Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Det finns en tidig artikel från Expressen, att Id*s pappa fått besök från polisen den natten, för att det hade hänt nåt i hennes lägenhet.
Varför dröjde de så när larmet gick? Adressen i sig borde ju räckt.
Nån i början verkade också mena på nån betydelse i att det varit folk där kvällen/natten innan.
Som sagt, en hel del i början av tråden som man glömt eller missat.
AJs advokat sa i Västnytt (i samband med första turen till finkan) något i stil med: "min klient var hos BO på lördagskvällen
men det var ju fler där". Jag tror inte han menade IF och barnet. Då trodde jag att han menade SB och D*ta eftersom det var de plus AJ som fick besök av stora insatsstyrkan på söndagen. Tydligen inte, kanske istället FH och DB?
Vi kan nog utgå från att det finns mycket polisen vet som inte kommit fram i media.
Minns också att jag läst att pappan blev uppringd tidigt och började leta efter IF redan tidigt på söndagen men jag minns inte om jag läst det här eller i media.
Edit:
http://www.expressen.se/gt/nara-anhorig-det-ar-jobbigt-att-bara-vanta/
"Men sedan dess har han inte hört ett ord från kvinnan.
Natten mot söndag fick han till slut besök av polisen som berättade att något hänt i den lägenhet där den anhöriga kvinnan bor. Polisen misstänker att någon blivit bragd om livet där."
Tror att detta är fel, skall nog vara natten mot måndag.