Citat:
Ursprungligen postat av
svulle
Barca borde, om man nu ska värva en klassmittback och vill spendera pengar, lägga ett bud på Hummels mittbackskollega i BVB, Subotic. Han är i min mening stabilare defensivt och gör inte lika många små misstag som Hummels.
Subotic sitter på kontrakt över säsongen 2015/2016, och är rimligtvis billigare, men man får nog vara beredda att pynta upp närmare 400-500 miljoner ändå.
Man får nog finna sig i att Hummels, Subotic, Thiago Silva och David Luiz alla blir fruktansvärt dyra värvningar. Då tycker jag Subotic är solklart bäst sett till prestation per krona.
Vad finns det mer för klassbackar som faktiskt vore realistiska? Minns jag fel eller var det tal om att Barca ville ha Vidic under förra fönstret?
Skrev dom på föregående sida.
David Luiz, Agger, Vermalen, Koscielny, Vertongen, Kompany har det snackats om på senare tid iaf, alla känns spontant oerhört svåra att få.
Jag håller med angående Subotic, men har inte sett några rykten kring honom sen förra säsongen, man får också komma ihåg att barcelona har en alldeles ny tränare som det ännu inte läckt ut så mycket ifrån, men han ska iaf ha oerhört stor koll på alla europeiska spelare trots att han varit i Sydamerika hela tränarkarriären.
Vidic har "fel profil" för barcelona, inte tillräckligt bra passningsfötter (både lång och kortspel), inte tillräckligt snabb och framför allt, för gammal och för skadebenägen.