2013-08-04, 22:55
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Tror du inte att män kan vara romantiskt lagda? I så fall tror du fel. Jag har träffat många män som varit till och med mer romantiska än vad jag är och har hitills inte sett annat än entusiasm hos min pojkvän. Han gillar också ostron och champagne

Och jag tror att jag har träffat och lärt känna fler män än du i mitt liv där vi har diskuterat vad som skaver i varandras relationer och vad vissa genom negativ underkastelse delvis eller helt motvilligt gör/har gjort för att blidka kvinnans önskningar. Vissa behöver man inte ens prata med, det räcker att observera och känna av den krystade stämningen och kvinnans/tjejens övertag i vad som ska sägas, göras och kännas.
Citera
2013-08-04, 22:59
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamazow
Och jag tror att jag har träffat och lärt känna fler män än du i mitt liv där vi har diskuterat vad som skaver i varandras relationer och vad vissa genom negativ underkastelse delvis eller helt motvilligt gör/har gjort för att blidka kvinnans önskningar. Vissa behöver man inte ens prata med, det räcker att observera och känna av den krystade stämningen och kvinnans/tjejens övertag i vad som ska sägas, göras och kännas.

Haha, ok. Vi får väl se när/om min kille slutar uppvakta mig och inte längre vill bli uppvaktad av mig. Jag återkommer då.

Hur menar du att män vill ha det då?
Citera
2013-08-04, 23:08
Medlem
Strangeflowers avatar
Har en ganska oromantisk man, vilket fick mig att inse att jag är lite mer romantisk än jag trodde (gick från 5% till 70% på romantikskalan vid insikten). Men har han lämnat hus och hem (på riktigt, han har husvakt) för att skola om sig och köra taxi en ny stad, antar jag att han älskar mig rätt mycket.

Men jag uppskattar ändå det extra han gör, och omvänt. Ibland slänger han åt mig nåt jag önskar mig länge. Slänger på riktigt med ett glatt: "Här har du!"
Då jag är grymt bra på att fånga allt som kastas till mig har jag fångat: Blommor, böcker, choklad, canon-objektiv, Calvados, halvdyrt vin m.m. Han har även kastat våra mattallrikar till mig, men det var mest ett test och ingen present.s

Sen åker vi iväg på småtrippar, myser på vandrarhem, fotograferar, knullar, går på skogspromenader etc. Nåt för oss båda, det är bäst. Hatar att känna mig överdrivet bortskämd, det känns inte naturligt med självkompanjerad serenad liksom. Bara småbögigt.

Hittills har det inte blivit överraskningsmiddagar och dyra smycken, men det känns som det kvittar lite. Alla gör så ändå. Vi har vårt egna lilla sätt. Hittills har jag bara känt mig älskad och uppskattad...förutom den gången han trodde jag tappat hans plånbok...men det vad han som förlagt den.

Självklart uppvaktar jag honom också, med saker han tycker om. Senaste jakt/historie-tidningen, choklad, choklad och en flaska Calvados/konjak/whisky. Men jag kastar det inte åt honom, för han är skitkass på att fånga.

Sen får man massage, fotmassage och bästa jag vet vardagligt är när han tar hand om diskberget/matlagningen, även fast det är min tur.
Senast redigerad av Strangeflower 2013-08-04 kl. 23:14.
Citera
2013-08-04, 23:10
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Haha, ok. Vi får väl se när/om min kille slutar uppvakta mig och inte längre vill bli uppvaktad av mig. Jag återkommer då.

Hur menar du att män vill ha det då?

Jag kan inte tala för alla män och visst är det skillnad om man är förälskad eller har passerat smekmånadsfasen när det gäller "ömhetsbetygelser" och "romantik". Är man dock som du såpass mån om att proklamera att en relation ska vara ömsesidig, jämlik och respektfull et al(vad det nu innebär) så gör man nog som kvinna rätt i att vara observant på om/när mannen i fråga egentligen är så där förfärligt Romeo-entusiastisk eller om han helt enkelt underordnar sig av ren slentrian. Jag har(och kommer aldrig)att låta en kvinna ta patent på vad som är "riktig kärlek" och hur man som bäst och mest genuint uttrycker och gestaltar sina känslor för någon.
Citera
2013-08-04, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jawmost
Hej!

Jag vet inte om det redan finns en tråd om detta, men jag vill starta en om fina, romantiska saker man kan göra för killen eller tjejen!

Jag själv tänkte att ta med några flygandelyktor som man kan tända på en höjd tillsammans. Och att man samtidigt kanske kan sitta och äta picnic eller liknande.

Har ni tips på romantiska/fina saker man kan göra tillsammans?
Något fint man kan överraska med? (behöver inte vara materiella ting)

Kom med alla förslag ni har!

Edit: Nu är det romantiska saker och inte som någon nämner under här, med att pilla i tvåan etc.
Detta kan vara vardagliga saker.

Det mest romantiska jag vet och kan föreställa mig - är att älska på en sommaräng. Men skogen jämte. Men det har jag aldrig gjort! Och jag har gjort mycket och har haft en del tjejer... I själva verket har det både varit dagdröm många gånger, och riktig natttdröm! Men jag har aldrig sagt det till någon av mina tjejer.

Att att älska uppe i bergen i bohuslän med havet som åskådare med en kåt kvinna som man är förälskad är något finfint och "raw", men det har jag gjort med mina mesta av mina tjejer förvisso. It's a must.
Men sommarängen verkar inte gå i uppfyllelse någonsin...
Kanske det beror på att jag inte är en country guy....
Citera
2013-08-04, 23:48
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Jag kan inte tala för alla män och visst är det skillnad om man är förälskad eller har passerat smekmånadsfasen när det gäller "ömhetsbetygelser" och "romantik". Är man dock som du såpass mån om att proklamera att en relation ska vara ömsesidig, jämlik och respektfull et al(vad det nu innebär) så gör man nog som kvinna rätt i att vara observant på om/när mannen i fråga egentligen är så där förfärligt Romeo-entusiastisk eller om han helt enkelt underordnar sig av ren slentrian. Jag har(och kommer aldrig)att låta en kvinna ta patent på vad som är "riktig kärlek" och hur man som bäst och mest genuint uttrycker och gestaltar sina känslor för någon.

Fair enough! Självklart ska inte kvinnan ha ensamrätt på att bestämma vad som är kärleksfullt och romantiskt beteende. Men har jag påstått någonstans att jag har krävt rosor och månskenspromenader? Oftast har det varit männen som tagit initiativ till detta och jag har inte annat än visat min oförställda glädje inför deras handlingar. Jag försöker givetvis vara lika lyhörd inför hans önskemål (uttalade och outtalade) och ger mer än gärna allt jag kan för att tillfredsställa min pojkvän.
Citera
2013-08-04, 23:50
Bannlyst
Om man är av manligt kön är det bästa man kan göra att bjuda in en vän eller två som får vara med och ha sex. Tjejer får lättare orgasm av gangbang.
Citera
2013-08-05, 10:17
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Fair enough! Självklart ska inte kvinnan ha ensamrätt på att bestämma vad som är kärleksfullt och romantiskt beteende.

Och ändå är det en underförstådd social "norm", precis som den att det är mannen som förväntas ta de första initiativen till kontakt.

Citat:
Men har jag påstått någonstans att jag har krävt rosor och månskenspromenader? Oftast har det varit männen som tagit initiativ till detta och jag har inte annat än visat min oförställda glädje inför deras handlingar.

IRL har du troligen framför allt relativt tydligt antytt det, antingen som krav eller önskningar. Jag har svårt att tro att just du skulle stå ut med en man som inte följer den "romantiska" stereotypen och som inte kontinuerligt bekräftar dig genom ord och handlingar. Jag gissar att du skulle känna dig rätt förvirrad, osäker och besviken om han främst visade sin kärlek utan överdrivet upprepade, konkreta och klyschiga "bevis".

Varför dessa män har tagit dessa initiativ just i din närvaro har förmodligen att göra med att de snabbt och skickligt har kodat av din vurm för "romantik" och ditt omättliga bekräftelsebehov och att de sedan har valt att fylla på det för att kunna behålla dig antingen för en kortare eller längre period.
Citera
2013-08-05, 10:49
Medlem
Adriadnes avatar
Citat:
Och ändå är det en underförstådd social "norm", precis som den att det är mannen som förväntas ta de första initiativen till kontakt.

IRL har du troligen framför allt relativt tydligt antytt det, antingen som krav eller önskningar. Jag har svårt att tro att just du skulle stå ut med en man som inte följer den "romantiska" stereotypen och som inte kontinuerligt bekräftar dig genom ord och handlingar. Jag gissar att du skulle känna dig rätt förvirrad, osäker och besviken om han främst visade sin kärlek utan överdrivet upprepade, konkreta och klyschiga "bevis".

Varför dessa män har tagit dessa initiativ just i din närvaro har förmodligen att göra med att de snabbt och skickligt har kodat av din vurm för "romantik" och ditt omättliga bekräftelsebehov och att de sedan har valt att fylla på det för att kunna behålla dig antingen för en kortare eller längre period.

Att göra mig glad genom att tillfredsställa mina romantiska behov är väl ett sätt att visa sin kärlek på Jag ser inget problem. Om killen i fråga inte är man nog att självständigt bestämma hur han vill visa sin kärlek så är det väl hans problem. Men jag tror faktiskt att mänga män också är romantiskt lagda och uppskattar fina gester och att göra vardagen och livet lite vackrare
Citera
2013-08-05, 11:09
Medlem
Blattebruds avatar
På hans namnsdag ska du bjuda honom på något liknande. Om du vill att hans hjärta ska slå extra hårt, ska dansdräkten vara röd. http://www.youtube.com/watch?v=_5Mon_lpfYU&feature=fvwrel
Citera
2013-08-05, 11:38
Medlem
Att ställa sig utanför flickvännens fönster med snedkammad lugg och en bandspelare över huvudet känns... rätt så gay på något sätt och helt fel.. Hålla på att tända lyktor och strö rosblad över sängen för att senare ha sånt där passionerat actionfilm sex hade bara fått mig att skratta mig till döds. Aldrig i hela mitt liiiiv att jag skulle gå med på det.

Nu är jag singel men i mitt tidigare förhållande föredrog jag att göra småsaker under dagen som jag vet gjorde tjejen glad, det kan nog innefatta lite vadsomhelst som disken eller tvätten som någon annan tidigare nämnde. Men också "större" överraskningar som att bjuda på någon riktigt god måltid eller dra till någon svindyr restaurang där man får så lite på tallriken att man knappt blir mätt gick också hem. Bjuda med på någon resa eller något annat spontant och kul

Jag vet inte, jag är nog fruktansvärt oromantisk när det kommer till såna här "fina" saker. Hade aldrig orkat leva i en tjejfilm, gillar iofs tjejer med lite gadd och attityd som inte behöver en jävla fjolla i sitt liv så jag kanske inte är rätt person att ge tips här.
Citera
2013-08-05, 12:49
Medlem
Jawmosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollarimunnen
Att ställa sig utanför flickvännens fönster med snedkammad lugg och en bandspelare över huvudet känns... rätt så gay på något sätt och helt fel.. Hålla på att tända lyktor och strö rosblad över sängen för att senare ha sånt där passionerat actionfilm sex hade bara fått mig att skratta mig till döds. Aldrig i hela mitt liiiiv att jag skulle gå med på det.

Nu är jag singel men i mitt tidigare förhållande föredrog jag att göra småsaker under dagen som jag vet gjorde tjejen glad, det kan nog innefatta lite vadsomhelst som disken eller tvätten som någon annan tidigare nämnde. Men också "större" överraskningar som att bjuda på någon riktigt god måltid eller dra till någon svindyr restaurang där man får så lite på tallriken att man knappt blir mätt gick också hem. Bjuda med på någon resa eller något annat spontant och kul

Jag vet inte, jag är nog fruktansvärt oromantisk när det kommer till såna här "fina" saker. Hade aldrig orkat leva i en tjejfilm, gillar iofs tjejer med lite gadd och attityd som inte behöver en jävla fjolla i sitt liv så jag kanske inte är rätt person att ge tips här.

Tyckte ändå att det var underhållande att läsa ditt inlägg!
Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in