2013-08-05, 00:08
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kratan
okej såg nyligen detta på sportbladet silly blogg. http://bloggar.aftonbladet.se/sillyseason/2013/08/04/barcelona-pengar-ar-inga-problem/

"Barcelona vill ha en till spelare i sommar. Trots att man la mer än en halv miljard kronor på Neymar, 21, så behöver man inte hålla tillbaka i jakten på en mittback.

– Pengar kommer inte att vara något problem när det kommer till att värva spelare. Vi kommer inte att göra något galet, men våran prioritet när det kommer till det är att det blir rätt sportsligt sett. Ekonomiavdelningen kommer att ta fram de pengar som krävs när vi har kommit överens med en klubb, säger Barças ekonomiska vice-president (!) Javier Faus enligt Football Espana.

Både David Luiz, 26, och Daniel Agger, 28, från Chelsea respektive Liverpool ryktas till klubben."

Iom med detta uttalande kanske Barcelona fansen ska förvänta sig Luiz eller?
David Luiz är efter Thiago Silva den ultimata Barcabacken IMO, men man måste ta i beaktande att Mourinho Hatar Barcelona och att Chelsea har nästan oändligt med pengar och behöver aldrig sälja motvilligt så att säga. Så det är inte ens värt att hoppas på David Luiz, han kommer inte. Enda scenariot som eventuellt skulle möjliggöra det hela är om DL gör sig svår i klubben och/eller använder spelarknepet "transfer request".
2013-08-05, 00:12
Medlem
Agger skrev på ett 4-års kontrakt för ett år sedan när han ryktades till Barcelona, och för ett litet tag sen såg jag nånstans att han ville fortsätta sin karriär i Liverpool. Ser sedan inte varför Barcelona är efter Agger, så jävla bra är han inte utan drabbas av markeringsproblem då och då, speciellt i fasta situationer
2013-08-05, 00:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghamie
Agger skrev på ett 4-års kontrakt för ett år sedan när han ryktades till Barcelona, och för ett litet tag sen såg jag nånstans att han ville fortsätta sin karriär i Liverpool. Ser sedan inte varför Barcelona är efter Agger, så jävla bra är han inte utan drabbas av markeringsproblem då och då, speciellt i fasta situationer
Tydligen ska det ha att göra med att Barcelona ser det som en big deal att ha en vänsterfotad mittback att lira med Piqué på vänsterplatsen på mittbacken, så att passningsspelet mellan backlinjen mm får optimalt flyt och att backarna bryter "åt rätt håll" och spelar i sin exakta naturliga position.

Dock tvivlar jag på att det är så viktigt, hur många klubbar har inte två högerfotade mittbackar som förstaval? Det är sällan man har en perfekt naturlig mittbacksduo. Desto viktigare är det ju att ha en vänsterfotad vänsterback och högerfotad högerback.
2013-08-05, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vermalen, Koscielny, Vertongen, Kompany... PL spelare för hela slanten... men ingen verkar trolig, skulle väl vara om man överbetalade men tror inte Barcelona gör det för en mittback.
Vart är Hummels?
2013-08-05, 00:27
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiHSve
Vart är Hummels?
Det var rykten i slutet av förra säsongen och i början av Silly Season, men har dött av helt.

Hummels är i BvB, har kontrakt till 2017/2018, spelade CL final ifjol, vinner mot Bayern till och från, har bra lön vad jag förstått, är ointresserad av att gå till Barcelona.

Dessutom, Gerardo Martino verkar inte vara så stort fan av honom heller.

Hummels stannar i BvB
2013-08-05, 14:18
Medlem
skrudiss avatar
Varför försvann ryktena om Rooney och Arsenal? Tycker att det är konstigt att det helt plötsligt bara blev snack om Chelsea.
2013-08-05, 14:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrudis
Varför försvann ryktena om Rooney och Arsenal? Tycker att det är konstigt att det helt plötsligt bara blev snack om Chelsea.

Inte alls konstigt. Rooney skulle aldrig gå till Arsenal och United skulle inte sälja honom dit.
2013-08-05, 14:28
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook
Inte alls konstigt. Rooney skulle aldrig gå till Arsenal och United skulle inte sälja honom dit.
Ponera att Arsenal och Chelsea lägger varsitt likvärdigt bud till United, varför skulle man sälja till Chelsea och inte till Arsenal?
2013-08-05, 14:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Ponera att Arsenal och Chelsea lägger varsitt likvärdigt bud till United, varför skulle man sälja till Chelsea och inte till Arsenal?

Man skulle inte sälja till Chelsea heller. Men om vi leker med tanken att både Chelsea och Arsenal bjuder 2 miljarder, då säljer United hellre till Arsenal.
2013-08-05, 14:43
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Det var rykten i slutet av förra säsongen och i början av Silly Season, men har dött av helt.

Hummels är i BvB, har kontrakt till 2017/2018, spelade CL final ifjol, vinner mot Bayern till och från, har bra lön vad jag förstått, är ointresserad av att gå till Barcelona.

Dessutom, Gerardo Martino verkar inte vara så stort fan av honom heller.

Hummels stannar i BvB

Barca borde, om man nu ska värva en klassmittback och vill spendera pengar, lägga ett bud på Hummels mittbackskollega i BVB, Subotic. Han är i min mening stabilare defensivt och gör inte lika många små misstag som Hummels.

Subotic sitter på kontrakt över säsongen 2015/2016, och är rimligtvis billigare, men man får nog vara beredda att pynta upp närmare 400-500 miljoner ändå.

Man får nog finna sig i att Hummels, Subotic, Thiago Silva och David Luiz alla blir fruktansvärt dyra värvningar. Då tycker jag Subotic är solklart bäst sett till prestation per krona.

Vad finns det mer för klassbackar som faktiskt vore realistiska? Minns jag fel eller var det tal om att Barca ville ha Vidic under förra fönstret?
Senast redigerad av svulle 2013-08-05 kl. 14:45.
2013-08-05, 14:59
Medlem
skrudiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterHook

Men jag har svårt att se att Rooney eller United hellre säljer honom till Chelsea. Snarare borde väl United föredra Arsenal som inte har lika stora möjligheter som Chelsea ex. att hota om titlar.

Och i Rooneys ögon tror jag att det enda helt otänkbara laget är Liverpool.
2013-08-05, 14:59
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Barca borde, om man nu ska värva en klassmittback och vill spendera pengar, lägga ett bud på Hummels mittbackskollega i BVB, Subotic. Han är i min mening stabilare defensivt och gör inte lika många små misstag som Hummels.

Subotic sitter på kontrakt över säsongen 2015/2016, och är rimligtvis billigare, men man får nog vara beredda att pynta upp närmare 400-500 miljoner ändå.

Man får nog finna sig i att Hummels, Subotic, Thiago Silva och David Luiz alla blir fruktansvärt dyra värvningar. Då tycker jag Subotic är solklart bäst sett till prestation per krona.

Vad finns det mer för klassbackar som faktiskt vore realistiska? Minns jag fel eller var det tal om att Barca ville ha Vidic under förra fönstret?

Haha 400-500 mkr för Subotic. Sluta..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in