2013-08-03, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Kan också instämma i detta.
Men varför är de flesta inne på att BO dumpats i vatten. Det finns visserligen mycket vatten i trollhättan, men ändå.

Därför att det inom olika kriminella kretsar råder en tämligen solid konsensus om att det säkraste sättet att bli kvitt ett färskt lik är att dumpa det på djupt vatten.

Om det verkligen är den bästa metoden kan jag inte avgöra, så svara nu inte mekaniskt: källa på det? Tyvärr finns det ingen tillgänglig statistik att hänvisa till. Mörkertalet är liksom per definition okänt... Det «försvinner» helt enkelt alltför många människor för att någon ska kunna redovisa vart de tog vägen. Inte heller kan du begära att jag ska dumpa 1000 lik i olika passande djuphålor och 1000 lik lite slarvigt under diverse rishögar på kalhyggen och längs öde skogsvägar för att du ska få ett tillräckligt övertygande statistiskt underlag. För mig räcker det med att hänvisa till den konsensus som faktiskt råder, oavsett om det är den bästa metoden, eller inte.

http://www.youtube.com/watch?v=24kWN0hd6OE
Citera
2013-08-03, 04:19
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-E-Q
Är det bara jag som tycker tråden börjar spåra ur och det är många som tror sig veta massor, eller inget alls men ändå har info som inte en käft hört talas om innan?

är det så svårt att vara seriös? är ju trots allt en ev. död kvinna vi pratar om och hon har ju anhöriga som säkerligen läser här. tror inte dom mår bättre av att en del försöker vara lustiga eller kanske hittar på nån lite "rolig" förklaring etc.

Respekt? vad är det?. tragiskt.....

Jag skulle vilja att det kunde tas bort detta "golare har inga polare" som känns som att det ligger som ett stort hinder framför lösningen om vart Id* kan vara.
Så länge detta mantra går som en röd tråd genom hela det här fallet med henne, är det som Dr Phil sade i ett av sina program "people do what they do, because they can".
I det här fallet är det AJ; så länge mantrat hänger kvar i den här tråden så ligger lösningen längre bort än vad den kanske skulle behöva göra.
Respekten känner jag ligger i att folk inser vad mantrat faktiskt betyder och innebär, vad det faktiskt omöjliggör och så länge tråden ser ut sån, kan man komma med luddiga okända tips hur mycket man vill eller raljera över inlägg man finner raljera-vänliga. Inget av det gör att en lösning kommer.
Citera
2013-08-03, 04:42
Medlem
T-E-Qs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag skulle vilja att det kunde tas bort detta "golare har inga polare" som känns som att det ligger som ett stort hinder framför lösningen om vart Id* kan vara.
Så länge detta mantra går som en röd tråd genom hela det här fallet med henne, är det som Dr Phil sade i ett av sina program "people do what they do, because they can".
I det här fallet är det AJ; så länge mantrat hänger kvar i den här tråden så ligger lösningen längre bort än vad den kanske skulle behöva göra.
Respekten känner jag ligger i att folk inser vad mantrat faktiskt betyder och innebär, vad det faktiskt omöjliggör och så länge tråden ser ut sån, kan man komma med luddiga okända tips hur mycket man vill eller raljera över inlägg man finner raljera-vänliga. Inget av det gör att en lösning kommer.

Givetvis är det så.
fick bara en liten känsla av att det kändes som att nån/några satt och hade hittat på att dom visste nåt bara för att få lite rampljus på sig här i tråden. lite attentionwhore typ.
Citera
2013-08-03, 05:57
Medlem
Citat:
Jodå, samtidigt som det är så tydligt ibland hur nervöst det kan bli i de läger som ev. finns. När argumenten tar slut kommer jiddret in, ungefär, som kanske kommer sig av den enorma hållhaken om golandet, den gränsen ska man bara inte kliva över och då kan man inte påstå sig måna om att Id* ska hittas, kan jag tycka ibland.

Så ligger det kan—ske delvis 'till'; —samtidigt som det förmodligen bara är tre små nassar som vet var Id@ är dumpad.

En annan dimension är säkert fylla. Ju senare på natten, desto slirigare inlägg. Alkohol brukar sällan lyfta någonting alls och allra minst debattklimatet. Fast det har vissa fördelar. In vino veritas. Även gement skvaller kan ha en dimension att tillföra.

Tyvärr kan man dock inte förutsätta att någon polis orkar följa fb-tråden. Det motsvarar ju minst en heltidstjänst.
Citera
2013-08-03, 06:08
Medlem
arrappappas avatar
Fråga,,,
Är tunnelsystem under Trollhättan öppet på Gärdhemsvägen ??

Hittade en sida med bilder:
Östra ingången vid Gärdhemsvägen, till tunnelsystem under Trollhättan.
http://valeklint.com/2012/05/15/bergrum-i-trollhattan/

även : Onda Hålor på Halleberg.
http://valeklint.com/2012/03/24/onda-halor-pa-halleberg/

Undrar också om AJ's Mc fortfarande är mystiskt försvunnen,, någon som vet ??
Citera
2013-08-03, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
Jag menade att det är intressant att det marknadsförs mot MC-förare. Det finns ju en viss brackig MC-förare som uppger sig gilla resor till kontinenten, gott vin och mogna samtal (typ, eller hur det nu stod på glada pannkakan) som verkar ingå i den demografiska profil som lakanet riktar sig till. Om örngottet låg i därför avsedd ficka kan det ju ha ramlat ut...
Han kanske hade med sig ett reselakanset upp till Id* och offrade örngottet för att torka bort fingeravtryck på vissa ställen...
Citera
2013-08-03, 07:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men äsch, jag skrev ju klumpigt ser jag ju nu när jag ser ditt svar. Menade mer att du alltså tänker dig att bilen har stått och läckt medan de gömt henne.
Möjligheten finns, även om det finns ett otal andra tänkbara förklaringar till fläcken.
Citera
2013-08-03, 07:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Genomtänkt? hur tänker du då?? Tillvägagångssättet tyder mer på stress eller mörker? Hur vet du det?

Nej jag skrev: Platsen är hyfsat genomtänkt, men begänsad förklaringen har du här: https://www.flashback.org/p44580131#p44580131

Tillvägagångssättet baserar jag på att man 1. tappade ett helt örngott inte långt från vägen 2. inte städade eller dolde BP2 ordentligt.

Om jag förstår RDY rätt så var upptäckten av örngottet som ledde till fyndet av BP2. Annars hade sannolikt BP2 aldrig hittats, fråga RDY.
Citera
2013-08-03, 07:54
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arrappappa
Undrar också om AJ's Mc fortfarande är mystiskt försvunnen,, någon som vet ??
Är det någon utanför denna tråden som sagt ett enda ord om att den skulle vara försvunnen? Den kan mycket väl stå snyggt parkerat nånstans, eller hur?
Citera
2013-08-03, 07:56
Medlem
kirugumis avatar
Ni ornitologer som träffar o pratar med all sköns olika fåglar, kanske borde tala om för fåglarna att det inte är okej att sitta tyst med så viktig info!
Håll dom inte bakom ryggen.
Citera
2013-08-03, 08:31
Medlem
Konservatics avatar
Hur kan folk ens inbilla sig att det är ljushuvuden som har gjort detta? man har blodat ner i trappuppgången, då finns ju givetvis en tanke att örngottet har tappats helt enkelt, kanske hände i mörker och med en riktigt stor gnutta STRESS, för stress och tidspress har funnits med, annars hade man hunnit städa i trappen och sluppit få dit tungt beväpnad polis.

Ni som letar kan nog vara ganska säkra på att det inte är planerat, man har ingen färdiggrävd grav eller dylikt, tjejen ligger säkert lika taffligt undangömd som örngottet gjorde.
Citera
2013-08-03, 08:32
Bannlyst
Jag funderar på vad en lögndetektor hade gjort för skada i förhör i syfte att hitta Id@ ?

Inte som ett bevis i domstol, utan som en metod för att fiska information om dumpningsplats.

Här sitter 3 gökar och förnekar, och när de ändå gör det så kunde man väl haka på di där meckapärerna och ställa frågor som:

Vet du om Id@ ligger i en sjö ?
Vet du om Id@ ligger i en skog ?
osv.
Gör man det med 3st. så borde man kunna få en indikation på vart hon kan vara ?

Utgångspunkten är:
Om man förnekar brott, kan polisen använda lögndetektorn som ett VERKTYG i syfte att HITTA nya bevis. Lögndetektorn är i sig INTE bevis.

Kom INTE dragande med följande i debatten:
1. Lögndetektorer går att lura
2. Det håller inte i domstol
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in