin egen grav genom att ge en av de största konkurrenterna stjärnanfallaren de behöver för att bärga titeln. I och med att Rooney har 2 år kvar på kontraktet så ligger allt i klubbens händer och det ska bli väldigt intressant att se hur det här slutar. Känns verkligen som om Rooney bränt alla broar i United men samtidigt finns det inte så många alternativ på marknaden. Jag tror Rooney blir kvar i United mot sin vilja tillslut i brist på passande försäljningsalternativ.

En sak är säker och det är att Rooney gjort sig själv till åtlöje inför hela fotbolls-England. Vilken sinnesjuk pajas!
2013-08-05, 16:12
Medlem
Vill majoriteten av Uniteds fans seriöst ha bort Rooney?
2013-08-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dickpUmp
Vill majoriteten av Uniteds fans seriöst ha bort Rooney?

Bilden jag får är att de flesta mer eller mindre ogillar honom vilket inte är förvånande men att rätt få vill att han ska säljas till Chelsea. Vilket jag är väldigt tacksam över då jag inte tror det är en bra deal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in