2013-08-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
(nej, mobiltelefoner kan inte avlyssnas bara sådär, eller slås på via magiska signaler. Det saknas förstås inte dokumenterade exempel på att mobiltelefoner avlyssnats, men det har i samtliga fall varit telefoner som manipulerats av någon som haft fysisk tillgång till telefonen, så att dom antingen kunnat installera spionprogram (FBI gillar sånt) eller stoppa in sina egna prylar i den (Shin Bet gillar sånt, där prylarna är allt från radiosändare till sprängämnen). Men oddsen att FBI eller israelerna skulle ha lagt resurser på att aktivt övervaka en västgötsk halvmesyr till nynasse är ganska låga...)
Det där kan inte du veta. Jag kan hålla med Kanel-Kalle om att det inte kan finnas i en mobil byggd HELT på öppen kod (vilket nog ingen mobil är; sändaren och mottagaren är inte konstruerade med hjälp av operativsystemet utan konstruerade för att samverka med operativsystemet), men i övrigt skulle det kunna finnas mobiler som kan väckas upp från stand-by och sända. Det är endast en fråga om moral.
Senast redigerad av lehs 2013-08-03 kl. 13:37.
Citera
2013-08-03, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ragatha
Kan vara I*as eller vilken kvinna som helst, då om inte alla men de flesta vet att om man har långt hår så blir det inte frissit med ett satinörngott då det inte sliter på hårfibrerna som bomullsörngott gör.

Äntligen någon som förstår det jag påpekat sen kvällen RDY la upp bilden på örngottet.
Ja det är ett Örngott,säkerligen en kvinna som ägt det pga att det är skonsammare för håret.
Jag skrev en fråga den kvällen/natten om någon på tråden ville svara på om Id@ kunde haft det hemma?
En medlem svarade då att Id@ hade siden sängkläder hemma.om detta stämmer vet jag inte,men det skulle ju vara väldigt avslöjande fynd tillsammans men resterna av Nikejackan.Om nu dessa brända fynd kan kopplas till Id@s försvinnande.
Citera
2013-08-03, 13:30
Medlem
enkopptills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Är det någon som vet om ormbunkar i vissa fall kan börja lukta lik? Det var ju ett sådant bestånd som luktade vid Öresjö. Även där jag är nu finns en sådan lukt i ett område med ormbunkar. Jag har hittat en hjässa av förmodligen en hare eller djur med liknande omkrets på kraniet, men den biten var helt doftfri och att döma av dess status tycker jag djuret bör ha varit dött länge så att det är en hare som luktar tror jag inte, men man vet aldrig.

Här blåser det från alla håll idag så det är omöjligt att komma ned till ett område mindre än 20x20 meter. Svamp luktar det i skogen intill, men denna doften är annorlunda än bland ormbunkarna.

Så vet någon om ormbunkar luktar lik under speciella omständigheter?

Det har jag aldrig märkt iaf. De luktar väl inte starkt öht kolla runt lite och lita på nosen
Citera
2013-08-03, 13:32
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
Det där kan inte du veta. Jag kan hålla med Kanel-Kalle om att det inte kan finnas i en mobil byggd på öppen kod, men i övrigt skulle det kunna finnas mobiler som kan väckas upp från stand-by och sända. Det är endast en fråga om moral.

Tror du att öppen källkod är ett skydd mot manipulation är du iofs bra naiv... Men nej, kommersiellt tillgängliga massmarknadstelefoner är inte avlyssningsbara eller uppväckningsbara, om dom inte manipulerats. Och ja, det kan jag visst veta.

Citat:
När någon skriver "de" eller "dem" här på Flashback, läs de orden som "dom".

Jag brukar intala mig själv att alla som konsekvent använder "dem" fel är en och samma person. Det gör FB lite mer underhållande.
Senast redigerad av ParvixII 2013-08-03 kl. 13:35.
Citera
2013-08-03, 13:34
Medlem
Citat:
Om vi antar att kroppen ligger på ett hygge, inte direkt i solen men ändå soligt... hur jag nu skall förklara det. Är det då rimligt att den luktar efter tre veckor av stark torka?

Nej då är det bara ett skelett kvar troligtvis utspritt! Om den som är död är naken och inte täckt av kläder, plast eller något annat.

Jag hade en tacka i år som inte sanitetslakt hann hämta innan midsommar, hon dog på fredagen och på måndagen var det bara päls, ben och klövar kvar. Hon låg på en hårdgjord yta och presenningen hade blåst av och då hade fåglar skator, kajor, kråkor och korpen tillsammans med fluglarver gjort sitt och det var renätet på benen. En tacka väger 70-80 kg, det luktade lite då efter 3 dagar men inte speciellt mycket.

Snart börjar rådjursjakten man får hoppas att många jägare är uppmärksamma då.
Senast redigerad av annieB 2013-08-03 kl. 14:02.
Citera
2013-08-03, 13:45
Medlem
Citat:
Det där kan inte du veta. Jag kan hålla med Kanel-Kalle om att det inte kan finnas i en mobil byggd HELT på öppen kod (vilket nog ingen mobil är; sändaren och mottagaren är inte konstruerade med hjälp av operativsystemet utan konstruerade för att samverka med operativsystemet), men i övrigt skulle det kunna finnas mobiler som kan väckas upp från stand-by och sända. Det är endast en fråga om moral.
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Tror du att öppen källkod är ett skydd mot manipulation är du iofs bra naiv... Men nej, kommersiellt tillgängliga massmarknadstelefoner är inte avlyssningsbara eller uppväckningsbara, om dom inte manipulerats. Och ja, det kan jag visst veta.

Jag brukar intala mig själv att alla som konsekvent använder "dem" fel är en och samma person. Det gör FB lite mer underhållande.
Jag påstår att du har fel, men du kan ju påstå att jag har fel.

Off topic: man skulle kunna tro att det är unikt att förväxla 'de' och 'dem', men om man inte var en stjärna i svenska sråket, som jag inte var, så tycker man kanske att det låter finare när man skriver 'dem' i stället för 'dom'. Men det gör det inte.
Citera
2013-08-03, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ska man gratta tii TB nya realation? Tycker det är konstigt att TB sitter och festar med Id* bästa vän(de var ovänner precis då i och försig) men deena festen var henneas hos Ida* bästa vän och då kom jhon*y Nyber* dit! Kan det vara så att Idas bästa vän pratat ner id för att de var ovänner och dom gick till ida på natten där?

Intressant, berätta mer om denne Jhon*y...
Citera
2013-08-03, 14:06
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Är det någon som vet om ormbunkar i vissa fall kan börja lukta lik? Det var ju ett sådant bestånd som luktade vid Öresjö. Även där jag är nu finns en sådan lukt i ett område med ormbunkar. Jag har hittat en hjässa av förmodligen en hare eller djur med liknande omkrets på kraniet, men den biten var helt doftfri och att döma av dess status tycker jag djuret bör ha varit dött länge så att det är en hare som luktar tror jag inte, men man vet aldrig.

Här blåser det från alla håll idag så det är omöjligt att komma ned till ett område mindre än 20x20 meter. Svamp luktar det i skogen intill, men denna doften är annorlunda än bland ormbunkarna.

Tror inte att ormbunkar luktar så.

Men det finns ju stinksvampar (liksvampar, fallossvampar och allt vad de kallas) och de luktar verkligen död och förintelse. Men jag tror inte att de är riktigt på gång ännu, det har väl varit lite för torrt för det?
Citera
2013-08-03, 14:15
Medlem
Någon som vet var MC:n är eller har varit?
Citera
2013-08-03, 14:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:

Ormbunkar luktar inte lik.
Citera
2013-08-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Hej FB mitt första inlägg på FB så jag va FB-Oskuld och är oerfaren

Kan ha missat ngt i inläggen, har ju vart mycket om spårbarhet i avstängda telefoner osv

¤ A.J. hade sin avstäng på natten och slog på den dagen efter, brukade han ha den avstängd på nätterna?? en del stänger aldrig av sin mob., bara ljudlös ibland. Borde väl gå att kolla om han följde sitt vanliga mönster!!
¤ varför stänga av sin mobil när I*a var orolig när han lämnade lgh:en, då borde han väl försöka va anträffbar??
¤ De andra häktade, stängde de också av sina mobbs.? var det också vanligt att de brukade göra det??

Hur vet du att den var Avstäng under natten ? Ringde du !
Citera
2013-08-03, 14:27
Medlem
Citat:
Bra svar också. Tillsammans med Quarrel visar era svar att om det är torrt eller liknande så kanske det inte luktar alls, men om kroppen får ligga ifred från grisar osv och köttet får mogna i egen takt så kan det lukta länge. T.ex. borde stanken vid Onda Hålor varit fasansfull...

Ganska omedelbart efter att något dött så kommer det spyflugor för att lägga ägg, om någon del är exponerad (sommarhalvåret), det krälar ganska snart av larver något dygn efter om inte snabbare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in