2013-08-02, 21:34
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Tidigare idag fick jag ett PM- ett märkligt sådant. Det stod att Id@ tjänade ganska bra, följt av en månatlig summa preciserad. Jag har ännu inte fått någon förklaring av postaren för hur det skulle vara relevant information. Därav nämner jag det nu här. Någon??

Kanske din fågel kan berätta nåt som ger lite klarhet i vad som hänt?
Citera
2013-08-02, 21:37
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Om vi antar att kroppen ligger på ett hygge, inte direkt i solen men ändå soligt... hur jag nu skall förklara det. Är det då rimligt att den luktar efter tre veckor av stark torka?
Citera
2013-08-02, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Kanske din fågel kan berätta nåt som ger lite klarhet i vad som hänt?

Detta handlar garanterat inte om pengar. Så varför är det intressant? Har det vart några sök vid Öresjö? Eftersom deras kompisar hyr en lokal där, tar jag det för givet!?
Citera
2013-08-02, 21:41
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Om vi antar att kroppen ligger på ett hygge, inte direkt i solen men ändå soligt... hur jag nu skall förklara det. Är det då rimligt att den luktar efter tre veckor av stark torka?

Ja det luktar till 100 procent. Men sen vill det till att man känner igen lukten föratt "registrera" den. Så båd ja och nej. På min arbetsplats känner jag efter ca 3-4 dagar att rättsläkarna håller på med något. Men jag är också väldigt mottaglig för lukten.
Senast redigerad av Byxan81 2013-08-02 kl. 21:42. Anledning: Stavning
Citera
2013-08-02, 21:41
Medlem
Disasterbators avatar
Jag har en teori om varför det finns brända kläder etc. kvar på brandplats två. DB har tagit hunden på en promenad, som så många gånger tidigare kanske, med kläderna packade i en ryggsäck. För att få fyr på grejerna har han med sig tändvätska från grillen.

Han dränker in allt i tändvätska och sätter eld på alltihop inklusive den tomma flaskan med tändvätska. Allt brinner inte upp och elden slocknar. DB bestämmer sig då för att bara sprida ut brandresterna. Tror inte han vågar vara kvar för länge efter branden. Hunden kanske skäller etc. vilket gör att han får bråttom iväg.

Örngottet vette f-n dock.
Citera
2013-08-02, 21:44
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Jag har en teori om varför det finns brända kläder etc. kvar på brandplats två. DB har tagit hunden på en promenad, som så många gånger tidigare kanske, med kläderna packade i en ryggsäck. För att få fyr på grejerna har han med sig tändvätska från grillen.

Han dränker in allt i tändvätska och sätter eld på alltihop inklusive den tomma flaskan med tändvätska. Allt brinner inte upp och elden slocknar. DB bestämmer sig då för att bara sprida ut brandresterna. Tror inte han vågar vara kvar för länge efter branden. Hunden kanske skäller etc. vilket gör att han får bråttom iväg.

Eftersom dom (DB Å FH) var på fest, så var hunden redan "passad", av dem som äger 3 älgar. Så hunden var inte med. För övrigt skulle det vara en väldigt stor risk att ta med den.
Citera
2013-08-02, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Viktigt!

Är det någon som med säkerhet vet hur många lägenheter det finns på översta våningen i Id@:s hus? Får vi reda på detta skulle enhel del klarna med klockslagen.

Vad blir skillnaden gällande klockslag om det är en istället för två lägenheter högst upp?
Citera
2013-08-02, 21:46
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Eftersom dom (DB Å FH) var på fest, så var hunden redan "passad", av dem som äger 3 älgar. Så hunden var inte med. För övrigt skulle det vara en väldigt stor risk att ta med den.
Var ägde festen rum, om inte hos DB?
Citera
2013-08-02, 21:47
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Vad blir skillnaden gällande klockslag om det är en istället för två lägenheter högst upp?

Ca 4 timmar
Citera
2013-08-02, 21:48
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Aha, skarpt iakttaget. Det stämmer säkert att det ligger planare på fotot än när jag fann det. Titt under och senare bättre titt under har säkert haft en utjämnande effekt. Jag har något lite suddigt foto från första promenaden om Farbror Blå vill ha det. Grejen är att jag var där i skymning första besöket och bilderna blev inte så bra då.

aha okej, inget att räkna med att få tillbaka då
Citera
2013-08-02, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av id
Ja har ett bra dumpningsställe..... om man kör till Vargön å kör " östra vägen" till man korsat älven svänger man av direkt å där e en typ rastplats. Därifrån släpar man med henne ut på järnvägsbron å slänger i henne. Inga kameror.

Den vägen är livligt trafikerad även nattetid.
Risken att fel bil kör förbi och undrar vad den bilen gör där är stor.
Citera
2013-08-02, 21:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator

Du har missat att brandplats 2 är städad. Det var ytterst få rester kvar när jag upptäckte platsen. Pga att jag själv missade vissa saker i skymningen tror jag den är städad före gryningen. Det bortstädade tror jag polisen hittat, eventuellt i den brända bilen. Det sista är en hypotes, men boken T.ex borde legat där eftersom viss text gick att läsa. Alltså har han inte bara sparkat ut saker...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in