Citat:
Ursprungligen postat av
Peacean
Jag kan delvis köpa din spekulation men jag tror i så fall att AJ var kvar på platsen eller fått reda på vad PT gjort. Kanske ringer PT ringer AJ och berättar. Eller så blir det bråk mellan AJ och PT på platsen och att I*a går emellan och blir knivskuren av misstag. AJ åker dit i vilket fall som helst med hans meritlista. Enda alternativet för AJ är att dumpa kroppen. FH och DB kommmer dit Volvon. Men vad som har hänt i lägenheten får vi nog aldrig veta om ingen erkänner.
Men jag är ganska övertygad att DB, FH och AJ är dom som har tagit hand om kroppen. Det är mycket som pekar på det. AJ verkar flippa när som helst så det är mycket troligt att han är GM
Om din teori stämmer, att dom är okyldiga så kan det förklara varför dom häktade mår så dåligt och att AJ är så övertygad att rentvå sitt namn. Kanske SB vet vad PT har gjort och blir därför hotad.... han kan veta något. Det var ju någon som golat i Trollhättan tidigare.... vem var det? SB? DB skrev om det påfejjan...
Den tekniska bevisningen kan förhoppningsvis ge en del svar, hoppas det inte dröjer för länge. Jag tror ändå att farbror blå har rätt gubbar. Kanske tillkommer någon mer innan detta är klart...
Klart att AJ har alla odds emot sig i detta, men kan det vara så att pga hela hans förflutna så "vill man verkligen" att det ska vara han så man blundar o avfärdar lätt andra möjliga gärningsmän?
Efter en beskrivning om att någon sett en kille på 1,80 med mörkt hår så tog PT bort sitt foto helt på fb där han var mörkhårig, o nu är han ljushårig, varför göra det om man är så oskyldig?
Förhoppningsvis så vet polisen mer än oss här men är det deras önskan om att det ska vara AJ som dom försöker uppfylla så tror jag de ska tänka ett varv till o göra ett ordentligt jobb istället.