2013-08-04, 15:43
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
Jag är kanske helt blind men efter att ha tittat på RDYs senaste inlägg kan jag inte se att hen har röjt någons identitet.
Bedömningen är garanterat korrekt och befogad.
RDY får gärna kontakta mig om framåtskridandet
Jaha... då får vi se i morgon när hundarna är på plats, om kanske RDY övervakar arbetet.
Det kanske vi får läsa om i AB.
Nu kommer han säkert vara ute i skog och mark i jakten på nya fynd.
Senast redigerad av Tomato 2013-08-04 kl. 16:31.
Citera
2013-08-04, 15:43
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

Synpunkter på och frågor kring moderering tas i PM, inte i trådarna.

Givetvis raderas inlägg som innehåller regelbrott. Och givetvis kommer inga frågor att besvaras om vad en medlem har skrivit som föranleder en avstängning. Det vore att skvallra kring en medlem och så går det inte till här på forumet.

/Mod
Citera
2013-08-04, 15:44
Medlem
Beatass avatar
Det är ju bara här RDY inte kan agera under sitt användarnamn.

Han kan fortfarande söka och tipsa polisen.
Det är väl ändå det viktigaste.
Citera
2013-08-04, 16:11
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beatas
Det är ju bara här RDY inte kan agera under sitt användarnamn.

Han kan fortfarande söka och tipsa polisen.
Det är väl ändå det viktigaste.

Självklart är det viktigast men att bolla idéer med andra leder den privata spanaren framåt.
Citera
2013-08-04, 16:20
Medlem
knasen-58s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag undrar varför just Hunneberg valdes som bilbrännarplats då det tydligen rör sig folk där dygnet runt. Det finns platser med färre människor runt omkring.

Hunneberg är ett gammalt väl inövat ställe att dumpa stulna bilar på dom brukar vara i varierande skick. Har inte lusläst allt men någon som vet när AJ landar här i Sverige.
Citera
2013-08-04, 16:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knasen-58
Hunneberg är ett gammalt väl inövat ställe att dumpa stulna bilar på dom brukar vara i varierande skick. Har inte lusläst allt men någon som vet när AJ landar här i Sverige.
Troligen nästa vecka.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2275991-rikskrim-vi-vantar-pa-besked-
Citat:
När överlämnandet väl sker är det kriminalvårdens transporttjänst som sköter transporten av den misstänkte.

- Troligast är att det kommer ske nästa vecka någon gång, men det beror på hur mycket transporttjänsten har att göra, säger [JS].
Citera
2013-08-04, 16:24
Medlem
knasen-58s avatar
OK tack för upplysningen. Min gissning är att IF o bilen inte är på samma ställe, min gissning är Göta älv.
Citera
2013-08-04, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Stöter man dessutom på många med kameror i högsta hugg kanske man inte eldar heller. Så det troliga är ju att de själva hade koll på om någon sett dom eller ej. De kanske fick "byta" tilltänkt plats någon gång, eller var denna förstahandsvalet?

Förmodligen förstahandsvalet. De flesta som tar en genväg över berget, lokal trafik, kör upp/ner Byklev ↭ Flo klev och kommer därför inte att passera brandplatsen.
Citera
2013-08-04, 16:40
Bannlyst
Någon som vet vid vilken tidpunkt i livet AJ bodde på gården, väster om Håberg på Quarrels karta ?
Ungefär ?
http://goo.gl/maps/cEaGF
Citera
2013-08-04, 16:55
Medlem
Beatass avatar
Angående kadaver i naturen.

En liten anekdot först.
Möttes en dag av en död näbbmus på trädgårdsgången. Jag hade inget lämpligt till hands för att plocka bort den och glömde sedan av den.
Dagen efter när jag kom ut såg jag hur musen rörde sig. Den låg fortfarande död på sidan och rätt som det var kom en likbagge fram under musen. Det visade sig vara 3 likbaggar som försökte transportera bort kadavret.

En hund med ett vätskande exem stort som en enkrona hade fluglarver i såret på några timmar.

Ett kadaver i skogen i juli månad behöver inga fåglar eller större asätare för att försvinna. Insekter gör ett otroligt arbete. Ett större kadaver blir så fullt av maggot så det kan se ut som det rör sig. Vävnad blir närmast till vätska och försvinner snabbt.
Även om vi med våra mått mätt har en torr sommar så gör våra fuktiga nätter att en mumifiering av ett kadaver är osannolikt.
En bister torr vinter kanske men inte våra somrar.

Edit: Bakterier gör också ett jättejobb när det gäller att bryta ner kadaver.

Dragit mig för att skriva ner detta men nu är det gjort.
Senast redigerad av Beatas 2013-08-04 kl. 17:01.
Citera
2013-08-04, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Han hade med sig en påse böcker till häktet, när han va inne första vändan.

Han hade en bok i handen även på någon bild iom hans besök till ambassaden eller den polska polisen
Citera
2013-08-04, 17:35
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Varit borta några dagar. Någon som kan ge en kort sammanfattning av det som hänt? För jösses vad tråden blivit stor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in