2013-08-03, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Enligt SAR-skrift har ju bilen på Hunneberg brunnit mycket sent.

Oavsett vilken bil man tar så är man nog rejält skakis och vill ha bort kropp och blodspår så fort som möjligt. Har man fiskat kräftor i dammen och skojat om att dumpa lik där så tror jag inte det behövs att vara så klartänkt. Planeringen är liksom klar bara som ett skämt en gång i tiden. Och när alla bevis senare brinner upp när man står nakna eller nästan nakna vid brandplats 2 så tror jag man lugnt går hem, duschar och sedan inser att man inte behöver elda bilen på ett bra tag.

Mammans bil bör hur som helst undersökas.

Ja, jag håller med dig fullständigt faktiskt! Om nu den andra bilen brunnit sent så kan det mycket väl vara en efterkonstruktion för att få bort ögonen från AJs mor bil. Jag tycker också den bilen ska gå igenom en grundlig undersökning. För även om den "bara" är använd till att transportera DB och FH så vet man aldrig - det kan finnas spår ändå. Nu tror jag förvisso att AJ gjort sitt bästa, i så fall, att rengöra den nu efter mordet, men man vet aldrig vad man kan hitta. Det är inte lätt att få bort alla spår och framförallt inte om du nu har rätt i att kroppen kan ha blivit körd med den bilen.
Citera
2013-08-03, 16:38
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
A.J kan ha låtit MCn stå parkerad i Jönköping,det regnade mkt i Jkpg i slutet på Juni,inte så härligt att åka hoj då.
Han kan ha åkt tåg eller buss till Trollhättan,blivit hämtad på stationen?av sin mamma.hälsat på hos mamma och bett att få låna hennes bil när han skulle till Id@ senare den kvällen.

På den skärmdump som finns från hans facebook, frågar han i slutet av juni om det regnar i Trollhättan, just för det där med att köra hoj i regnet.
Citera
2013-08-03, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IroniskJag
Jag är helt hundra på att AJ hade mc'n till trollhättan då en granne till I*a som jag känner sa i ett tidigt skede att den stod utanför på helgen (hen sa faktiskt hela helgen)

Oj det har jag missat totalt.men A.J har säkert haft tillgång till sin mammas bil om han har behövt låna den till något.
Citera
2013-08-03, 16:42
Medlem
Ragathas avatar
Jag hoppas verkligen att I*a hittas vid Grästorpsområdet då ni dissar alla andra områden som kommer upp i tråden. Det vore ju trist om hon hittas någon annanstans då förslag getts o ni nonchar de som nonsens, denna tråd innehåller mest JA sägare som inte kan tänka för egen bana överhuvudtaget.

Hoppas även att jag inte känner någon av er i verkligheten för ni är livsfarliga människor att ha i sin omgivning, ni dömer utan fakta och utgår från att saker och ting är så som ni bestämt det. Samarbetsförmågan existerar bara om den följer er linje. Dessutom är ni dryga och otrevliga, jag trodde Västgötar var trevliga men ack så fel man kan ha.
Citera
2013-08-03, 16:50
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
På den skärmdump som finns från hans facebook, frågar han i slutet av juni om det regnar i Trollhättan, just för det där med att köra hoj i regnet.

Se där! Bra koll! Och japp, det regnade under kvällen. Att det var slut 23 vet jag men väderstationerna är lite otydliga om exakt när det slutade regna. Klart före mordet i alla fall.
Citera
2013-08-03, 16:52
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Jag hoppas verkligen att I*a hittas vid Grästorpsområdet då ni dissar alla andra områden som kommer upp i tråden. Det vore ju trist om hon hittas någon annanstans då förslag getts o ni nonchar de som nonsens, denna tråd innehåller mest JA sägare som inte kan tänka för egen bana överhuvudtaget.

Hoppas även att jag inte känner någon av er i verkligheten för ni är livsfarliga människor att ha i sin omgivning, ni dömer utan fakta och utgår från att saker och ting är så som ni bestämt det. Samarbetsförmågan existerar bara om den följer er linje. Dessutom är ni dryga och otrevliga, jag trodde Västgötar var trevliga men ack så fel man kan ha.

Jag var på Halleberg igår. Där har inte många varit och letat. Visst går tråden fram och tillbaka. Ibland är vissa områden intressanta och i nästa stund andra. I ett socialt forum som detta får man räkna med att det finns ett visst grupptänkande som faktiskt kan leda fel, precis som du säger. Och känner man det så får man bidra med det man kan.

Var tycker du vi skall leta och varför?
Citera
2013-08-03, 16:52
Medlem
IroniskJags avatar
Men polisen måste väl kollat morsans bil.. Alltså dom har ju gjort husransakan eftersom AJ är skriven där och även bilen innefattas väl där?
Jag tror också AJ haft fri tillgång till bilen när han varit i Trollhättan men det känns långsökt att ta mammas bil när DB och FH hade massor av bilar att välja på
Citera
2013-08-03, 17:00
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jepp, men närmsta sättet att ta sig till andra sidan 45:an anyway. Bebyggelse finns ju överallt.

Just det jag menar. Jag har svårt att se hur man skulle få för sig att promenera sträckan i blodiga kläder en lördagnatt.
Citera
2013-08-03, 17:02
Medlem
Citat:

Jag bryr mig inte om vart hon hittas bara hon hittas. Ju fler ställen vi nämner här desto bättre. Jag inbillar mig att om det sitter nån med information om vart vi kan hitta henne men som är livrädd för Morot och hans hejdukar så kanske det är lättare för denna person att lämna anonyma tips till polisen om vi snackat om stället här först. Då kan han eller hon bara be polisen att säga att det var nån från flashback som kollade upp ett tips från flashback. På så sätt får personen äntligen bort bördan från sin huvud som han eller hon inte vågat innan och anhöriga kan äntligen få ett avslut.

Och AJ och company kan omöjligt veta att det var han eller hon eftersom polisen själv går ut att det var efter ett tips från flashback.

Hade jag varit i den situationen hade jag nog gjort så faktiskt.
Citera
2013-08-03, 17:04
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:

För föräldrarnas, sönernas och de nära vännernas skull hoppas jag att hon hittas snarast möjligt, oavsett var. De flesta här i tråden håller nog med mig om det. Polisen och MPS lägger nog inte alltför stor vikt vid hur alla här på fb spånar så vi ska nog inte vara oroliga. De letar på olika ställen och om några här vill leta i Grästorp så låt dem göra det. De har kanske rätt och hittar henne inom en rimlig tid.

Vad gäller TBs nye kille så tror jag, precis som några andra här, att det är för att få bort fokuset på kopplingen mellan henne och AJ.

Ni som känner de inblandade, vad har FH och Pat*ic Her*ansson för släktband?
Citera
2013-08-03, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Vad har hon för bil, vad är det för märke och färg?
Vet bara att det är en mörkröd Volvo tyvärr inte hemma så jag kan kolla
Citera
2013-08-03, 17:08
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre

Vet du om AJ och/eller DB kan ha haft för vana att (tjuv?)fiska kräftor i kräftdammen. Den ligger ju mycket praktiskt till för DB... Bil ned till närmaste parkeringsplats = 4 minuter och sedan 8 minuters promenad, sedan fiske...

Synd att förstöra dammen med ett lik. Herrarna kanske inte bryr sig men jag skulle inte vilja äta dom om jag visste det.... men tjuvfiskar gör dom säkert...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in