2013-04-18, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Bitcoin är fortfarande bättre för botnet mining.

Jaså? Motivera! Kan vara jag som inte förstår hela konceptet.
Menar du på att man ska hosta en egen pool, eller använda befintlig? I så fall, vilket pay-system?
Citera
2013-04-18, 19:49
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cap0
Bitcoin är fortfarande bättre för botnet mining.
Varför?
Citera
2013-04-18, 20:25
Medlem
MelvinFrohikes avatar
Visst, Litecoins, hur ska vi kommunicera? IRC?
Citera
2013-04-19, 03:10
Medlem
Tango1s avatar
Låter grymt intressant - hook me up!
Är väl inte lika vass som vissa andra av er men kan vara värt ett försök
Citera
2013-04-20, 01:52
Medlem
Jag är intresserad av detta
Citera
2013-04-25, 20:00
Medlem
Nytt-kontos avatar
Känns lite väl år 2000 med autostart? Bättre att köra det som en service som startar igång det?

Angående reglerna på flashback får vi diskutera det här hypotetiskt. Och eftersom det skulle vara olagligt att genomföra det hela så får vi bara installera "projektet" på våra egna datorer och folk som är med på det(....) och dra slutsatsen om det skulle fungera helt i praktiken.

Dock är det rätt bortkastat att köra det här på en riktig nivå då flashback är rätt öppen och allt som lägs upp i skadligt syfte kommer bli uppladdat till företagen som lägger in dom i svartlistning...
Senast redigerad av Nytt-konto 2013-04-25 kl. 20:10.
Citera
2013-04-29, 01:54
Medlem
Skulle det vara möjligt att lägga upp en miner på en hackad webserver och använda serverns kraft, utan att ha rootat den?
php shell > ladda upp miner > exec miner.exe
Senast redigerad av SweCrime 2013-04-29 kl. 02:05.
Citera
2013-04-29, 19:06
Medlem
Em, har tänkt lite på detta. (har frågat lite)

Det verkar vara omöjligt att göra detta på vanliga terminaler på universitet eftersom de inte har *kraftiga* high-end GPU:er.

Processorn kommer gå på 100% men kommer aldrig hinna bli klart med något block.
Så allt förgäves.
Citera
2013-04-29, 20:23
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweCrime
Skulle det vara möjligt att lägga upp en miner på en hackad webserver och använda serverns kraft, utan att ha rootat den?
Mjo, men en helt vanlig server lär inte hjälpa mycket.
Då ska du hacka något GPU-kluster, vet att flera av sveriges skolor har sådant och även att dessa ibland hackas.
Det finns även företag som använder sig utav det.
Citat:
Ursprungligen postat av ybx
Em, har tänkt lite på detta. (har frågat lite)

Det verkar vara omöjligt att göra detta på vanliga terminaler på universitet eftersom de inte har *kraftiga* high-end GPU:er.

Processorn kommer gå på 100% men kommer aldrig hinna bli klart med något block.
Så allt förgäves.

Mina i pool så slipper du lösa hela block.
Citera
2013-05-02, 14:54
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drole
Mjo, men en helt vanlig server lär inte hjälpa mycket.
Du svarar SweCrime och påstår att en server inte skulle hjälpa så mycket, men sedan svarar du ybx att mina i pool löser det problemet. Top lel! Protip: läs på lite mer om Pooled mining.

Citat:

Ja, det är precis så straigh-forward. Att köra en miner kräver inga adminrättigheter, utan endast korrekt konfiguration. Notera att det går att mina på linux också, men kräver (antagligen) några bibliotek, och då behöver du vara medlem i sudo. I Windows är det bara till att köra som du sa.
Citera
2013-05-02, 15:03
Medlem
droles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Du svarar SweCrime och påstår att en server inte skulle hjälpa så mycket, men sedan svarar du ybx att mina i pool löser det problemet. Top lel! Protip: läs på lite mer om Pooled mining.
Antog att det rörde sig om bra mycket kraftiga GPUer i datorerna än i en webbserver, bl.a för att det oftast är så och för att han skrev det inom **.
Ofta har inte ens webbservrar GPUer, iaf inte externa sådana.

Men visst, helt värdelösa är inte heller en webbserver men sålänge du inte lyckas automatisera en attack och crawlar internet så antar jag att det inte är värt jobbet.

Sen ville jag och krossa "myten" om att man måste knäcka ett helt block ensam för att tjäna något på det.
Citera
2013-05-06, 16:44
Medlem
cap0s avatar
Citat:

Slöeseri med tid för att inga hackade webbservrar har GPU.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in