2013-08-04, 18:37
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Delarna ligger på platsen för bilbranden. Någon meter in på vägen för branden. Kanske 5-10 meter från platsen som bilen brann på. Det är inte bara delar jag hittat på hunneberg utan delar från den faktiska brandplatsen.

Finns det bilder på den brunna bilen någonstans i tråden?
Citera
2013-08-04, 18:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Delarna ligger på platsen för bilbranden. Någon meter in på vägen för branden. Kanske 5-10 meter från platsen som bilen brann på. Det är inte bara delar jag hittat på hunneberg utan delar från den faktiska brandplatsen.

Jag menar platsen där de tycks ha kört fel, liksom in och vänt och tagit annan väg. Så tolkade jag dig men jag kanske tolkar fel?
Citera
2013-08-04, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Någon som vet vid vilken tidpunkt i livet AJ bodde på gården, väster om Håberg på Quarrels karta ?
Ungefär ?
http://goo.gl/maps/cEaGF

Vilken gård?vad heter stället?
Torsered?
Citera
2013-08-04, 18:43
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Finns det bilder på den brunna bilen någonstans i tråden?
Nej, inte på bilen.
Citera
2013-08-04, 18:44
Medlem
Disasterbators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Skulle vara intressant att veta om däckspåren på den platsen överensstämmer med de däckspår RDY fotade vid brandplatsen. Skulle du kunna peka ut platsen exakt på en karta?
Ja, absolut. Vid det här laget är det svårt att urskilja mönster. Men spåren är tydliga. Jag trodde platsen för branden redan fanns utlagd på kartor i tråden? Det är brandplatsen det handlar om och min frågeställning är ifall spåren inte tyder på att bilen körts in till brandplatsen på väg mot klev, snarare än från klev.
Citera
2013-08-04, 18:45
Medlem
knasen-58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Och var gissar du att mc:n finns?

Tror den också finns i Göta älv med eller utan IF. Från hennes lägenhet är det ju inte långt ner till älven gamla lantmännen har ju tex en stor kajplatts där nere bara en liten kort kort bit att köra ett event lik, vilket dom säkert inte ville åka runt på några längre stunder.
Citera
2013-08-04, 18:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ja, absolut. Vid det här laget är det svårt att urskilja mönster. Men spåren är tydliga. Jag trodde platsen för branden redan fanns utlagd på kartor i tråden? Det är brandplatsen det handlar om och min frågeställning är ifall spåren inte tyder på att bilen körts in till brandplatsen på väg mot klev, snarare än från klev.
Platsen är utmärkt som Bilbrandplats på den här kartan: http://goo.gl/maps/FZfij
Citera
2013-08-04, 18:48
Medlem
Citat:
Id* och bilen inte är på samma ställe? Nu hänger jag inte med alls. En bil är uppbränd och en annan bil har ev. använts från den brandplatsen men, nu blev detta krångligt

Ärs, knasen-58 uttryckte sig lite kryptiskt bara. Han menade att kroppen inte är dumpad i anslutning till bilbranden.
Citera
2013-08-04, 18:58
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Det var jag som inte ville svara på vilket nummer det var på den trappuppgång jag pratade om. Att I*a bodde på 52 är väl knappast någon hemlighet, har ju stått överallt. Diskussionen gällde antal lägenheter på våning fyra i hennes trapp, därför trodde jag att du tipsade om Ratsit för att se detta, vi missförstod alltså varandra.

Ok, om det var ditt inlägg jag svarade på så är det en fet miss från min sida. Svaret var tillägnat den som frågade vilket nummer. Jag finner ingen anledning till varför jag skulle lägga ut det, vill bara få en del till att vakna. Massa av samma frågor hela tiden, så få som ens försöker att hitta ett svar innan frågorna slängs upp. Tråkigt på en för övrigt intressant tråd.
Citera
2013-08-04, 19:02
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Jag fastnade på den här bilden:
https://anonfiles.com/file/533787efee3061c051f2b1f025371068
Det finns inte på kartan att man kör bil på cykelbana, när man har bilen full av lik, blodiga kläder osv, och drar till sig uppmärksamhet.

Har man händerna i syltburken, gäller det att snabbat som tusan torka av sig och lägga locket på.
Fast det är ju inte precis flera hundra meter cykelbana. Det handlar om en "snutt" och den haran en totalt obebodd färdväg.
Citera
2013-08-04, 19:02
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Det verkar ju konstigt om de inte skrapar ihop allting när de ändå är i gång att skrapa?
Kanske kan förklaras av mörker och stress samt och kanske någon grad av onykterhet och sömnbrist?

Och ev mörker beror ju på tidpunkten förstås. Jag tänker att även om det inte är kolsvart så när det är halvskumt ser man inte färger på samma sätt (i mörkret är alla katter grå). Då är det kanske lättare att missa grejer. Ögonen anpassar sig jättemycket så man upplever inte skillnaden i ljusförhållanden så stor som den faktiskt är, men jag misstänker att detaljer och skärpa i det man ser ändå är bra mycket sämre än mitt på dagen.

Angående ljusförhållanden kanske ni på plats kan upplysa: I stora delar av landet blir det knappt mörkt innan det börjar ljusna, mitt i sommaren. Hur har ni det "där nere"?

I tätbebyggda områden där det finns mycket belysning totalt blir det ju inte helt kolsvart på samma sätt som på riktiga landet, där man ser stjärnor på himlen men inte handen framför sig, typ.

Hur är det på platserna vi pratar om, Hunneberg och brandplatsen vid Grästorp? (förlåt om jag frågar dumt - är värdelös på geografi och kartor).
Citera
2013-08-04, 19:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en-krokodil
Vart har du hört eller läst det? Jag har hört söndagsmorgon...
Vart har du hört det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in