2013-06-05, 17:39
Medlem
Varför fortsätter spam sms från Trustbuddy. Efter att man har skickat stopp sms till dom 2gånger. Är så jävla less att få skiten på arbetsmobilen. Har aldrig haft med dom att göra eller svarat på någon post från dom. Man får väl polisanmäla dom för trakasseri.För att få ett slut.
Citera
2013-06-05, 22:06
Medlem
detta är ju helt värdelöst för oss långivare. trustbuddy (trickybuddy) gör det bara sämre och sämre för långivarna... tror snart att det kommer bli mass uppsägning av konton från långivare. detta liknar bara mer och mer en blåsning.
Citera
2013-06-06, 07:46
Medlem
AcesinExile med flera:

Håller med, känns jäkligt fel och fult gjort av TB.

Att helt plötsligt ändra en tjänst radikalt utan att säga till i förväg är oschysst. Vid större förändringar i avtal brukar kunden få reda på dessa i förväg. Man ska då hinna välja att säga upp avtalet eller fortsätta.

Det verkar som om det tar längre tid för TB att svara i denna tråd. För många besvärliga frågor kanske?

Jag tycker som sagt att TB ska återinföra funktionen "stoppa utlåning" igen! Det handlar mycket om förtroende för ett företag också, utan det går det inte driva företag i någon längre utsträckning.

Som exempel kan vi ta funktionen med betalsms som TB hade i början. Det blev kraftiga protester, de skrotade betalsms!

Nu måste vi som är långivare stå på oss!
Citera
2013-06-06, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogsguru
AcesinExile med flera:

Håller med, känns jäkligt fel och fult gjort av TB.

Att helt plötsligt ändra en tjänst radikalt utan att säga till i förväg är oschysst. Vid större förändringar i avtal brukar kunden få reda på dessa i förväg. Man ska då hinna välja att säga upp avtalet eller fortsätta.

Det verkar som om det tar längre tid för TB att svara i denna tråd. För många besvärliga frågor kanske?

Jag tycker som sagt att TB ska återinföra funktionen "stoppa utlåning" igen! Det handlar mycket om förtroende för ett företag också, utan det går det inte driva företag i någon längre utsträckning.

Som exempel kan vi ta funktionen med betalsms som TB hade i början. Det blev kraftiga protester, de skrotade betalsms!

Nu måste vi som är långivare stå på oss!

kunde inte hålla med dig mer. tycker med att stoppa utlåning borde återinföras.
Citera
2013-06-06, 18:21
Medlem
och sen till råga på allt så står det på trustbuddys sida att dom förväntas behöva drygt 3.9 miljoner ytterligare på den svenska marknaden.... tror dom verkligen att någon kommer sätta in mer pengar om dom fortsätter att jävlas med långivarna????......
Citera
2013-06-07, 09:27
Medlem
Hej alla Flashbackare.

Tack för era inlägg.

Jag vill bara informera om att jag har sett era frågor och det kommer komma svar på dom inom kort.

Anledningen till att jag inte svarat än beror på tidsbrist för tillfället. Men svar kommer så håll ut.

Detta är inget inlägg för att komma med någon undanflykt eller att komma undan era frågor utan för att visa att vi inte ignorerar er och att svar kommer komma.

Mvh TrustBuddy
Citera
2013-06-07, 12:29
Medlem
Hej igen alla Flashbackare

Jag vill ta ut fullständigt belopp, hur gör jag?
För att ta ut 100% av ditt saldo så genomför du ett fullständigt uttag (90%) av ditt saldo. När du klickar på genomför uttag på "Din sida" så kommer det upp en ruta där du får ett alternativ att att stoppa utlåningen på de resterande 10%.
När säkrings-beloppet på 10% blir återbetalt lånas alltså pengarna inte ut igen och du kan ta ut 100% av detta.

Mvh
TrustBuddy
Citera
2013-06-07, 12:35
Medlem
mikaelnord

Kontakta oss på Specialsupport@TrustBuddy.com och uppge ditt telefonnummer så ska vi se vad som hänt och se till att du slutar få dessa sms.

Mvh TrustBuddy
Citera
2013-06-07, 19:05
Medlem
Jag har nog aldrig haft så många "återbetalat" i förhållande till "ränta" som de senaste dagarna. Det märks att det är skatteåtebäringsvecka.
Citera
2013-06-07, 19:19
Medlem
Jag har en fråga angående uttag av pengar.

Just nu har jag 100 kr som är "Tillgängligt för uttag, outlånade pengar". Samtidigt står det: "OBSERVERA När du klickar på uttag nedan skickas en förfrågan om ett uttag till TrustBuddy. Uttaget sker först när vi behandlat din förfrågan vilket kan dröja några dagar. Fram till dess har uttaget inte skett."
Om jag väljer att ta ut dessa 100 kr, reserveras beloppet direkt, eller finns risken att alla mina pengar är utlånade igen när uttaget slutligen genomförs?
Citera
2013-06-07, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrustBuddy
Hej igen alla Flashbackare

Jag vill ta ut fullständigt belopp, hur gör jag?
För att ta ut 100% av ditt saldo så genomför du ett fullständigt uttag (90%) av ditt saldo. När du klickar på genomför uttag på "Din sida" så kommer det upp en ruta där du får ett alternativ att att stoppa utlåningen på de resterande 10%.
När säkrings-beloppet på 10% blir återbetalt lånas alltså pengarna inte ut igen och du kan ta ut 100% av detta.

Mvh
TrustBuddy

det låter ju bra. men det betyder ju att om jag tar ut 90% så flyttas ju min utlånade pengar över på någon annan vilket då innebär att jag förlorar ränta på dom 90%.....
Citera
2013-06-08, 08:46
Medlem
Citat:
det låter ju bra. men det betyder ju att om jag tar ut 90% så flyttas ju min utlånade pengar över på någon annan vilket då innebär att jag förlorar ränta på dom 90%.....

Det är det fina som TB har tänkt ut. De vill helst inte att vi ska ta ut pengarna! Hela verksamheten bygger på att långivarna inte tar ut sina pengar! Vetskapen om att man förlorar räntan gör att många drar sig för att ta ut!

Testa följande som någon föreslog. Flytta pengar till annan marknad, pengar börjar samlas in. Sen gör ett uttag istället. Om det fungerar eller inte kan jag inte svara på.

mxx: Det är stor risk att pengarna hinner bli utlånade innan uttaget genomförs. Utlåning prioriteras alltid..
Senast redigerad av skogsguru 2013-06-08 kl. 08:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in