2013-08-05, 02:54
Bannlyst
Måste gå och lägga mig nu trots intressant diskussion med många bra uppslag.
Jag kom på ännu ett sätt för Gänget att gömma kroppen på väg från Trollhättan på väg österut, det är så enkelt så det är dumt. Det är första stället Tutten kollar på dräneringsbrunnar intill åkermark och väg.

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.sakertvaxtskydd.se/PageFiles/354/Dr%25C3%25A4neringsbrunnar2%2520%255B1%255D.PNG&im grefurl=http://www.sakertvaxtskydd.se/sv/Din-Hantering/Under/Skyddsavstand/&h=483&w=644&sz=661&tbnid=6h6Z_efFWOvNzM:&tbnh=88& tbnw=117&zoom=1&usg=__Kgh4AexZDKQURdu3hJdumwjEHsA= &docid=G-dufLzicJy45M&sa=X&ei=ivb-UeW4Nqqt4ASpi4D4BA&ved=0CHcQ9QEwCw&dur=5802

Natti natti
Citera
2013-08-05, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Det kanske är precis det de har försökt? ( Det utsmetade blodet på golvet framför hissen)
Jag tror att man gjorde ett snabbt försök, men upptäckte att blod är kladdigt och extremt svårtorkat, och helt gett upp

✔ Det är framförallt en farlig operation, eftersom man då riskerar att placera sina egna spår, allt ifrån fotspår till DNA, i blodpölarna. Enbart förpackandet av BO medförde en stor risk och det är mycket möjligt att SKL har lyckats säkra sådana bevis. I den situationen var det säkraste alternativet att forsla bort och dumpa BÖ. Enligt min uppfattning var det ett kallt men rationellt beslut av GM; —att försöka rädda vad som räddas kunde. Sig själv.
Citera
2013-08-05, 03:05
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
✔ Det är framförallt en farlig operation, eftersom man då riskerar att placera sina egna spår, allt ifrån fotspår till DNA, i blodpölarna. Enbart förpackandet av BO medförde en stor risk och det är mycket möjligt att SKL har lyckats säkra sådana bevis. I den situationen var det säkraste alternativet att forsla bort och dumpa BÖ. Enligt min uppfattning var det ett kallt men rationellt beslut av GM; —att försöka rädda vad som räddas kunde. Sig själv.

Ja, den typen av teknisk bevisning hade varit fin. Tror dock att de förväntade sig att kunna torka bort blodet, men gick på en nit. Det hade kunnat ge dem många timmar extra om det hade fungerat. Det kan även vara just skoavtryck man har torkat. Om inte jag minns fel var det ev. Även ett par skor som hade eldats på brandplats 2?
Citera
2013-08-05, 03:23
Medlem
bokfodrals avatar
Har ägnat nån kvart eller två åt att läsa i tråden från början, särskilt från den 1 juli och framåt.

En hel del intressanta inlägg som man nu kan läsa med de facit-glasögon vi har just nu. De teorier vi har stött och blött sen ett par veckor, gör att det kan vara värt att gå tillbaka till den 1 juli i tråden och läsa.
Kanske dyker nya uppslag upp eller nån annan teori tar form av att börja om från början och se vad som då skrevs...

God natt!!
Citera
2013-08-05, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Inhägnad men går att komma under och in ändå.
Har för mig att det stod tidigare i tråden att det skulle vara uppklippt vid något ställe.
Citera
2013-08-05, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Här kommer min version som JAG tror mest på.

Efter PT's samtal med AJ blir PT fly förbannad för att AJ ska pussa hans son godnatt, han tänker bege sig in till Trollhättan för att ge AJ på käften. Tror inte att PT's släkt försökt hindrat honom utan hjälpt honom dit alternativt har han tagit bil själv dit när dom somnat. AJ har farit från IF o hon är ensam med sin son när PT anländer (han kan säkert koden om sådan finns, annars går nog IF ner o öppnar), han är jävligt sur och uppretad o klappar till IF så fort han kommer in i entrén, varvid hon börjar blöda men PT skiter i det utan släpar upp henne i lägenheten och där går han bananas på henne.

Därefter ser han att AJ har sin ryggsäck med kläder kvar hos IF, vilket ger han en ide om hur han kan sätta dit AJ för det hela. Han slänger in IF's kropp i bilen o drar iväg. Samtidigt är DB o FH o bränner sin bil på Hunneberg (olyckligtvis, om den inte verkligen är ärligt stulen). Under dessa 5 veckor har PT kunnat dumpa kroppen mellan IF's bostad o Götene, om ni kollar vägen så ser ni att även den går via Grästorp. Några dagar efter att MP har letat o DB o FH sitter häktade o AJ är lyst så passar han på att åka iväg i närheten av DB's bostad för att bränna AJ's kläder, därför MP o polis inget hittat för det gjordes i efterhand.

Frågan är vad hade PT för bil och vems? släkting?
PT nämner inte ett skit om IF på sin FB heller, däremot verkar han dejta någon annan dam och samtidigt må jävligt dåligt, samvetet som gnager???

Detta är bara hur JAG tror att det gått till och inget annat än min egna spekulation.
Så skulle det mycket väl vara, har själv haft funderingar åt det hållet.
Citera
2013-08-05, 05:50
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Jag kan delvis köpa din spekulation men jag tror i så fall att AJ var kvar på platsen eller fått reda på vad PT gjort. Kanske ringer PT ringer AJ och berättar. Eller så blir det bråk mellan AJ och PT på platsen och att I*a går emellan och blir knivskuren av misstag. AJ åker dit i vilket fall som helst med hans meritlista. Enda alternativet för AJ är att dumpa kroppen. FH och DB kommmer dit Volvon. Men vad som har hänt i lägenheten får vi nog aldrig veta om ingen erkänner.

Men jag är ganska övertygad att DB, FH och AJ är dom som har tagit hand om kroppen. Det är mycket som pekar på det. AJ verkar flippa när som helst så det är mycket troligt att han är GM

Om din teori stämmer, att dom är okyldiga så kan det förklara varför dom häktade mår så dåligt och att AJ är så övertygad att rentvå sitt namn. Kanske SB vet vad PT har gjort och blir därför hotad.... han kan veta något. Det var ju någon som golat i Trollhättan tidigare.... vem var det? SB? DB skrev om det påfejjan...

Den tekniska bevisningen kan förhoppningsvis ge en del svar, hoppas det inte dröjer för länge. Jag tror ändå att farbror blå har rätt gubbar. Kanske tillkommer någon mer innan detta är klart...

Klart att AJ har alla odds emot sig i detta, men kan det vara så att pga hela hans förflutna så "vill man verkligen" att det ska vara han så man blundar o avfärdar lätt andra möjliga gärningsmän?

Efter en beskrivning om att någon sett en kille på 1,80 med mörkt hår så tog PT bort sitt foto helt på fb där han var mörkhårig, o nu är han ljushårig, varför göra det om man är så oskyldig?

Förhoppningsvis så vet polisen mer än oss här men är det deras önskan om att det ska vara AJ som dom försöker uppfylla så tror jag de ska tänka ett varv till o göra ett ordentligt jobb istället.
Citera
2013-08-05, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Klart att AJ har alla odds emot sig i detta, men kan det vara så att pga hela hans förflutna så "vill man verkligen" att det ska vara han så man blundar o avfärdar lätt andra möjliga gärningsmän?

Efter en beskrivning om att någon sett en kille på 1,80 med mörkt hår så tog PT bort sitt foto helt på fb där han var mörkhårig, o nu är han ljushårig, varför göra det om man är så oskyldig?

Förhoppningsvis så vet polisen mer än oss här men är det deras önskan om att det ska vara AJ som dom försöker uppfylla så tror jag de ska tänka ett varv till o göra ett ordentligt jobb istället.

Du kan mycket väl ha rätt även om jag tror de har häktat rätt gärningsmän. Men man måste vara öppen för andra infallsvinklar så helt rätt. Man kan vända på några av sakerna du säger också beroende på vem man tror har gjort det. Om det nu skulle vara som så att PT har setts springa från platsen så kan det vara som så att han stuckit dit för att se om AJ är kvar. Han är svartis eller bara orolig efter deras samtal. Id@ har kanske sagt till honom att hon bara är vän med AJ och det vill han kolla. Då ser han vad AJ har ställt till med och springer därifrån för att inte bli inblandad. AJ hotar honom.

Något han sen fortsätter att göra två gånger (misshandel) genom några vänner. " - Berättar du något för polisen så dör du nästa gång. " typ.

Vi får se vad de kommer fram till.
Citera
2013-08-05, 06:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Är det helt omöjligt att tänka sig att AJ tillkallade sina vapendragare i deras V40, lastade kroppen, och drog iväg till Casa De DB, för att akut ta sig undan brottsplatsen, och snabbt sätta ihop en handlingsplan? Att dumpningsplats, eldningsplats m.m. har planerats under färd är nog uteslutet, och att AJ sätter sig i en lägenhet full med blod, en nyligen dödad bekant, och ett sovande barn och funderar är nog inte heller troligt... Speciellt med tanke på nattens tidigare telefonsamtal med CH och PT.
Min teori är att man har tagit sig snabbt som ögat till DB, lagt 30-45 minuter på planering, ompaketering av lik (med vikter, t.ex presenning, sten och silvertejp), dusch och klädbyte.

Att man brytt sig om att klä bilen för att skydda säten m.m., tror jag är överkurs. Jag tror att sängkläder använts till att bära ut kroppen med, då en medvetslös eller död person är mycket svårhanterad, speciellt om det förekommer mycket blod. Om det blåa örngottet har varit med i detta, så skulle jag kunna tänka mig att det har fungerat som en påse för tillhörigheter, eller bara åkt med.

Sedan tror jag att AJ dragit på roadtripp, medan DB och FH har dumpat, eldat bil, stöldanmält bil och slutligen eldat kläder. Allt för att skapa distans tidsmässigt mellan bilbranden och AJ, då det vet att bilen måste brinna, och att ev. spår av IF i bilen knyter den med den som dödat henne, och AJ är huvudmisstänkt efter kvällens telefonsamtal. Likt många av oss, tror jag inte att de riktigt vet hur mycket spår och DNA som kan utvinnas ur en brand, därför separeras fordon och AJ's kläder för att inte kunna kopplas samman som teknisk bevisning.

Om man då utgår från denna teori, vart är en lämplig dumpningsplats ( i vatten) om man utgår från DB's place? Max 10-20 minuters restid, och gärna, men inte nödvändigtvis, i AJ's färdriktning...

Ett mycket realistiskt scenario att ta ställning till.
Bygger du dumpning i vatten och/eller tiden 10-20min på något speciellt ?
Citera
2013-08-05, 06:58
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Du kan mycket väl ha rätt även om jag tror de har häktat rätt gärningsmän. Men man måste vara öppen för andra infallsvinklar så helt rätt. Man kan vända på några av sakerna du säger också beroende på vem man tror har gjort det. Om det nu skulle vara som så att PT har setts springa från platsen så kan det vara som så att han stuckit dit för att se om AJ är kvar. Han är svartis eller bara orolig efter deras samtal. Id@ har kanske sagt till honom att hon bara är vän med AJ och det vill han kolla. Då ser han vad AJ har ställt till med och springer därifrån för att inte bli inblandad. AJ hotar honom.

Något han sen fortsätter att göra två gånger (misshandel) genom några vänner. " - Berättar du något för polisen så dör du nästa gång. " typ.

Vi får se vad de kommer fram till.

Vi kan även ponera som så att DB o FH kanske kom till IF för att supa till med AJ och därför är de rädda o deras versioner går isär då de vill undvika att säga att det över huvud taget varit där. Och kanske PT med ev. kumpan stannade vid Grästorp och snodde en bil från Tre Älgar (olyckligtvis DB's) som de körde upp på Hunneberg bara som en undanmanöver så polisen skulle vara sysselsatt med annat ett tag. Någon som vet vad för bilar det finns i familjen T's ägo?
Citera
2013-08-05, 07:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift
Det är framförallt en farlig operation, eftersom man då riskerar att placera sina egna spår, allt ifrån fotspår till DNA, i blodpölarna. Enbart förpackandet av BO medförde en stor risk och det är mycket möjligt att SKL har lyckats säkra sådana bevis. I den situationen var det säkraste alternativet att forsla bort och dumpa BÖ. Enligt min uppfattning var det ett kallt men rationellt beslut av GM; —att försöka rädda vad som räddas kunde. Sig själv.

Det kan ju vara därför polisen säger att DB/FH varit på platsen ?
Och då sitter di i tryggt förvar.
Citera
2013-08-05, 07:42
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Tack för svaret.
Jag har hela tiden sagt att detta örngott har tillhört en kvinna.trodde att Id@ ev.ägt det pga sidenkvaliten som är skonsammare för håret.

Tittade senare på att örngottet var så prydligt vikt och nu lutar det mer åt att en lite äldre kvinna än Id@ haft örngottet i sin ägo.Jag viker mina örngott så.det gör inte min dotter.

Tror du det har med ålder att göra?

Jag tror inte det. Utan snarare på vana hur man blivit upplärd att göra sas. Hur man gjort tidigare i släkten.

mvh

M
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in