Citat:
Ursprungligen postat av
AristoMarie
För att vara tråkig efter nattens diskussioner om örngottet, så är det ett billigt Jysk-örngott i 100% polyestersatin. Dålig kvalitet som inte klarar ett par tvättar. Har så rotat fram mitt, som ligger kvar som reserv.
Det upphittade örngottet:
Mitt örngott:
För övrigt tror jag du kan ha rätt i, att de kan ha svept in något föremål i det eller att det kommit med av misstag och blivit tappat på vägen.
Haha

jösses va likt!!
Akta bara så ditt örngott inte hamnar i en mordutredning så som du fotat det

. Det som går att konstatera utifrån denna din jämförelse är att bekräfta att det
är ett örngott som syns från bilden på fyndplatsen, och inte nån slags påse (el dyl andra bud från tråden), är man ser att sömmen vid ena långsidan, den som är närmast kameran och lite nervikt mot marken, är sydd längre ut mot tygkanten för att där är utsparat en söm instickshålet för kudden.
Men sen är andra problemet här, vem tillhör örngottet?
Det verkar finnas två olika slags bud på det, örngottet tillhör 1. BO ( vilket är min teori och i minoritet) eller 2. GM, aka AJ, vilket är teorin i majoritet.
Här i tråden premieras alltså den tolkning som passar för att örngottet tillhör AJ. Man vill få det till att han beställt det från en firma som säljer MC - prylar på nätet och där skickat efter ett kornblått, ev tillsammans med lakan, närmare bestämt så kallade reselakan, MC - lakan. Sedan har han förvarat det i sin MC - box där den halvbrända boken av Betancourt varit invirad.
Vad det utfaller till, time will tell. Önskar bli av med min örngottsroll