2013-08-05, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Den vikningen kan dessutom sitta i några tvättar om det är satin.
Man måste i princip stryka bort vikmärkena.

Man kan misstänka att hålen blivit till när det var ihopvikt, men bara ett av de 2 hålen gått igenom alla lager. Det skulle kunna vara en hund som gjort dessa hålen som egentligen verkar vara små uppfläkta revor i tyget.

Satin ihopvikt är också väldigt ostabilt på grund av det glatta materialet och glider gärna "på sig själv". Så det måste ligga orört och plant för att ligga kvar som man vikt det.

Nu ser inte jag någon speciell vikning av örngottet. Det tror jag inte det har någon betydelse. Däremot är det av större betydelse varifrån det kom.

Jag har funderat på skadorna det har däremot och en tanke är att det kan ha fastnat i ett hörn på en metallskena av något slag.

https://anonfiles.com/file/314469868c31034ae1c6ef8a1b913c72
Citera
2013-08-05, 11:04
Medlem
Waadis avatar
Ett satintyg av sämre kvalitet får inga vikmärken utan att vara struket/manglat. Vikkanterna förblir rundade.

Det upphittade örngottet har en vitkkant som vore det nyuppackat. Ser ut att vara vikt med 1/4 del i kanten, och inget vikmärke på mitten: det är därför inte struket i tre/delar, på samma sätt som nyköpta runt en kartongskiva vikts.

Satin var iaf på 90- talet starkt associerat med nattliga äventyr mellan lakanen, den som ägde ett sådant ville troligen tas för sexuellt äventyrlig: finns samma laddning hos unga idag?
Om inte troligen köpt av någon något äldre än BO.

Färgen är en ovanlig blå färg. Med konservativa genusglas(nazivurmande homofober) är det föga troligt köpt av en man i dessa kretsar.

Om det ej är ouppackat, nyinköpt av BO: vems är det då?

Har GM efter mordet(för dumpning skickat iväg DB
Citera
2013-08-05, 11:10
Medlem
Waadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi
Ett satintyg av sämre kvalitet får inga vikmärken utan att vara struket/manglat. Vikkanterna förblir rundade.

Det upphittade örngottet har en vitkkant som vore det nyuppackat. Ser ut att vara vikt med 1/4 del i kanten, och inget vikmärke på mitten: det är därför inte struket i tre/delar, på samma sätt som nyköpta runt en kartongskiva vikts.

Satin var iaf på 90- talet starkt associerat med nattliga äventyr mellan lakanen, den som ägde ett sådant ville troligen tas för sexuellt äventyrlig: finns samma laddning hos unga idag?

Färgen är en ovanlig blå färg. Med konservativa genusglas(nazivurmande homofober) är det föga troligt köpt av en man i dessa kretsar.

Har AJ avvikt redan i THN? Gått hem till någon vars lakan sedan krävde bränning.
Citera
2013-08-05, 11:13
Medlem
Några tankar! Sandbunker bör väl vara lättgrävd ,lämnar inga spår direkt. Golfbana i Grästorp.
"Ubåten" vid klaffbron, ser ut som locket är lite öppet.
Har följt tråden sporadiskt , ber om ursäkt om detta har varit uppe tidigare
Citera
2013-08-05, 11:14
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harkoll
Omertà
Omertà är ett sicilianskt begrepp som på svenska närmast kan översättas med "tystnad", och då i bemärkelsen att inte ange andra människor inför polis och myndigheter. Begreppet är ett av fundamenten inom Cosa Nostra, den sicilianska maffian, och har stor betydelse för det skydd som olika mafiosi åtnjuter i egenskap av andra människors tystnad. För att tydliggöra begreppets innebörd kan man jämföra med två sicilianska ordspråk: Den som är döv, stum och blind lever 100 år i frid. och Det bästa ordet är det som aldrig blir sagt.

DETTA ÄR ETT ORD SOM AJ ANVÄNDER (fint ska det vara) förstår att det finns många som inte ens vågar anmäla honom) han har gjort mycket mer än det som finns i straffreg.
Hoppas ni förstår vilken SJUK människa det är.

När jag läser vad du skriver så känner jag igen ditt hat för AJ, jag hade samma för mitt ex men den enda man skadar med sådant hat är sig själv och sitt enda liv. Jag har fått massor med hjälp både professionell och av nära och kära och även om jag inte hyser de varmaste känslor för mitt ex så har jag kommit så långt fram att jag inte skulle vilja se han bli oskyldigt dömd i alla fall, vill bara inte ha han i min närhet. Nu kan ju AJ vara skyldig men även oskyldig, tänk på det.

OBS! Nu menar jag inte att du är ett ex till AJ, jämförde bara ditt hat med det jag en gång hade
Citera
2013-08-05, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waadi

De köps vanligen av hårfärgande ungdomar, vilket framkommit i många inlägg.
Citera
2013-08-05, 11:15
Medlem
Finns det några bilder på S40? Hur svårt bränd är den?
Citera
2013-08-05, 11:17
Medlem
Waadis avatar
MC'n är en nyckel.

Hur förflyttade sig AJ?
Uppgiften om att cykeln är avställd är intressant.
Om Mc' brukats: måste den dumpas? Eller kan DNA- spår avlägsnas?

Hur/När kom AJ tillbaka till THN, om han var med i dumpning och bränning? Var tillbringade han natten.

Polisen har tidsramarna, varifrån ringde AJ, TB?

Ett örngott har ju ofta ett tillhörande påslakan, på en bild ligger TB i en säng med ett blått påslakan.
Citera
2013-08-05, 11:21
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundercat79
Finns det några bilder på S40? Hur svårt bränd är den?
Läs svaret på samma fråga igår. https://www.flashback.org/sp44617814
Citera
2013-08-05, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Jag är med dig på ditt tankesätt om dumpningsplats. Platsen du nämner är välkänt av fiskare och ligger i direkt anslutning till en större väg. Även rastplatsen på andra sidan vägen kan vara aktuell där man kan köra bil ända ner till vattnet. Parkerar man bilen 15 meter upp på vägen ner till vattnet så går den dessutom inte att se ifrån vägen.
Vittnesmålen om att bilen synts till på Lilleskogsvägen var nytt för mig. Vart kommer den uppgiften ifrån? Har det stått i någon tidningsartikel eller har du hört det personligen?

En spelteoretisk invändning mot lämpligheten av varje dumpningsplats som man först kommer att tänka på är att just sådana platser är var polisen först kommer att dyka/dragga. Dumpning i vatten är bara den bästa metoden om kroppen dumpas på en plats som inte utmärkes av någonting alls. Det är ju ett praktiskt ohanterligt projekt att dragga hela Göta Älv.

Spelteoretiska resonemang kan exempelvis tillämpas på devisen golare har inga polare: https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma

Tillägg: det vore fel att betrakta ett spelteoretiskt resonemang som enbart en abstrakt teori. Tjatande barn utvecklar exempelvis en tjatstrategi som är förenlig med en spelteoretisk analys av alternativa strategier. Det ligger i blodet...
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-05 kl. 11:50. Anledning: Tillägg.
Citera
2013-08-05, 11:30
Medlem
Quarrels avatar
TTELA: Dannebacken: Så går Missing People vidare
Citat:
Det handlar nu inte om så kallade storsök med skallgång, utan det är ledningsgruppen – i vilken alla genomgått en grundutbildning i sök – som kommer att sätta igång inom kort. På sin höjd tar man in ytterligare ett antal personer.

– Dessutom överväger vi ett nytt område. Var det är kan jag inte gå in på eftersom det dröjer innan vi ska dit, säger [KE].
Citera
2013-08-05, 11:31
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Utan att avslöja något så kan jag också säga att jag har god insyn i sånt här då jag tyvärr råkar vara en sådan kvinna.

Då vet du tyvärr också vad en sån person som AJ är kapabel till och att alla spärrar släpper. Om man ser till AJs historik är det inte orimligt att han är GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in