Citat:
Ursprungligen postat av
Adriadne
Fair enough! Självklart ska inte kvinnan ha ensamrätt på att bestämma vad som är kärleksfullt och romantiskt beteende.
Och ändå är det en underförstådd social "norm", precis som den att det är mannen som förväntas ta de första initiativen till kontakt.
Citat:
Men har jag påstått någonstans att jag har krävt rosor och månskenspromenader? Oftast har det varit männen som tagit initiativ till detta och jag har inte annat än visat min oförställda glädje inför deras handlingar.
IRL har du troligen framför allt relativt tydligt
antytt det, antingen som krav eller önskningar. Jag har svårt att tro att just du skulle stå ut med en man som inte följer den "romantiska" stereotypen och som inte
kontinuerligt bekräftar dig genom ord och handlingar. Jag gissar att du skulle känna dig rätt förvirrad, osäker och besviken om han främst
visade sin kärlek utan
överdrivet upprepade, konkreta och klyschiga "bevis".
Varför dessa män har tagit dessa initiativ just i din närvaro har förmodligen att göra med att de snabbt och skickligt har kodat av din vurm för "romantik" och ditt omättliga bekräftelsebehov och att de sedan har valt att fylla på det för att kunna behålla dig antingen för en kortare eller längre period.