2013-05-06, 16:46
Medlem
cap0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Antog att det rörde sig om bra mycket kraftiga GPUer i datorerna än i en webbserver, bl.a för att det oftast är så och för att han skrev det inom **.
Ofta har inte ens webbservrar GPUer, iaf inte externa sådana.

Men visst, helt värdelösa är inte heller en webbserver men sålänge du inte lyckas automatisera en attack och crawlar internet så antar jag att det inte är värt jobbet.

Sen ville jag och krossa "myten" om att man måste knäcka ett helt block ensam för att tjäna något på det.

Bitcoins är som att spela på lotto, ju mer kraft du har när du knäcker koder desto större chans har du att vinna 25 bitcoins. (ett block) det är inte värt att slösa i pooled mining när det är skrattsamma summor, istället bättre att köra solo och hoppas att man vinner.
Citera
2013-05-08, 23:17
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Bitcoin är fortfarande bättre för botnet mining.
Jaha! Förklara gärna mer ingående, för enligt mig är bitcoins värdelöst att mine:a med ett botnet, folk vill kunna använda sina datorer till annat, annars inser de att något är fel och blåser om datorn...

Citat:
Slöeseri med tid för att inga hackade webbservrar har GPU.
Men... Nyss sa du ju att bitcoins is the way to go? Litecoins är liksom skapt för att kunna mine:as med CPU och inte GPU, så jag fattar inte hur du tänker!

Citat:
Bitcoins är som att spela på lotto, ju mer kraft du har när du knäcker koder desto större chans har du att vinna 25 bitcoins. (ett block) det är inte värt att slösa i pooled mining när det är skrattsamma summor, istället bättre att köra solo och hoppas att man vinner.
Haha, du måste blivit tappad som liten. Det där är liksom "the newbies introduction to how mining works" i princip. Ja det är nog jättebra att köra solo när varje större pool har flera GigaHashesPerSecond, stor chans att hitta ett block solo då!

Fan vad trött jag blir på dig, cap0.

Jag lägger härmed samma tips i tråden som förut: kör på Litecoins och om du/ni (som tänkt genomföra detta) har möjlighet till att sätta upp en egen (ospårbar) pool, gör det (ingen avgift), annars kör på en befintlig pool - men var noga med vilken pool ni väljer i så fall, många pooler blir DDOS:ade titt som tätt och samtidigt vill man vara anonym i en sådan här sak.
Senast redigerad av lilZer0 2013-05-08 kl. 23:22.
Citera
2013-05-09, 10:14
Medlem
ravnats avatar
Citat:

Du borde verkligen verkligen VERKLIGEN läsa på hur mining fungerar. Jag vill rekommendera satoshis publikation. Läs igenom det många gånger tills du verkligen förstår det. bitcoin.org/bitcoin.pdf‎
Citera
2013-05-09, 16:50
Medlem
droles avatar
Citat:
Älskar hur du driver om andra när du egentligen är du som är mest okunnig här.

Någon som orkar ta tag i projektet?
BTC gick ju ner lite nu men LTC finns ju fortförande, går även utmärkt att mina med GPU.
Citera
2013-05-09, 17:05
Medlem
lilZer0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Älskar hur du driver om andra när du egentligen är du som är mest okunnig här.

Någon som orkar ta tag i projektet?
BTC gick ju ner lite nu men LTC finns ju fortförande, går även utmärkt att mina med GPU.
Inte jag, för min all min kod är i princip förstörd. Men för att slippa en massa onödigt kodande kan jag tipsa om att använda jansson, det är open source så det går att kompilera en statisk binär med det, sedan köra stratum-protokollet istället för det (deprecated) getwork-protokollet som ligger ovanpå HTTP, vilket inte är sådär jättebehändigt att koda till. Stratum-protokollet finns det massor att läsa om, ett väldigt simpelt protokoll dessutom.

Stratum-protokollet: http://mining.bitcoin.cz/stratum-mining
Citera
2013-05-14, 10:39
Medlem
Kanske nått sånt här

http://contagiodump.blogspot.se/2012/12/dec-2012-skynet-tor-botnet-trojantbot.html
Citera
2013-05-18, 23:19
Medlem
jag haller med pa att experimentar med detta... jag har en valdans massa internet cafeer runt om kring mig dar jag bor, och har installerat litecoin miners pa ngr av de burkarna som nastan aldrig stangs av.. Men jag skulle med vilja ha en miner som jag kopplar till en pool, ar ratt sa osynlig, och startar nar man stratar datorn...
Citera
2013-07-17, 02:30
Medlem
[complex]s avatar
Men skulle inte denna "silent" bitcoin miner synas i aktiviteterna då? Autostart och allt..
Eller var det tänkt att gömma med något rootkit eller vadå..
Om det nu skulle gå att gömma en miner med rootkit..

Låter ju fint att skänka till välgörenhet annars som det skrevs om, men antar att det inte blivit av nått av detta...
Kanske mest i det dolda av nån enstaka där ute för eget syfte kanske..
Citera
2013-07-28, 00:05
Medlem
Psycholog1sts avatar
Jag hade ett mindre botnät på cirka 600-700 slavar under min tid som slavherre, det var ungefär precis när bitcoin kom.. fick händerna på en "silent miner" som det då hette och installerade den på samtliga, kom väl upp i 4,5 gh/s vilket var jävligt mycket på den tiden och lyckades väl farma 20-30 bitcoins.. det var bara under några dagar, sen lessnade jag eftersom värdet sjönk så satans mycket.

Hade jag hållit på tills idag och inte sålt mina bitcoins hade jag kunnat köpt en mindre ö och dragit mig tillbaka.. men det är lätt att vara efterklok!
Citera
2013-08-02, 00:02
Medlem
LadyGanjas avatar
Köpte källkod till en bot inte allt för länge sedan, har detta hittills.
Skulle dock gå att lägga till miner utan större problem... .

Men inte TS, så tror jag intresset är svalt.

http://s17.postimg.org/pgx6tmei7/Capture_Copy.jpg
Citera
2013-08-04, 16:40
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Hade jag hållit på tills idag och inte sålt mina bitcoins hade jag kunnat köpt en mindre ö och dragit mig tillbaka.. men det är lätt att vara efterklok!

En kompis till mig höll på med bitcoins innan och lyckades få ihop 200BTC med sitt grafikkort under en längre tid. Han sitter på typ 300BTC nu, men han vägrar att sälja.

Så för vissa har det gått bra!
Citera
2013-08-05, 01:24
Medlem
[complex]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psycholog1st
Jag hade ett mindre botnät på cirka 600-700 slavar under min tid som slavherre, det var ungefär precis när bitcoin kom.. fick händerna på en "silent miner" som det då hette och installerade den på samtliga, kom väl upp i 4,5 gh/s vilket var jävligt mycket på den tiden och lyckades väl farma 20-30 bitcoins.. det var bara under några dagar, sen lessnade jag eftersom värdet sjönk så satans mycket.

Åh fan. Ja, kan tänka mig att många tjänat pengar så... Inte whitehat direkt, men många blackhats lär tjänat mycket cash på det viset..
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
En kompis till mig höll på med bitcoins innan och lyckades få ihop 200BTC med sitt grafikkort under en längre tid. Han sitter på typ 300BTC nu, men han vägrar att sälja.

Så för vissa har det gått bra!

Mhmm. 209700 SEK. Skapade han allt det med enbart sitt grafikkort?
Fan alltså. Lätt att vara efterklok om detta med bitcoins. Om man snappat upp det tidigt precis när det kom hade man kunnat dra in cash...
(Med tanke på att valutan höjjts massor också sen det kom ut.)

Grafikkort eller annat vis.. Nu är det för sent liksom. Men bra för honom att han lyckades iallafall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in