Har funderat vidare lite på örngottet som RDY fann i anslutning till BP2 (brandplats 2) och vars vikmärken jag tidigare har påtalat. Kan det vara så här:
Örngottet (kan möjligen vara det kornblåa för 85 kr på
http://www.wingsmc.se/?artnr=0001) har beställts och detta sannolikt i samband med något annat MC-tillbehör. Det har levererats, besiktigats (varvid pappbiten har slängts) och därefter återvikts på enklaste sätt, men kanske aldrig sedan kommit att användas. Utöver som en "dämpande och tystande" tygbit mellan diverse bl.a. metallprylar i den där packboxen baktill på en viss Yamaha (och därav det uppvisade slitaget på örngottet). Boken låg kanske även den i samma packbox, skyddad från hårda, kantiga saker av (bl.a.) just nämnda örngott. Och bokens tema; att vara fånge under en lång tid, kan givetvis väcka ett intresse för läsning även hos män.
- -
Extremt grovt om området Vänerns utlopp i Göta älv, och i synnerhet Thn:
- Älven/Den någorlunda naturliga älvfåran = "civiliserad vildmark" (men kan dock svårligen torrläggas, annat än temporärt, ex.vis om en ny Attila skulle tll att behöva begravas svåråtkomligt...)
- Älven/Trollhätte kanal med slussar = civilisation (framsprängd fåra, kan torrläggas)
- Älven/Trollhättans tätort = civilisation
- Väster om älven utanför Thn = "vildmark/skog"
- Öster om om älven utanför Thn = "civilisation/jordbruk" med öar av "vildmark/skog"
- Särfall; Halle- och Hunneberg =
skenbar "vildmark", men egentligen "civilisation/rekreation" (förvisso med påtagliga vildmarksinslag, som exempelvis de svårframkomliga rasmarkerna (med ett 40-tal "klevar" = branta stigar upp-/nedför bergsbranterna) runt om dessa tvillingberg, kärr, mossar, gungflyn, tjärnar, brunvattensjöar, Onda hålor, etc)
Hade jag själv varit GM så här öster om älven (som i detta aktuella fall), så hade jag snabbast möjligt åkt österut till första och för mig välbekanta "vildmark" för att göra mig av med kroppen.
Var hamnar jag då? Svaret är en bit in längs
Kabelvägen och där omkring.
Om jag som GM är intresserad fiskare skulle ett alternativ kunna vara
Igelsjön på Hunneberg.
Antar att detta fortfarande är en sjö i vilken bedrivs put-and-take-fiske på regnbågsforell. Någon som vet hur det är idag?
Men rasmarkerna runt Halle- och Hunneberg är i högsta grad "vildmark". Och mellan BP1 (med S40 som brann) och jordbruksområdet nedanför berget (där AJ enligt trådinlägg har levt under en period av sitt liv) finns flera klevar (nedfartsstigar) att ha med i beräkningen. En kropp om ca 50 kg kan bäras ganska långt av 2-3 personer för att därefter dumpas någonstans i den här och var
mycket oländiga rasbarken bland/under stenblock och tät vegetation.
Edit: Rättning av "rasbarken" - skall vara ras
marken. (Alltså den del av en bergsbrant som är nedanför ett mer eller mindre lodrätt bergsstup.)