2013-08-05, 01:35
Medlem
Beatass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Du kan inte avgöra innehavarens ålder pga vikningen.
Nej för ett sprillans nytt kuddar är vikt på samma sätt runt en pappbit t ex.
Citera
2013-08-05, 01:42
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Det känns som max 5 - 6 personer som vanligt vis aldrig skriver i denna typ av trådar gör inlägg var 5 e min varför? Vill dom skriva så mkt att intressanta frågeställningar försvinner? Har du inget håll käft och lär!
Jag har varit med här sedan 2004 Prio ett för mig är att ge trovärdiga tips och the big picture

Har polisen kollat upp nattöppna mackar där man kan köpa väskor eller ryggsäckar och flera meter med högtalarsladd och tändvätska?

Det tog nog knappast 45 min efter blodet som syntes i trapphuset 06.30 tills Idas kropp var sänkt i vatten.
Hela Trollhättan är full av vatten sen körde dom bilen full med i blod längs flyktvägen och tände på.

Ett hemskt brott där gärningsmannen ändå hade 4-5 tim på sig att fundera hur han skulle göra.

Min tanke är så klart att detta var något GM hade räknat med som värsta scenario om han inte fick henne (Ida)

Alltså detta var inget han gjorde i stundens infall. . ?

Men hörru, Beirut. Du hade ju gjort en och annan "volta" har jag för mig? I så fall förvånar det mig inte. Dina tankar om hur de möjligen kan ha gjort (och som du nämnt vid minst två tillfällen) är alltså att de kan ha åkt till en bensinstation och köpt flera meter högtalarsladd, tändvätska och ryggsäck. I rest my case
Citera
2013-08-05, 01:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Men hörru, Beirut. Du hade ju gjort en och annan "volta" har jag för mig? I så fall förvånar det mig inte. Dina tankar om hur de möjligen kan ha gjort (och som du nämnt vid minst två tillfällen) är alltså att de kan ha åkt till en bensinstation och köpt flera meter högtalarsladd, tändvätska och ryggsäck. I rest my case

En klassiker häng på kroppen vikter oftast Sten i väskor med kabel.

Jag är säker på att även om dom finner blod från Aj eller någon annan misstänkt i lägenheten räcker det inte för en fällande dom

Mängden blod från Bo räcker inte i Sverige man kan ha funkat vid en rättegång i USA?
Jag undrar även över är varför FH är häktad sitter han med information eller var åklagaren bara rädd för att han skulle kunna undanröja bevis?
Senast redigerad av Bejrut 2013-08-05 kl. 02:02.
Citera
2013-08-05, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
*gråååååt* Det är ju därför det är så dumt att artikeln är borta! Jo, vägen är ju jättelång men bläää, skit att jag inte minns bättre än så och att artikeln är väck.
Kan det vara detta inlägg du letar efter?
https://www.flashback.org/sp44509379
Citera
2013-08-05, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
När jag besökte platsen blev jag förvånad hur öppet det var.
Hade tänkt mig platsen lite mer undanskymd.
Jag gissar på att de tände på och väntade lite innan de åkte.

Men jag är ganska övertygad om att det var mörkt vid det tillfället.

Kommer du ihåg http://www.svd.se/nyheter/inrikes/upplopp-i-omraden-med-manga-unga-och-sma-resurser_8199290.svd ???

Det går bra att bränna en massa bilar, trots att det vimlar av poliser i området.
Citera
2013-08-05, 02:11
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Är det helt omöjligt att tänka sig att AJ tillkallade sina vapendragare i deras V40, lastade kroppen, och drog iväg till Casa De DB, för att akut ta sig undan brottsplatsen, och snabbt sätta ihop en handlingsplan? Att dumpningsplats, eldningsplats m.m. har planerats under färd är nog uteslutet, och att AJ sätter sig i en lägenhet full med blod, en nyligen dödad bekant, och ett sovande barn och funderar är nog inte heller troligt... Speciellt med tanke på nattens tidigare telefonsamtal med CH och PT.
Min teori är att man har tagit sig snabbt som ögat till DB, lagt 30-45 minuter på planering, ompaketering av lik (med vikter, t.ex presenning, sten och silvertejp), dusch och klädbyte.

Att man brytt sig om att klä bilen för att skydda säten m.m., tror jag är överkurs. Jag tror att sängkläder använts till att bära ut kroppen med, då en medvetslös eller död person är mycket svårhanterad, speciellt om det förekommer mycket blod. Om det blåa örngottet har varit med i detta, så skulle jag kunna tänka mig att det har fungerat som en påse för tillhörigheter, eller bara åkt med.

Sedan tror jag att AJ dragit på roadtripp, medan DB och FH har dumpat, eldat bil, stöldanmält bil och slutligen eldat kläder. Allt för att skapa distans tidsmässigt mellan bilbranden och AJ, då det vet att bilen måste brinna, och att ev. spår av IF i bilen knyter den med den som dödat henne, och AJ är huvudmisstänkt efter kvällens telefonsamtal. Likt många av oss, tror jag inte att de riktigt vet hur mycket spår och DNA som kan utvinnas ur en brand, därför separeras fordon och AJ's kläder för att inte kunna kopplas samman som teknisk bevisning.

Om man då utgår från denna teori, vart är en lämplig dumpningsplats ( i vatten) om man utgår från DB's place? Max 10-20 minuters restid, och gärna, men inte nödvändigtvis, i AJ's färdriktning...
Senast redigerad av Herrstorpotatis 2013-08-05 kl. 02:26.
Citera
2013-08-05, 02:14
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staren12
Kan det vara detta inlägg du letar efter?
https://www.flashback.org/sp44509379

Haha, näe, men tack!! Där finns ju ett inlägg i alla fall som kanske är det som ligger bakom polisens uttalande i artikeln =)
Citera
2013-08-05, 02:24
Medlem
Gärningsmannen verkar ha tänkt på mycket tillsammans med sina medhjälpare, dem har lyckats gömma id*, sannolikheten att hon är gömd på ett genomtänkt ställe är stor. Men en liten fundering, dessa nissar verkar ha tänkt på så mycket, men varför har dem inte försökt att soppa igen blodspåren från trappuppgången/lägenheten? Begränsat med tid, kanske? Dock så är det ju det absolut självklaraste beviset att ett brott har begåtts på platsen...
Citera
2013-08-05, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Herrstorpotatis
Är det helt omöjligt att tänka sig att AJ tillkallade sina vapendragare i deras V40, lastade kroppen, och drog iväg till Casa De DB, för att akut ta sig undan brottsplatsen, och snabbt sätta ihop en handlingsplan? Att dumpningsplats, eldningsplats m.m. har komets på under färd är nog uteslutet, och att AJ sätter sig i en lägenhet full med blod, en nyligen dödad bekant, och ett sovande barn och funderar är nog inte heller troligt... Speciellt med tanke på nattens tidigare telefonsamtal.
Min teori är att man har tagit sig snabbt som ögat till DB, lagt 30-45 minuter på planering, ompaketering av lik (med vikter, t.ex presenning, sten och silvertejp), dusch och klädbyte.

Att man brytt sig om att klä bilen för att skydda säten m.m., tror jag är överkurs. Jag tror att sängkläder använts till att bära ut kroppen med, då en medvetslös eller död person är mycket svårhanterad, speciellt om det förekommer mycket blod. Om det blåa örngottet har varit med i detta, så skulle jag kunna tänka mig att det har fungerat som en påse för tillhörigheter, eller bara åkt med.

Sedan tror jag att man tillsammans gjort dumpningen, och sedan har AJ dragit på roadtripp, medan DB och FH har eldat bil, och slutligen kläderna. Allt för att skapa distans tidsmässigt mellan bilbranden och AJ, då det vet att bilen måste brinna, och att ev. Spår av IF i bilen knyter den med den som dödat henne, och AJ är huvudmisstänkt efter kvällens telefonsamtal.

Om man då utgår från denna teori, vart är en lämplig dumpningsplats ( i vatten) om man utgår från DB's place? Max 10-20 minuters restid, och gärna, men inte nödvändigtvis, i AJ's färdriktning...

Vi är helt klart inne på samma linje! Finns inget bra vatten på vägen dom bör har kört väster ut först (kanalen) sedan mot Grästorp Hem.

Hur tog dom sig från den brända bilen? ?
För den nyfikne varför gick dom med på att hjälpa AJ och vem ska bet den g.a V40?
Citera
2013-08-05, 02:30
Medlem
ab12s avatar
Bryter in bland cykelbanor och farleder med en snabbis om den lilla dammen mellan kräftodlingen och grusvägen till bp2. Uppskattningsvis 10x40 meter stor, branta kanter, djupet är svårbedömt pga väldigt dålig sikt (ca 10-20cm). Näckrosor täcker en del av ytan och dammen ser nästan ut att vara konstgjord. Nås antingen genom skogen från kräftdammen som kan nås med bil, eller från andra hållet dryga 100m från grusvägen. Dammen ligger inne i vildsvinshägnet men en övergång över detta finns precis vid dammen mot grusvägen till. Såg inget anmärkningsvärt i området (inte heller några svin) men en snabbnosning borde hundarna kunna kosta på sig när de ändå är i området.
Citera
2013-08-05, 02:32
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitzimo
Gärningsmannen verkar ha tänkt på mycket tillsammans med sina medhjälpare, dem har lyckats gömma id*, sannolikheten att hon är gömd på ett genomtänkt ställe är stor. Men en liten fundering, dessa nissar verkar ha tänkt på så mycket, men varför har dem inte försökt att soppa igen blodspåren från trappuppgången/lägenheten? Begränsat med tid, kanske? Dock så är det ju det absolut självklaraste beviset att ett brott har begåtts på platsen...

Det kanske är precis det de har försökt? ( Det utsmetade blodet på golvet framför hissen)
Jag tror att man gjorde ett snabbt försök, men upptäckte att blod är kladdigt och extremt svårtorkat, och helt gett upp
Citera
2013-08-05, 02:41
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Vi är helt klart inne på samma linje! Finns inget bra vatten på vägen dom bör har kört väster ut först (kanalen) sedan mot Grästorp Hem.

Hur tog dom sig från den brända bilen? ?
För den nyfikne varför gick dom med på att hjälpa AJ och vem ska bet den g.a V40?

Troligtvis med en av DB's många andra bilar eftersom de, enligt min teori, stannade där för överläggning. Att hjälpa AJ är nog en lika stor självklarhet, som att man med en dåres envishet vägrar att lägga honom rent ut i förhör.
Om DB har skött sina betalningar borde väl en stulen och uppeldad S40 bli ersatt av försäkringsbolaget? Om den inte var försäkrad, så är jag hyfsat säker på att AJ i det läget gärna hade köpt 5st S40 till DB för att slippa undan. Jag tror dock inte ens att det diskuterades under rådande förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in