2013-08-05, 12:41
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Nej jag är verkligen inte något ex till AJ! Men tillräckligt nära. Förstår vad du menar. Hatet jag känner till honom är inte lätt att bli av med men jag har länge länge kämpat. När det sedan händer något sådant här hemskt är det snabbt tillbaks i mitt hjärta, växer å blir allt större TYVÄRR! Oavsett om han är skyldig eller inte, så har han förstört livet för många många människor. Det är väldigt svårt men jag jobbar på det. Det som jag vill här är att verkligen hjälpa till. Jag far inte med osanning. Tror du om någon förstår mej rätt bra å jag ska tänka på dina ord.

Tror absolut inte du far med osanning!!! *Stor kram*
Citera
2013-08-05, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Det finns en tidig artikel från Expressen, att Id*s pappa fått besök från polisen den natten, för att det hade hänt nåt i hennes lägenhet.
Varför dröjde de så när larmet gick? Adressen i sig borde ju räckt.

Nån i början verkade också mena på nån betydelse i att det varit folk där kvällen/natten innan.

Som sagt, en hel del i början av tråden som man glömt eller missat.

AJs advokat sa i Västnytt (i samband med första turen till finkan) något i stil med: "min klient var hos BO på lördagskvällen men det var ju fler där". Jag tror inte han menade IF och barnet. Då trodde jag att han menade SB och D*ta eftersom det var de plus AJ som fick besök av stora insatsstyrkan på söndagen. Tydligen inte, kanske istället FH och DB?

Vi kan nog utgå från att det finns mycket polisen vet som inte kommit fram i media.

Minns också att jag läst att pappan blev uppringd tidigt och började leta efter IF redan tidigt på söndagen men jag minns inte om jag läst det här eller i media.

Edit:

http://www.expressen.se/gt/nara-anhorig-det-ar-jobbigt-att-bara-vanta/

"Men sedan dess har han inte hört ett ord från kvinnan. Natten mot söndag fick han till slut besök av polisen som berättade att något hänt i den lägenhet där den anhöriga kvinnan bor. Polisen misstänker att någon blivit bragd om livet där."

Tror att detta är fel, skall nog vara natten mot måndag.
Senast redigerad av fliisa 2013-08-05 kl. 12:57.
Citera
2013-08-05, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
De köps vanligen av hårfärgande ungdomar, vilket framkommit i många inlägg.

Eller av oss som vill sova på släta svala lakan a la hotell.
Citera
2013-08-05, 12:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Natten?
Det jag har läst är att han kontaktades av polisen vid sextiden på söndagskvällen som först?

Den här artikeln:

Citat:
Men sedan dess har han inte hört ett ord från kvinnan. Natten mot söndag fick han till slut besök av polisen som berättade att något hänt i den lägenhet där den anhöriga kvinnan bor. Polisen misstänker att någon blivit bragd om livet där.

Man tycker att man har hängt med i tråden från början men när jag läste på det sättet igår så hajade jag till på det här citatet.
Citera
2013-08-05, 13:03
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fliisa
AJs advokat sa i Västnytt (i samband med första turen till finkan) något i stil med: "min klient var hos BO på lördagskvällen men det var ju fler där". Jag tror inte han menade IF och barnet. Då trodde jag att han menade SB och D*ta eftersom det var de plus AJ som fick besök av stora insatsstyrkan på söndagen. Tydligen inte, kanske istället FH och DB?

Vi kan nog utgå från att det finns mycket polisen vet som inte kommit fram i media.

Minns också att jag läst att pappan blev uppringd tidigt och började leta efter IF redan tidigt på söndagen men jag minns inte om jag läst det här eller i media.

Edit:

"Men sedan dess har han inte hört ett ord från kvinnan. Natten mot söndag fick han till slut besök av polisen som berättade att något hänt i den lägenhet där den anhöriga kvinnan bor. Polisen misstänker att någon blivit bragd om livet där."

Tror att detta är fel, skall nog vara natten mot måndag.

Ska nog vara natten mot söndag ändå, för natten mot måndag stod det ju helt klart att nåt hade hänt i lägenheten för då hade ju redan polisen uttalat sig om mängden blod.
Citera
2013-08-05, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillothekid
Undrar fortfarande om polisen draggat i älven efter Id*?

Om man är orolig för att bli upptäckt med BO vid bortforslandet kan det vara ett sätt att få det att se ut som man hjälper en blödande person till bilen/sjukhuset. Man stödjer personen upprätt och sätter denne i baksätet och inte i bagaget. Upprätt, släpandes i hiss å trapphus. En snabb efterkoll innan man kör är att med handuk torka bort ev. fotspår.
När man väl är iväg är det ju safe i bilen.

Bra tänk där. Och när allt kommer omkring, hur säkra kan de, i det ilastande läget, ha varit på att I** verkligen var 100% död? Här på forumet har vi väl inga som helst uppgifter om skadornas karaktär utöver den omfattande blodförlusten.

Man kan ju här även koppla till uppgiften om de "3-4" personerna som siktats i bil på Kabelvägen.
Citera
2013-08-05, 13:04
Medlem
Citat:
Den här artikeln:

Man tycker att man har hängt med i tråden från början men när jag läste på det sättet igår så hajade jag till på det här citatet.

I artikeln antyds det att han väntat länge på besked och letat efter IF, det kan han ju knappast ha gjort redan "natten till söndagen"? Därför tror jag att artikeln har fel dag här.
Citera
2013-08-05, 13:05
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ska nog vara natten mot söndag ändå, för natten mot måndag stod det ju helt klart att nåt hade hänt i lägenheten för då hade ju redan polisen uttalat sig om mängden blod.
Natten mot söndag visste ju inte Polisen vad som hänt.
Glöm inte bort hur det brukar bli när journalister hanterar fakta!
Citera
2013-08-05, 13:07
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Sen hur kan dom elda i skogen när det rådde eldnings förbud om kroppen var i närheten?
Du menar att scoutkänslan i dom fick dom att avhålla sig från eldning under gällande eldningsförbud?
Ett brott mot den regeln hade ju varit oförlåtligt.
Citera
2013-08-05, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Läs svaret på samma fråga igår. https://www.flashback.org/sp44617814
Fanns väl en bild på DB. FB sida på bilen eller minns jag fel .
Citera
2013-08-05, 13:10
Medlem
Har AJ eller någon i hans krets tillgång till en röd mindre bil???
Citera
2013-08-05, 13:13
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
Har AJ eller någon i hans krets tillgång till en röd mindre bil???
Hans mammas röda Volvo 460 är ju en förhålladevis liten bil i klass med Golf.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-05 kl. 13:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in