Citat:
Ursprungligen postat av
bokfodral
Det verkar ju konstigt om de inte skrapar ihop allting när de ändå är i gång att skrapa?
Kanske kan förklaras av mörker och stress samt och kanske någon grad av onykterhet och sömnbrist?
Och ev mörker beror ju på tidpunkten förstås. Jag tänker att även om det inte är kolsvart så när det är halvskumt ser man inte färger på samma sätt (i mörkret är alla katter grå). Då är det kanske lättare att missa grejer. Ögonen anpassar sig jättemycket så man upplever inte skillnaden i ljusförhållanden så stor som den faktiskt är, men jag misstänker att detaljer och skärpa i det man ser ändå är bra mycket sämre än mitt på dagen.
Angående ljusförhållanden kanske ni på plats kan upplysa: I stora delar av landet blir det knappt mörkt innan det börjar ljusna, mitt i sommaren. Hur har ni det "där nere"?
I tätbebyggda områden där det finns mycket belysning totalt blir det ju inte
helt kolsvart på samma sätt som på riktiga landet, där man ser stjärnor på himlen men inte handen framför sig, typ.
Hur är det på platserna vi pratar om, Hunneberg och brandplatsen vid Grästorp? (förlåt om jag frågar dumt - är värdelös på geografi och kartor).