2013-08-01, 18:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KareemSaid
En intressant speltitel minst sagt, bara https://sphotos-a-ord.xx.fbcdn.net/hphotos-ash4/1005774_10151813891620097_1045645188_n.png med en iphone kopia beskriver hur kommersiell världen har blivit och att få kliva in i fötterna av en outlaw i kommersiella Los Angeles är ju inget annat än trevligt. Hoppas att spelet bjuder på många roliga timmar fast än att jag är skeptiskt lagd till alla nya titlar. Spel idag har en tendens att inte hålla måttet som förut.
Spelsläpp från Rockstar har väl alltid varit att lita på, en av få utvecklare som alltid håller hög standard.

Tror nog inte att du kommer bli besviken på gta V.
2013-08-02, 15:48
Medlem
Exuross avatar
Har inte sett eller läst det någonstans men vet någon om man kommer kunna gymma och förändra fysiken på sin karaktär? Precis som i SA?
2013-08-02, 17:32
Medlem
Kaejkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros
Har inte sett eller läst det någonstans men vet någon om man kommer kunna gymma och förändra fysiken på sin karaktär? Precis som i SA?

Jag tror inte man kan ändra fysiken, hur kroppen ska se ut osv som i SA.

Men jag har för mig att jag läste att man kunde träna upp vissa saker, som bilkörning osv och att dom 3 var bra på olika saker.

Jag undrar isf om det är dessa saker då.
http://i41.tinypic.com/152m39y.jpg
2013-08-02, 17:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko

Men jag har för mig att jag läste att man kunde träna upp vissa saker, som bilkörning osv och att dom 3 var bra på olika saker.

Jag tror snarare att det är så att de olika karaktärerna, Trevor osv, har olika skills, och det är det som visas. Men jag kan såklart ha fel.
2013-08-02, 17:55
Medlem
Om det är något som jag vill ha, så är det möjligheten att använda en ratt till spelet. Min Logitech G27 väntar på uppdrag.

Egentligen så är jag PC-nörd och gillar WASD-kontroll, men PS3 handkontrollen fungerar bra (efter lite träning) i alla lägen utom när man kör bil, och det är ju ganska viktigt i GTA.
2013-08-02, 18:59
Medlem
Exuross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko

Hm..synd

Jo det har jag också fattat det som, att alla tre har olika skills och färdigheter inom diverse områden från början som man sedan kan träna upp.
Vad jag läst så ska Trevor vara bäst på att flyga, Franklin bäst på att köra bil och Michael ska vara bäst i gun fights.
2013-08-02, 19:33
Medlem
acerblazerlols avatar
En liten fågel har viskat i mitt öra att multiplayer-trailern släpps nästa vecka
Sen tänkte jag påminna om att man nu kan säga att gta v släpps nästa månad..
2013-08-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exuros
Hm..synd

Jo det har jag också fattat det som, att alla tre har olika skills och färdigheter inom diverse områden från början som man sedan kan träna upp.
Vad jag läst så ska Trevor vara bäst på att flyga, Franklin bäst på att köra bil och Michael ska vara bäst i gun fights.

Jag hoppas att statsen bara funkar så att säga när man själv inte kontrollerar karaktärerna, så man får på så sätt planera vem som gör vad. Jag vill ju själv inte flyga sämre t ex om jag skulle free-roama med Michael än om jag skulle vara Trevor.
2013-08-02, 22:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Jag hoppas att statsen bara funkar så att säga när man själv inte kontrollerar karaktärerna, så man får på så sätt planera vem som gör vad. Jag vill ju själv inte flyga sämre t ex om jag skulle free-roama med Michael än om jag skulle vara Trevor.

Det är annars precis så jag tolkat den givna informationen; att de har olika förutsättningar och färdigheter så man behöver de olika snubbarna till olika moment. Men jag kan ha fel. De ger luddiga besked.
2013-08-03, 11:06
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigd
Nej, varje karaktär har olika stats. Trevor är t ex bättre på att köra bil och flyga flygplan/helikopter än vad Michael och Franklin är.
Varför det skulle vara något dåligt kan jag inte förstå, det är väl bra att de skiljer sig, inte bara i utseende eller sättet de beter sig på, utan även i vad de gör?
2013-08-03, 11:20
Medlem
alroberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graver
Nej, varje karaktär har olika stats. Trevor är t ex bättre på att köra bil och flyga flygplan/helikopter än vad Michael och Franklin är.
Varför det skulle vara något dåligt kan jag inte förstå, det är väl bra att de skiljer sig, inte bara i utseende eller sättet de beter sig på, utan även i vad de gör?
Ja personligen tycker det är dåligt eftersom jag troligtvis bara kommer vilja köra med en person, och om jag sitter och nöter upp alla stats på honom så är det ju segt att man sen måste göra samma på två till.

Självklart så ska det ju vara så, skulle ju vara väldigt dåligt om man tex gymmade upp en kille som fan (om man nu kommer kunna göra det) och att dom andra med blev biffar.

Det är mer att det blir tidskrävande att göra samma saker om och om igen.
2013-08-03, 14:50
Medlem
soulreapers avatar
Den här tråden ska inte förvandlas till någon jävla nedräkning! Spelet släpps 17 september, är man smart nog att lista ut hur många dagar det är kvar så håller man det för sig själv, är man det inte får man anmäla sig till en grundskoleutbildning.

OT raderat
//MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in