2013-08-05, 09:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av April62
Jag tror inte du förstått något tyvärr.
Vissa människor har tyvärr inte förmågan att ta till sig och bearbeta andras tankegångar.
Det är inget negativt menat.
Vi som håller på med beteendevetande kan vara lite röriga ibland.
Ge dig nu. Du är bara extremt dum om du tror att nån går på att du jobbar med det, du kanske är utsatt för det, med experiment, men att du skulle jobba med det. Nej du lilla flicka.
Nu lägger vi ner det.
Det enda du säger är att ingen annan förstår något, måhända är du schizofren och därav kan tänka flerspårigt.

Vem är den nya killen till TB?
Har han kopplingar till AJ, DB och FH?
Någon sa tidigare att TB är tillsammans med denne nye för att leda misstankarna från AJ.
Hon blir tillsammans med VEM SOM HELST som säger rätt sak, eller stoppar kuken i munnen på henne, hon är inte det minsta smart, bara dåligt självförtroende och rasist. Med det sagt, också lägre iq än en normalbegåvad.
En tjej som mår dåligt söker sig ofta till killar utan framtidsplaner och som är dumma kriminella.
Citera
2013-08-05, 09:28
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.

Vilket för mig till tanken att det kan vara en mamma som fortfarande sköter tvätten till sin son/dotter. Ett exempel som jag kan tänka mig om det t ex hade varit AJ:s.

Han kan också ha fått det av sin mamma om det t ex har legat rent och vikt under längre tid (men blivit håligt efter t ex malangrepp)? Ängrar (som förekommer i över hälften av våra svenska hem) tycker också om textil. Kanske behövde han, eller någon annan som fixar med fordon, någon bra trasa?
Citera
2013-08-05, 09:33
Medlem
Ny på forumet som jag följt sedan start. Vill bara säga att angående örngottet så ser vikningen ut som det brukar göra när man tar det ur sin förpackning. Då brukar det ligga en bredare pappskiva i mitten och så är örngottet vikt in på var sida om det. Det ger då ganska skarpa vikkanter i tyget.
Citera
2013-08-05, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Ut me språket istället för att spela listig, såna som du är så förbannat jobbiga att ha och göra med. Helt otroligt.
Vad gjorde han efter 3(!?) (på natten?) annars brukar man säga 15:00
Talet tre skrivs, alla tal upp till och med tolv skrivs.
Sen en grej till, smileys. Ett tecken på att inte kunna uttrycka sig, och omoget.

[quote=AnsgarO|44620323]Skulle vilja säga rent allmänt här att om man ska besserwissra, vilket inte är förbjudet på något sätt, så kan man iaf läsa vad som skrivits och sen göra sitt uttalande utifrån det. Att hitta på vad andra skrivit och göra det till något löjligt blir bara pinsamt för besserwissern. Just saying.[/QUOT

"Ut med språket".. hade jag gjort OM det hade med fallet att göra!
I detta fallet var det krokodilen jag citerade!
Spela listig? När påståenden är felaktiga eller lögner... har jag då inte rätt att skriva sanningen då ( I den mån jag vet den???????? ) ... Eller är det TROLL och lögner NI vill HA i TRÅDEN måhända)??????
Besserwissra........ <--------- ja inte jag iaf ( sen är det upp till er om ni vill misstolka.)

Och Kalle.... Lär någon annan klockan. Känns som om jag kunde den innan du var påtänkt.

Men för all del... Skall inte berätta ngt mer.
Citera
2013-08-05, 09:34
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chilton
Förtydligande kan jag tyvärr inte ge dig, jag skrev det kvitter jag fick.
Men jag tror att med tanke på dom vikmärken som syns så har det nog inte varit någon kudde i örngottet efter det viktes upp.

Tack, jag har inte i färskt minne hur tydligt detta är men jag ska kolla igen.

Sen håller jag med Q om att vikningen inte tvunget behöver ha med åldern på ägaren att göra. Det är oftast ett inlärt beteende efter att ha sett på hur ens vårdnadshavare gjort under ens uppväxt.
Citera
2013-08-05, 09:46
Medlem
Chrillothekids avatar
Undrar fortfarande om polisen draggat i älven efter Id*?

Om man är orolig för att bli upptäckt med BO vid bortforslandet kan det vara ett sätt att få det att se ut som man hjälper en blödande person till bilen/sjukhuset. Man stödjer personen upprätt och sätter denne i baksätet och inte i bagaget. Upprätt, släpandes i hiss å trapphus. En snabb efterkoll innan man kör är att med handuk torka bort ev. fotspår.
När man väl är iväg är det ju safe i bilen.
Citera
2013-08-05, 10:05
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optimusxs
Ny på forumet som jag följt sedan start. Vill bara säga att angående örngottet så ser vikningen ut som det brukar göra när man tar det ur sin förpackning. Då brukar det ligga en bredare pappskiva i mitten och så är örngottet vikt in på var sida om det. Det ger då ganska skarpa vikkanter i tyget.
Den vikningen kan dessutom sitta i några tvättar om det är satin.
Man måste i princip stryka bort vikmärkena.

Man kan misstänka att hålen blivit till när det var ihopvikt, men bara ett av de 2 hålen gått igenom alla lager. Det skulle kunna vara en hund som gjort dessa hålen som egentligen verkar vara små uppfläkta revor i tyget.

Satin ihopvikt är också väldigt ostabilt på grund av det glatta materialet och glider gärna "på sig själv". Så det måste ligga orört och plant för att ligga kvar som man vikt det.
Citera
2013-08-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Kanske för att de andra brudarna inte har CH som far vilket IF har.
Varför då en umgås med BO. Dessutom så tänker nog inte AJ i stundens hetta på vad offret har för släkt. Han slår för att de går emot honom och han måste visa dem hur de skall "bete sig" som han så fint säger. Han gör vad som helst för att han ska få din vilja igenom.
Citera
2013-08-05, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Ja, den typen av teknisk bevisning hade varit fin. Tror dock att de förväntade sig att kunna torka bort blodet, men gick på en nit. Det hade kunnat ge dem många timmar extra om det hade fungerat. Det kan även vara just skoavtryck man har torkat. Om inte jag minns fel var det ev. Även ett par skor som hade eldats på brandplats 2?

Att försena den oundvikliga upptäkten av brottet, till priset av några timmars hårt och riskabelt arbete. Barnet. En farlig pappa som kanske redan var orolig och misstänksam. Inte det bästa sättet att disponera den knappa tiden...

Mitt intryck är att GM fattade det i hans intresse bästa beslutet. Att kalla honom korkad bara för att man finner brottet avskyvärt vore inte korrekt. BO är inte återfunnet. Dumpades uppenbarligen snabbt och effektivt.

Kanske hällde GM ett par hinkar varmvatten över de värsta blodpölarna innan han lämnade lägenheten. Det skulle i så fall ha försvårat den kriminaltekniska undersökningen. Det gjordes dock flera misstag längs vägen. Än är det för tidigt att räkna ut SKL.
Citera
2013-08-05, 10:33
Medlem
Omertā
Omertā är ett sicilianskt begrepp som på svenska närmast kan översättas med "tystnad", och då i bemärkelsen att inte ange andra människor inför polis och myndigheter. Begreppet är ett av fundamenten inom Cosa Nostra, den sicilianska maffian, och har stor betydelse för det skydd som olika mafiosi åtnjuter i egenskap av andra människors tystnad. För att tydliggöra begreppets innebörd kan man jämföra med två sicilianska ordspråk: Den som är döv, stum och blind lever 100 år i frid. och Det bästa ordet är det som aldrig blir sagt.

DETTA ÄR ETT ORD SOM AJ ANVÄNDER (fint ska det vara) förstår att det finns många som inte ens vågar anmäla honom) han har gjort mycket mer än det som finns i straffreg.
Hoppas ni förstår vilken SJUK människa det är.
Citera
2013-08-05, 10:51
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av id
Jag har nämnt dumpningsplatsen tidigare och anser den nog vara lite förbisedd.
Om man åker (Alternativ väg BP -> utbrändbil) fast svänger vänster mot vargön och kör upp på östra vägen till rastplatsen precis vid älven.
http://goo.gl/maps/FZfij
där finns alla möjligheter att traska rätt ut på tågbron eller för den delen rakt ner till vattnet å dumpa kroppen.
Man kan också komma till dena platsen om man kör mot vänersborg ut på stora vägen å sen svänger mot vargön. tror detta är ett ännuu snabbare alternativ.
Sen e det bara att följa vägen tillbaka hem till D.B.
Jag käner mig ganska säker på att herrarnas prio nummer ett varit att bli av med kroppen så snabbt det bara går och därför anser jag detta vara ett troligt alternativ.
Dessutom skall ju vittnen sett bilen komma långsamt ner på lilleskogsvägen (östra vägen övergår till Lillaskogsvägen).
Ett troligt händelseförlopp är väl kanske att D.B inte tyckt att det är någon särskillt bra ide alls att man åker hem till hans hus direkt efter och därför kört rätt långsamt i hopp om att de skall hinna enas om ett bättre alternativ. D.B:s hus blev det nog ändå tillslut och därav brandresterna av kläderna..
Jag har förstått det som vitnet från lilleskogsvägen ska ha pratat om två bilar vilket gör mig fundersam. Jag tänker även att det inte är nödvändigt att trion återvät till D.B efter Bil Branden utan enbart var där direkt efter dumningen i älven..

Jag är med dig på ditt tankesätt om dumpningsplats. Platsen du nämner är välkänt av fiskare och ligger i direkt anslutning till en större väg. Även rastplatsen på andra sidan vägen kan vara aktuell där man kan köra bil ända ner till vattnet. Parkerar man bilen 15 meter upp på vägen ner till vattnet så går den dessutom inte att se ifrån vägen.
Vittnesmålen om att bilen synts till på Lilleskogsvägen var nytt för mig. Vart kommer den uppgiften ifrån? Har det stått i någon tidningsartikel eller har du hört det personligen?
Citera
2013-08-05, 10:54
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Ja den fågeln brukar vara tydlig annars, så lite mer info om varför det är viktigt att observera vikmärken behöver vi nog

För att skriva lite om tankar kring I*a så tycker jag att det är trist att vi vet så lite om henne egentligen. Ett himla kvitter här med både skön- och falsksång från personer som sägs känna de flesta i kommunen, men ingen som kan berätta om eller hur I*a var som person. Vi andra har inte sett hennes lägenhet ens. Det hade gett lite mer info om hon t ex var pedant i hemmet och hur såg det ut om man öppnade garderober och skåp t ex. Nu tog jag enbart detta som ett exempel då en del av oss tror att örngottet kan komma från henne. Någon här bör veta om hon faktiskt ägde ett sådant!?

Man kan ju fundera på om någon har vikt örngottet för att det skall ta så liten plats som möjligt i exempelvis en packning. Ju bättre man viker ihop det ju mindre plats tar det i en liten väska, ryggsäck eller liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in