Citat:
Ursprungligen postat av
panzertax
Japp bortsett från att ett däck blivit flyttat på nyligen vilket du ser i gräset.
Det fanns tyvärr bedrövligt mycket skit i form av skor, kläder, tyg o annat i området, även 100m norrut.
Vilket gör BP2 intressant ur det perspektivet att man visste precis att där (skrotplatsen) kommer folk passera, och det är ett typiskt ställe för MPS/polis/FB-deckare att leta på.
BP2 är noga/smart valt på sådant vis att man tagit hänsyn till både Vedmaden/huset längre in med vaksamma ögon, samt att välja en plats såpass långt in som MPS sällan letar från en väg (tror jag), men ändå kunna parkera utan att vara i vägen för förbipasserande.
Jag kan tänka mig att Id@ är dumpad på motsvarande vis, men i anknytning till fyllevägen. Di områden jag tycker är hetast är området sydväst Garphult som består av 2 ringvägar, som bildar en 8:a, med ett antal utstickare. Ingen av dessa verkar ha bom. Man kan köra in/ut i området från 2-3 håll, vilket gör att igenkänningsrisken är låg.
http://kartor.eniro.se/m/n7Fbp
Är man två som bär orkar man väl 50kg Id@ minst 200m med lite andrenalin i kroppen ?
Jag tänker mao. nära en parkeringsmöjlighet, 90 grader rakt in i skogen (ge och ta för terrängen) minst 100 meter in.