2013-08-03, 21:20
Medlem
Jag är lite nyfiken... Den här skvallerbloggen som nämns, finns det en länk till den i tråden? Hittar ingen.
Citera
2013-08-03, 21:32
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sery
Jag är lite nyfiken... Den här skvallerbloggen som nämns, finns det en länk till den i tråden? Hittar ingen.

www.bernypalsson.se/ är adressen.

Såg för övrigt en klockren bild när jag kollade in där nu....
Personen som gjorde denna bilden vilken stjärna
https://anonfiles.com/file/172053117d35773a74a77412076ed98c
Citera
2013-08-03, 21:59
Medlem
Bernys Instagram:
elisaprefect
Livet är på topp? Men ditt hjärta är krossat? Du har då verkligen, VERKLIGEN förmågan att leva i så många illusioner så det är SKRATTRETANDE BERNY! Jag har gjort som du sagt, jag har tänkt på vad jag har "gjort" och det enda är helt enkelt att försvara mig själv i forum som handlar om DIG BERNY, DIG! Jag har aldrig bett om denna uppståndelse, denna publik, men när jag ser att det börjar skrivas skit om mig och Ranvi, då är det stopp och belägg. Och ja, i ärlighetens namn vet jag inte när du talar sanning. För du låter så gulligull på rösten eller så åker man dit ORDENTLIGT om jag säger fel saker. Smutskastning och förskönade, samt överdramatiserande är ungefär det du är bäst på. Är jag inte din ÄLSKLING så har jag gjort fel fel fel för det passar inte dig. Jag har inte skrivit en faktabok om dig jag har skrivit ner MINA tankar. Men det är bara du som får tänka fritt, eller hur? Och nu har jag tänkt. Tänkt på oss. Jag kommer aldrig gå med på förklaringen att DU lämnar MIG för åk limousin och drick skumpa med din underbara modell, som oj juste, är med på Sveriges trashigaste sida och säljer snusk. Och JA Berny spit it out det har jag också gjort och det är därför jag hatar det. Som kommentar på allt du fortsätter skriva till mig. THANKS FOR NOTHING.

bernyblue
Du. Jag lämnar dig hur mycket jag vill med min kärlek som du ska hålla käften om att kalla för vidriga saker. Du har betett dig som ett svekfullt svin mot mig. Jag har väl för fan all rätt att åka med min kärlek och fira min födelsedag. Jag skrev att jag skulle svara sen. Du beter dig som ett svin mot mig och du kan ju inte ens stå gör vidrigheter du skrivit bom mig. Så du. Tänk för fan på vad du håller på ned

Tycker synd om Elisa. Kan inte vara lätt att vara "vän" med Berny.
Citera
2013-08-03, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Tjena! Bra att du kunde höra av dej igen. Jo, jag skrev "en stark religiös faktor" pga er pappa (eftersom jag inte hört något annat om din identitet så får jag anta att du de facto är den yngsta brodern) uppenbarligen försökte bygga upp en egen församling av något slag? Är detta något du kan bekräfta för detta är något som Berny nämnde en gång i tiden (kan placera det i tiden före 2005 åtminstone) som en hyfsat neutral detalj men sa då i samband med det att han blivit väldigt bitter när det inte funkade (jag minns dock inte idag om det fanns med detaljer ang "bitter" på vilket sätt).

Utifrån grävande i min meritförteckning så ska detta vara antingen sommaren 2005 eller 2006. Nu när jag försöker komma ihåg vad som hände i mitt liv för övrigt så lutar det helt klart mer åt sommaren 2005. Självklart är jag kapabel att "vända" på situationen ang det intrycket jag fick utav er pappa för på den tiden så var det endast ett kort konstaterande utifrån en ca 10 minuters lång bilfärd i hans bil (jag minns idag inte märket på bilen men jag minns att han hade en Jesus-ikon på sin nyckelknippa till bilnycklarna vilket jag inte reagerade speciellt mycket på för jag visste ju om att han var religiös.. det är endast en detalj som fastnat i minnet), jag satte således inte in det i något speciellt sammanhang för jag hade ingen anledning till att göra det. Jag ska också säga det att efter mitten utav ca 2007 har min kontakt med Berny endast varit sporadisk pga jag flyttade ganska långt ifrån Stockholm (har således aldrig träffat Nicklas eller varit i Göteborg osv när hon och Jonas å resten bodde där).

Det finns mer saker jag funderar på men jag återkommer med det när jag kan formulera det på något bra sätt.

Då kan jag sätta in det i en tidperiod. Tror tyvärr att Berny inte fick reda på varför Pappa var trött och sliten vid den tiden och det rörde sig inte om något misslyckande med församlingen på det sättet som hon verkade tro.

Har jag träffat dig för det var några av Bernys vänner jag träffade på under den tiden?
Citera
2013-08-03, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperexium
Eftersom du namnger dej själv så skulle jag härmed vilja att crazy_man1989 (som i så fall självklart måste vara din bror?) bekräftar din identitet.

Ska detta tolkas som att du skrivit till henne flera gånger i det förflutna eller syftar du på att Berny någonstans i denna tråd inte förstod vem du var?

Hon är den hon utger sig för att vara!
Citera
2013-08-03, 23:37
Medlem
Hyperexiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989
Då kan jag sätta in det i en tidperiod. Tror tyvärr att Berny inte fick reda på varför Pappa var trött och sliten vid den tiden och det rörde sig inte om något misslyckande med församlingen på det sättet som hon verkade tro.

Har jag träffat dig för det var några av Bernys vänner jag träffade på under den tiden?

Det är nog jag som uttrycker det lite fel.. när hon sa att er pappa var bitter över det här med att han försökt starta upp någon församling så tog jag det som att hon refererade ganska långt bakåt i tiden och uttalandet om detta är en bra bit innan 2005 (så vitt jag kan minnas idag)! Men om du menade att hon tolkade hela den situationen fel i sej självt.. ja, då blir det ju en annan sak.. jag återger endast det Jag minns också ska jag ju upprepa.

Jag TROR inte att vi ska ha setts vid något tillfälle.. inte vad jag kan minnas (det kan ju dock hända att vi i princip gick förbi varandra vid något tillfälle om vi var på samma ställe ungefär samtidigt, t ex hemma hos Berny i Haninge på den tiden - har dock inget minne utav att jag ska ha hälsat på dej eller dylikt).
Citat:

Okey. Då har jag lite lite mer överblick över situationen.

Jag försöker att hålla mej neutral så gott det går till allt detta och jag försöker även att skriva endast det jag också skulle kunna stå för i verkligheten (inte alltid lätt på nätet dock när man skriver något hastigt). Det finns som sagt en hel del i mitt huvud som jag funderar på men jag återkommer på ett eller annat sätt när jag kan få ner det i några vettiga ord.
Citera
2013-08-04, 00:25
Medlem
gannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crazy_man1989

Hur ställer du dig till de uppgifter som från flera håll framkommit om att Bernys mamma försett henne med benso? Om du medger att detta har hänt, finns det någon förklaring till detta? Med all respekt, så känns det väldigt knepigt och fel att en mor tillhandahåller sin missbrukande dotter med sådana preparat.

Ännu en fråga: om allt i familjen Pålsson varit finfint, förutom pappans missbruk, varför har mamma Pålsson fått benso utskrivet?

Edit. La till en fråga.
Senast redigerad av gannon 2013-08-04 kl. 00:39.
Citera
2013-08-04, 01:45
Medlem
gurkskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
www.bernypalsson.se/ är adressen.

Såg för övrigt en klockren bild när jag kollade in där nu....
Personen som gjorde denna bilden vilken stjärna
https://anonfiles.com/file/172053117d35773a74a77412076ed98c

EPIC!

en lika dan bild skulle kunna göras fast än med en bild på johanna ”Jhna” netzell mitt i smeten
som ser ju för fan lika dana ut HA HA HAHA HA
Citera
2013-08-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gannon
Hur ställer du dig till de uppgifter som från flera håll framkommit om att Bernys mamma försett henne med benso? Om du medger att detta har hänt, finns det någon förklaring till detta? Med all respekt, så känns det väldigt knepigt och fel att en mor tillhandahåller sin missbrukande dotter med sådana preparat.

Ännu en fråga: om allt i familjen Pålsson varit finfint, förutom pappans missbruk, varför har mamma Pålsson fått benso utskrivet?

Edit. La till en fråga.

Det beror på vilka uppgifter du menar, då det har varit från Bernys sida en mängd anklagelser om att detta skulle ha skett från väldigt ung ålder. Med tanke på att hon i Vingklippt ängel skriver att hon stal piller så undrar jag hur detta går ihop rent logiskt om hon nu skulle fått dem, eller har jag fel?

Jag kan vare sig medge eller förneka att det skulle ha kunnat hända utom det faktum att det för mig är totalt nya uppgifter att hon någonsin skulle gått på benso. Men jag väljer att inte spekulera här då min familj inte är offentliga personer.

Om allt var finfint förutom ett missbruk, måste varit den roligaste formuleringen jag hört i mitt liv!
Men den frågan anser jag inte ha med Berny att göra och min övriga familj förutom de som väljer att skriva här kommer i minsta mån att diskuteras överhuvudtaget.
Citera
2013-08-04, 08:16
Medlem
Yerzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkskal
EPIC!

en lika dan bild skulle kunna göras fast än med en bild på johanna ”Jhna” netzell mitt i smeten
som ser ju för fan lika dana ut HA HA HAHA HA

Ja fast hon är inte lika duktig anka som Berny va?
Citera
2013-08-04, 08:41
Medlem
Yerzs avatar
Jag har fortfarande så jag kan se bernys blogg i min webbläsare, (dock inte uppdatera sidan) men nu när jag sitter och läser lite reagerar jag över följande:

Citat:
Jag fick världens finaste present. Quinn föddes samma dag. Jag blir helt bubblig av lycka när jag tänker på det lilla miraklet. Jag ska försöka vara en bra moster på alla sätt och vis och kärleken jag känner är helt otrolig

....

Nu ska jag sätta på mig nya underkläder och måla naglarna blodröda och svara på mail och senare ikväll ska jag påbörja min barnsaga till älskade Quinn. Det dröjer väl innan hon förstår den men hon ska ändå få sin första barnbok skriven av moster berny genast.

Vänta nu. Hon har väll ingen kontakt med familjen, eller ska hon utsätta någon "väns" barn för sig själv... Och den barnboken kommer väll bli lika klar som övriga projekt hon "jobbar" med.

En annan sak som jag funderat över är den om hennes "nya" bok. Hon satt ju hög i TV4? För x antal år sedan och pratade om den. Då var det visserligen en fiktiv roman, men är det troligt att hon psykosade opus dei redan då, eller har hon bara samma titel och bytt innehåll. Någon som har något vettigt förslag ang det.
Citera
2013-08-04, 10:17
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yerz
Jag har fortfarande så jag kan se bernys blogg i min webbläsare, (dock inte uppdatera sidan) men nu när jag sitter och läser lite reagerar jag över följande:

Vänta nu. Hon har väll ingen kontakt med familjen, eller ska hon utsätta någon "väns" barn för sig själv... Och den barnboken kommer väll bli lika klar som övriga projekt hon "jobbar" med.

Barnet hon pratar om där är Ranvis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in