2013-08-03, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Men alltså, Minicall är en enkel radiomottagare. Självklart kan den som kontrollerar sändaren låta bli att vidarebefordra meddelanden, men det har förstås inte ett jävla dugg med mobiltelefoner att göra, bortsett från att båda sakerna är små och elektroniska och framstår som helt magiska för okunniga foliehattar.

(nej, mobiltelefoner kan inte avlyssnas bara sådär, eller slås på via magiska signaler. Det saknas förstås inte dokumenterade exempel på att mobiltelefoner avlyssnats, men det har i samtliga fall varit telefoner som manipulerats av någon som haft fysisk tillgång till telefonen, så att dom antingen kunnat installera spionprogram (FBI gillar sånt) eller stoppa in sina egna prylar i den (Shin Bet gillar sånt, där prylarna är allt från radiosändare till sprängämnen). Men oddsen att FBI eller israelerna skulle ha lagt resurser på att aktivt övervaka en västgötsk halvmesyr till nynasse är ganska låga...)

Det var då gräsligt vad du tar 'i'...
http://rt.com/usa/nsa-cell-phone-tracking-436/
Citat:
NSA locates cell phones even when switched off – report

http://www.theage.com.au/victoria/the-long-arm-of-modern-technology-20120929-26skq.html
Citat:
Even though Ms Meagher's phone was low on power and had turned itself off, it could still be traced, said Nigel Phair, director of the Centre for Internet Safety at the University of Canberra and a former officer with the Australian Federal Police.
Advertisement

The location of common smartphones with geo-location devices, such as the iPhone or Android phones, could be traced to within a metre or so, he said. Less sophisticated mobile phones can still be tracked between transmitter towers.

''It depends on the phone and the carrier, but there's an awful lot of information coming from those phones,'' he said. ''If the phone is turned on, there's a lot more information available about its location, but even when turned off, they can give clues. Investigators may not be certain of locating the phone but there are some avenues of inquiry that may be productive.''

Jag betraktar denna trådända som OT ↠och↞ läs på innan du sätter foliehattar på folk.
Citera
2013-08-03, 14:35
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piassava
Tror inte att ormbunkar luktar så.

Men det finns ju stinksvampar (liksvampar, fallossvampar och allt vad de kallas) och de luktar verkligen död och förintelse. Men jag tror inte att de är riktigt på gång ännu, det har väl varit lite för torrt för det?

Jag har sett en liksvamp vid brandplats 2, funnen med hjälp av näsan. Men där finns det bra skugga och fukt. Bland ormbunkar och julgranar är det nog för torrt.
Citera
2013-08-03, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av annieB
Nej då är det bara ett skelett kvar troligtvis utspritt! Om den som är död är naken och inte täckt av kläder, plast eller något annat.

Jag hade en tacka i år som inte sanitetslakt hann hämta innan midsommar, hon dog på fredagen och på måndagen var det bara päls, ben och klövar kvar. Hon låg på en hårdgjord yta och presenningen hade blåst av och då hade fåglar skator, kajor, kråkor och korpen tillsammans med fluglarver gjort sitt och det var renätet på benen. En tacka väger 70-80 kg, det luktade lite då efter 3 dagar men inte speciellt mycket.

Snart börjar rådjursjakten man får hoppas att många jägare är uppmärksamma då.

Om kroppen inte är avklädd kan nog typ av klädsel spela stor roll. Starka syntetfibrer kan stoppa fåglar och andra köttätare, så att det mest är insekter inblandad. En naken kropp går samma väg som din tacka.

Följande vet jag inte, men tycker det finns logik i det; om kroppen skyddas av kläder och mest insekter kommer åt, är det möjligt att den torkat ut och nedbrytningen avstannat, medans det fortfarande finns kött på benen. Om sedan fuktigheten blir tillräckligt hög igen, borde förruttnelsen fortsätta och lukten återkomma.

Det kommer in regn västerifrån under dagen.
Citera
2013-08-03, 14:39
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av annieB
Nej då är det bara ett skelett kvar troligtvis utspritt! Om den som är död är naken och inte täckt av kläder, plast eller något annat.

Jag hade en tacka i år som inte sanitetslakt hann hämta innan midsommar, hon dog på fredagen och på måndagen var det bara päls, ben och klövar kvar. Hon låg på en hårdgjord yta och presenningen hade blåst av och då hade fåglar skator, kajor, kråkor och korpen tillsammans med fluglarver gjort sitt och det var renätet på benen. En tacka väger 70-80 kg, det luktade lite då efter 3 dagar men inte speciellt mycket.

Snart börjar rådjursjakten man får hoppas att många jägare är uppmärksamma då.

Ja, kött blir snabbt renätet om det ligger fritt ute.

Men jag tror inte att de flesta mördare lämnar sina offer under dåligt förankrade presenningar. Om I*a ligger uppe på mark är hon antagligen gömd, ordentligt inlindad i något osv. Då blir det inte fritt fram för kråkfåglar osv.
Citera
2013-08-03, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollet2000
Någon som vet var MC:n är eller har varit?

Ja, AJ vet nog var han ställt den. Finns hur mycket MC inlägg som helst längre bak i tråden.
Citera
2013-08-03, 14:42
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

http://www.theage.com.au/victoria/the-long-arm-of-modern-technology-20120929-26skq.html

Jag betraktar denna trådända som OT ↠och↞ läs på innan du sätter foliehattar på folk.

Läser du själv länkarna du postar, eller kopierar du bara saker från ett foliehattsforum du googlat fram? Om du läst dom där länkarna och fortfarande tror dom bevisar att avslagna telefoner kan spåras har du uppenbarligen enormt svårt att ta in och bearbeta information...
Citera
2013-08-03, 14:54
Medlem
bullskits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullskit
Den lilla pojken är hos sin pappa och den stora pojken bor hos sin mormor sedan innan.... Hon har vårdnaden. Han föddes med massa outvecklade organ samt någon diagnos, vågar inte säga vilken? Dom gav pojken en vecka att leva. Men han är ett mirakel.

Stackars pojkar

Borde vara så att vårdnadshavaren får både handikappsersättningen och vårdnadsbidraget, eller?
Citera
2013-08-03, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SAR-skrift

Läste du texten eller bara rubriken i första länken; "it is widely considered that a phone that is turned off cannot emit signals and is thus untraceable"

Andra länken; anledningen till att nyare telefoner kan lokaliseras noggrant, är att de innehåller GPS mottagare. Den är ganska energikrävande, och en telefon som stängt av sig själv på grund av att batteriet är tomt, kan fortfarande hålla igång den, samt vidarebefordra positionen till nätoperatören, medans det inte finns kapacitet för ett nödsamtal?

Du får nog behålla hatten.
Citera
2013-08-03, 15:06
Medlem
Jag har hela tiden försökt att tala om att AJ är en psykopat och att det därför är lite svårt att förstå hur han tänker( ang. Diskutioner om detta fallet) för att hjälpa er lite på tråden vill jag nu lägga ut ett citat som han har lagt ut för längesedan på Facebook. (Även för er som inte är från THN) "Folk vill verkligen inte förstå alltså! Tänk vad mycket lättare det var förr under kriget när man dekorerade dem med en stjärna och de visste sin plats 1933<3 Men tålamod är en dygd och just nu min stora och kanske bästa vän". Hoppas detta får er att inse lite vilken sjuk människa han verkligen är. Kanske det här underlättar något i ert arb. Kanske måste man tänka om vad beträffar AJ och hur han hanterar saker i en sådan här situation. Han är iskall! Hoppas allt löser sig till slut. Bra jobbat
Citera
2013-08-03, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Hur vet du att det bara är skelett, hår och hud kvar efter människa som legat 3 vckor på ett kalhygge.
Om du lägger en vanlig tamgris på denna plats och återkommer om 3 veckor, har du svaret.
En likhund fixar detta.

Jag svarade på en specifik fråga.
Svaret på din fråga finns i mitt svar.

Kalhygge eller skog spelar mindre roll så länge flygfän och andra insekter kommer
åt kroppen.

Tamsvin, vildsvin, rådjur, älg har jag vetskap om men inte människor men förmodar
att det inte finns någon skillnad.

Likhund fanns varken med i frågan eller svaret, det handlade om lukt som en mäniska
skulle kunna lukta sig till.
Citera
2013-08-03, 15:13
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Nej, det är ingen zigzag-söm. Det drar sig i sömmarna pga extremt dålig kvalitet.
Du har rätt i att det är rak-söm, postar en närbild här på det upphittade örngottet.
https://anonfiles.com/file/accd9868987de5503ed58c5814bec701
Citera
2013-08-03, 15:19
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Läste du texten eller bara rubriken i första länken; "it is widely considered that a phone that is turned off cannot emit signals and is thus untraceable"

Andra länken; anledningen till att nyare telefoner kan lokaliseras noggrant, är att de innehåller GPS mottagare. Den är ganska energikrävande, och en telefon som stängt av sig själv på grund av att batteriet är tomt, kan fortfarande hålla igång den, samt vidarebefordra positionen till nätoperatören, medans det inte finns kapacitet för ett nödsamtal?

Du får nog behålla hatten.

Om du tittar på min avatar ser du att jag inte har någon hatt (*).

Första länken. Du vet vad Russia Today är, va? Putins anti-amerikanska propagandaorgan. Dom har ungefär samma journalistiska tyngd som en nyreggad FB:are (det artikeln egentligen beskriver är en spyware känd som "The Find" -- dvs en manipulerad mobil).

Andra länken. Står ingenting om att du kan slå på avstängda telefoner remote. Killen som citeras om hur mycket påslagna telefoner samlar på sig (sant) säger uttryckligen att det inte går att spåra dom när dom är avstängda (också sant) fast är lite lagom "some avenues of inquiry that may be productive" flummig, precis som en nyreggad FB:are. Foliehattar älskar sånt, normalt folk tolkar det som det svammel det är.

Du får betyget FAIL i ämnet källkritisk förmåga.

PS. Väntar fortfarande på någon teori om varför FBI/NSA/Shin Bet eller annan tung underrättelseorganisation skulle ha span på en västgötsk nassemorot.

*) Inte för att det iofs bevisar något i den här tråden där snubben med foliehatt på avataren är den som får mest vettigt uträttat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in