2013-08-03, 08:24
Medlem
Hej!

Senaste 10 dagarna har jag faktiskt fått in lite ränta!

Ränta 3 senaste månaderna 0,85%
Ränta 6 senaste månaderna 2,75%
Ränta 12 senaste månaderna 12,00%

Happy swimming! Ska bli 29 grader idag, Götaland..
Citera
2013-08-03, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emalan
Nej, det går tyvärr inte att ta mindre än 5000 kr längre. Jag försökte ta ut 90 % av mitt sparande pga hus köp för ca två mån sedan. Jag fick ut pengarna från den norska och svenska marknaden, men inte den finska spanska och danska. Efter några veckors väntan på de övriga uttagen så försöker jag kontakta trustbuddy genom deras kontaktlänk på hemsidan, på flera olika mailadresser som dem har lämnat här på flashback och på telefon, men jag fick inga svar och på telefon svarade dem inte. Efter det såg jag att dem uppdaterade regelbundet på sin facebooksida så jag skickade ett pm där och sa till dem att dem skulle kontakta mig omgående annars skulle jag göra en polisanmälan då detta började kännas som ett bedrägeri. Dag efter så ringde Thomas från trustbuddy upp mig och kom med massa olika ursäkter om varför dem inte hade svarat varken på telefon eller mail. Han berättade då att eftersom 90 % motsvarade mindre än 5000 kr på var och en av de marknaderna som jag inte fick ut mina pengar ifrån så kunde inte dem uttagen beviljas, detta var en ny regel som trustbuddy har börjat med pga kostnader för trustbuddy vid varje uttag sa han. Ända sättet enligt honom att få ut belopp på mindre än 5000 kr är att göra ett uttag för då stoppas utlåningen men uttaget betalas inte ut förän ALLA pengar är tillbakabetalade från låntagare. Denna informationen fanns inte på hemsidan då men enligt honom var det på gång, men jag kan nu en månad senare fortfarande inte hitta den informationen på hemsidan.

Spännande, det får Trustbuddy gärna kommentera.

Dock gjorde jag den 13/6 uttag på 30 och 50kr utan problem.
Citera
2013-08-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyTs
Spännande, det får Trustbuddy gärna kommentera.

Dock gjorde jag den 13/6 uttag på 30 och 50kr utan problem.

Jag gjorde uttagen runt den 20/6. Så antingen måste de nya "reglerna" kommit efter dina uttag och innan mina eller så kanske trustbuddy har olika "regler" vid olika tillfällen. Eller var det kanske så att dina uttag var från den svenska marknaden? 5000 kr/gränsen gäller kanske bara vid uttag från andra marknader än den svenska, då de ofta tillkommer kostnader när man flyttar pengar mellan olika länder.

Men ska bli intressant att se vad trustbuddy säger om detta.
Citera
2013-08-04, 13:18
Medlem
Hej Svejs!

Så här ligger jag till just nu på 12 månader

Danmark 9,43 %
Norge 17,21 %
Sverige 10,45

Har dock inte varit inne på den danska och norska marknaden ett helt år än. ca 11 månader.

Jag förde över pengar mellan den svenska och norska marknaden i förra veckan och sen fick jag ett mail från Trustbuddy som frågade om jag ville förra över pengar och mista min ränta eller om jag ville vänta tills jag hade outlånade pengar på kontot. Varför skickas det ett mail när det står på deras sida följande?

Fyll i belopp som du vill överföra till en annan marknad nedan. Observera att om alla pengar är utlånade kommer systemet automatiskt stoppa din utlåning och invänta att det belopp som du vill överför blir återbetalt. Därefter sker överföringen och utlåningen sätts sedan igång automatiskt igen.
(Minsta belopp för överföring är 5000 SEK/NOK/DKK eller 600 EUR)
Citera
2013-08-04, 13:20
Medlem
Nån som är inne på Spanska och Polska marknaderna? Hur ser det ut där? nån större skillnad från de nordiska?
Citera
2013-08-04, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Capri79
Nån som är inne på Spanska och Polska marknaderna? Hur ser det ut där? nån större skillnad från de nordiska?

Spanien: 3 mån = 4,31%, 6 mån = 8,45%. Har inte kommit upp i 12 månader ännu. För bara en månad sedan var siffrorna betydligt högre men nu har jag knappt fått en € på en hel månad av någon anledning.

På den spanska marknaden har jag flera lån på flera 100 euro (584 EUR är det största enskilda lånet på!), det är inte som på den svenska marknaden att det styckas upp i smålån verkar det som. Det är nog orsaken till att ränteutveckligen är så ojämn där.
Senast redigerad av Tuxie 2013-08-04 kl. 13:35.
Citera
2013-08-04, 17:28
Medlem
Citat:
Jag förde över pengar mellan den svenska och norska marknaden i förra veckan och sen fick jag ett mail från Trustbuddy som frågade om jag ville förra över pengar och mista min ränta eller om jag ville vänta tills jag hade outlånade pengar på kontot. Varför skickas det ett mail när det står på deras sida följande?

Fyll i belopp som du vill överföra till en annan marknad nedan. Observera att om alla pengar är utlånade kommer systemet automatiskt stoppa din utlåning och invänta att det belopp som du vill överför blir återbetalt. Därefter sker överföringen och utlåningen sätts sedan igång automatiskt igen.
(Minsta belopp för överföring är 5000 SEK/NOK/DKK eller 600 EUR)

Är väl allmänt känt att informationen på hemsidan sällan stämmer med verkligheten. T ex ligger ju fortfarande information om att stoppa utlåningen kvar fast den möjligheten försvann för nån månad sen. Riktigt pinsamt att deras tjänst funkar så dåligt och informationen är så felaktig.

Låter min slatt med pengar stå kvar tillsvidare, men skulle aldrig någonsin våga reka någon att sätta in pengar där. Det är ju ändå en finansielltjänst de erbjuder, ett minimum krav är väl att informationen de har på sin hemsida är korrekt. Men inte ens det klarar dem trots att många har påpekat felaktigheterna.
Senast redigerad av AcesinExile 2013-08-04 kl. 17:34.
Citera
2013-08-04, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emalan
Jag gjorde uttagen runt den 20/6. Så antingen måste de nya "reglerna" kommit efter dina uttag och innan mina eller så kanske trustbuddy har olika "regler" vid olika tillfällen. Eller var det kanske så att dina uttag var från den svenska marknaden? 5000 kr/gränsen gäller kanske bara vid uttag från andra marknader än den svenska, då de ofta tillkommer kostnader när man flyttar pengar mellan olika länder.

Men ska bli intressant att se vad trustbuddy säger om detta.

Nej, mina var i Norge och Danmark

Citat:

Ja, men inte hunnit få så mycket räntor än.

Citat:
Ursprungligen postat av Tuxie
Spanien: 3 mån = 4,31%, 6 mån = 8,45%. Har inte kommit upp i 12 månader ännu. För bara en månad sedan var siffrorna betydligt högre men nu har jag knappt fått en € på en hel månad av någon anledning.

På den spanska marknaden har jag flera lån på flera 100 euro (584 EUR är det största enskilda lånet på!), det är inte som på den svenska marknaden att det styckas upp i smålån verkar det som. Det är nog orsaken till att ränteutveckligen är så ojämn där.

Så har det varit för mig på alla nya marknader jag satt in. Men efterhand som de stora posterna betalas tillbaka så blir lånen mindre och mindre.
Citera
2013-08-05, 17:56
Medlem
Min avkastning

Danmark
3 mån 1,61%
6 mån 6,53

Pengarna har nu varit inne ganska exakt 6 månader, i Augusti fortsätter den roliga trenden just nu ligger jag minus i Augusti......

Finland
I Finland är Statistiken helt förstörd av de klantigheter som Trustbuddy hållit på med, har fått kompensation för detta men statistiken är förstörd.

tot omräknat med kompenstioner borde det bli ca 8 % på ca 6 månader

Sverige
3 mån 3,17
6 mån 10,16
7 mån 12,16

Pengarna har varit inne i Sverige ca 7 månader....
Citera
2013-08-05, 20:08
Medlem
väntar med spänning på trustbuddys svar på allt. och hoppas på att dom kommer ge riktiga svar och ej göra som politiker och bara prata runt problemet/frågorna.

låter mina pengar stå kvar tillsvidare, men skulle aldrig rekomendera någon annan att sätta in pengar hos trustbuddy med tanke på hur jävla illa dom sköter allt.

och fortsätter trustbuddy missköta sig så kommer jag garanterat att ta ut pengarna för då börjar risken för att bli blåst bli för stor.
Citera
2013-08-05, 22:57
Medlem
Jag har funderat på hur upplägget skulle kunna se ut om det verkligen handlar om en blåsning.

Att folk lånar en masse är uppenbart, det går att se på olika lånforum på nätet. Så det rör sig inte direkt om traditionellt pyramidspel av typen att uttag beräknas utgöra endast en liten del av alla insättningar, medan lejonparten av de samlade insättningarna investeras med hög risk och avkastning för ägarna. (Att producera lite siffror som intygar att du får si och så mycket ränta är lätt gjort..)

Ponera att verksamheten verkligen är den TrustBuddy uppger att den är.. Etablerade förelagor finns bevisligen i USA och UK - med betydligt lägre avkastning dock (4,5% i UK). .. Varför i h-vete skulle man vara så klantig med så enkla saker som att ändra text med information (det är ingen avancerad programmering precis) med stavfel, motsägelsefull och bristfällig information samt annat slarv? Den misstänksamhet allt detta ger upphov till kan översättas till 1000-tals potentiella långivare som drar öronen åt sig. Det är stora pengar att gå miste om. Mycket stora i förhållande till de små insatser som krävs för att stava rätt och hålla sidan uppdaterad med tydlig och ingående -men framförallt korrekt - information.

Jag kan inte föreställa mig att ett gäng personer med tillräcklig kompetens för att etablera det som är TrustBuddy idag, saknar kompetensen att förstå ovanstående. Detta är märkligt. Är det någon som har tänkbara förklaringar till det här? Har någon erfarenhet av ett legitimt företag som beter sig på liknande sätt?

Ponera att allt bara är bedrägeri istället. Bedrägeri handlar väl först och främst om att ge ett jävligt snyggt intryck. Att verka vara the real deal. Här känns det ju som att TrustBuddy i så fall knappt ens försöker se seriösa ut. Riktiga klantbedragare? Om jag ville lura maximalt antal människor att investera så skulle jag bry mig mycket om intrycket jag ger.
Citera
2013-08-06, 07:26
Medlem
tgv23000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madnug
Jag har funderat på hur upplägget skulle kunna se ut om det verkligen handlar om en blåsning.

Att folk lånar en masse är uppenbart, det går att se på olika lånforum på nätet. Så det rör sig inte direkt om traditionellt pyramidspel av typen att uttag beräknas utgöra endast en liten del av alla insättningar, medan lejonparten av de samlade insättningarna investeras med hög risk och avkastning för ägarna. (Att producera lite siffror som intygar att du får si och så mycket ränta är lätt gjort..)

Ponera att verksamheten verkligen är den TrustBuddy uppger att den är.. Etablerade förelagor finns bevisligen i USA och UK - med betydligt lägre avkastning dock (4,5% i UK). .. Varför i h-vete skulle man vara så klantig med så enkla saker som att ändra text med information (det är ingen avancerad programmering precis) med stavfel, motsägelsefull och bristfällig information samt annat slarv? Den misstänksamhet allt detta ger upphov till kan översättas till 1000-tals potentiella långivare som drar öronen åt sig. Det är stora pengar att gå miste om. Mycket stora i förhållande till de små insatser som krävs för att stava rätt och hålla sidan uppdaterad med tydlig och ingående -men framförallt korrekt - information.

Jag kan inte föreställa mig att ett gäng personer med tillräcklig kompetens för att etablera det som är TrustBuddy idag, saknar kompetensen att förstå ovanstående. Detta är märkligt. Är det någon som har tänkbara förklaringar till det här? Har någon erfarenhet av ett legitimt företag som beter sig på liknande sätt?

Ponera att allt bara är bedrägeri istället. Bedrägeri handlar väl först och främst om att ge ett jävligt snyggt intryck. Att verka vara the real deal. Här känns det ju som att TrustBuddy i så fall knappt ens försöker se seriösa ut. Riktiga klantbedragare? Om jag ville lura maximalt antal människor att investera så skulle jag bry mig mycket om intrycket jag ger.

Eller ponera att det är ett expansivt företag som etablerar sig på flera nya marknader och inte hinner med att direkt fixa alla smågrejer som dyker upp??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in