2013-08-02, 17:51
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ab12
Gick du förbi den lilla dammen som ligger i skogen mittemellan grusvägen och kräftdammen? I så fall, inga spår vid vattenbrynet?

Jag har inte gått den vägen. Idag gick jag på Halleberg. Du som har gått där, om du nu har gått där - är det lite snårigt på vägen ned till kräftdammen så att man blir blöt om bröstet om man går där när det regnat?
Citera
2013-08-02, 17:54
Medlem
bokfodrals avatar

Alltså, du är guld, som är ute och gör såna gedigna sök!!

Spontant tänker jag att om det hittats liknande brandrester i den brända bilen som på den plats de nu sökt på, finns ju en koppling i fallet?
Och dessutom, om de gjort den där turnén att hämta städredskap och nåt att lägga det i och en väntan på att det skulle svalna - hur har de då kunnat missat ett lysande blått örngott på marken?
Citera
2013-08-02, 17:54
Bannlyst
Var har du läst det att dom kollar kanalen eller bor du i stan och sett med egna ögon? När man ser på kartor är ju stan omringad av kanaler och vattendrag där man kan lätt köra bilen ända och fram rulla ner om så behövs?

Ju mer man följer tråden ju mer dåligt mår man en småbarnsmamma försvunnen! Sätter dom inte dit den nu misstänkte GM har massor av tid gått till Spillo i onödan.
Dom som sitter, sitter av en orsak det är inte så lätt att häkta någon i vårt land som tur är.

Ska göra annat nu, men en sista fråga kan det vara någon annan som man har förhört redan men förbisett och lämnat därhän?
Citera
2013-08-02, 17:55
Medlem
ab12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag har inte gått den vägen. Idag gick jag på Halleberg. Du som har gått där, om du nu har gått där - är det lite snårigt på vägen ned till kräftdammen så att man blir blöt om bröstet om man går där när det regnat?
Har inte gått där, bara studerat kartor. Jag ska se om jag får tummen ur och ta en sväng dit under helgen.
Citera
2013-08-02, 17:55
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Alltså, du är guld, som är ute och gör såna gedigna sök!!

Spontant tänker jag att om det hittats liknande brandrester i den brända bilen som på den plats de nu sökt på, finns ju en koppling i fallet?
Och dessutom, om de gjort den där turnén att hämta städredskap och nåt att lägga det i och en väntan på att det skulle svalna - hur har de då kunnat missat ett lysande blått örngott på marken?

Ja, därför att de kan ha parkerat på ett ställe först (skogsvägen) för att hitta ett bra ställe att elda på. När de funnit det och eldat kan de ha gått rakt österut till grusvägen och när de senare skulle tillbaka för att städa tog de denna vägen ned.
Citera
2013-08-02, 17:59
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Dom sitter ju faktkskt häktade för att polisen tror AJ är gärningman, och inte tvärtom., att det de troligtvis hjälp till och därför måste AJ vara gärningsman. Så man kan ju inte avfärda någon för att just de sitter häktade.
Nu är jag 99% söker på att det är dom, men tänk om inte AJ gjorde det utan dom hämtade honom gjorde ett helt annat brott och därav brände bilen. Och polare utan golare inget vågar berätta för polisen. Då skulle vi fortfarande fått samma situation som vi har nu. Det är den lilla hundradels tvekan som som bekymrar mig ibland.

Hoppas RDY satt stopp för den om blod kan hittas på kläderna, eller fotspår, dna och / eller fingeravgryck i blodet på mordplatsen. Blod från ld@ i DB, s eller FH, s hem/bil skulle ju också vara tillräckligt.
Att volvon kanske synts till hos ld@ ger ju ingenting om det inte samtidigt hittas blodspår i bilen, tyvärr.

Självklart kan DB och FH ha hämtat AJ medan I*a levde och därefter gjort andra brott som de inte vill berätta. Biltjuvar kan ha satt eld på bilen. Har en bekant med juridikutbildning och hen tror att DB och FH är kopplade till BP och inte bara till gatan utanför.
Citera
2013-08-02, 17:59
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Ja, därför att de kan ha parkerat på ett ställe först (skogsvägen) för att hitta ett bra ställe att elda på. När de funnit det och eldat kan de ha gått rakt österut till grusvägen och när de senare skulle tillbaka för att städa tog de denna vägen ned.

Ja, det förklarar ju saken bättre i så fall, som du säger det nu.
Citera
2013-08-02, 18:02
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Givet DB:s matintresse, är det inte ganska rimligt att tro att han har funnit sig en säker väg ned till en kräftdamm?

EDIT: Allt som krävs är att personen i sommarstugan på vägen ned inte är hemma.
Citera
2013-08-02, 18:02
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Då det är farleden vi talar om är det 5-8m djupt där. Utanför farleden betydligt grundare.
Samma djup är det vid terminalen 200m uppströms.

Vid vargön är jag osäker men det är något liknande. Dock väldigt strömt så den kropp man dumpar där sitter i turbingallren några timmar senare.

"Rastplatsen"?
Menar du strax nedströms det gamla virkesupplaget i älven?
Där är det bara någon meter djupt, olämplig dumpplats om kroppen ska vara borta länge.

Jag tänkte på rastplatsen som är intill bron i Vargön.
https://anonfiles.com/file/891b0ae8662facec9d0d939132c75ce0
Det är väl också ett välkänt ställe för fiske?
Citera
2013-08-02, 18:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Var har du läst det att dom kollar kanalen eller bor du i stan och sett med egna ögon? När man ser på kartor är ju stan omringad av kanaler och vattendrag där man kan lätt köra bilen ända och fram rulla ner om så behövs?

Ju mer man följer tråden ju mer dåligt mår man en småbarnsmamma försvunnen! Sätter dom inte dit den nu misstänkte GM har massor av tid gått till Spillo i onödan.
Dom som sitter, sitter av en orsak det är inte så lätt att häkta någon i vårt land som tur är.

Ska göra annat nu, men en sista fråga kan det vara någon annan som man har förhört redan men förbisett och lämnat därhän?
Antar att det är till mig frågan är ställd. Här på Flashback postades att polis letade i kanalen i förmiddags.
Citera
2013-08-02, 18:13
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut

Det var vår kära vän NDYZ som såg det med egna ögon.
Citera
2013-08-02, 18:14
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
Funderar bara på hur örngottet hamnat i den positionen. "Tappar" man ett örngott så är oddsen låga att det hamnar så, speciellt i skogen.

Vilket tyder mer på att någon vikt upp det för att plocka ur något som legat i.

Men varför då lämna örngottet utan att bränna upp det?

(Om det nu är så att örngottet hör till detta fall)

Aha, skarpt iakttaget. Det stämmer säkert att det ligger planare på fotot än när jag fann det. Titt under och senare bättre titt under har säkert haft en utjämnande effekt. Jag har något lite suddigt foto från första promenaden om Farbror Blå vill ha det. Grejen är att jag var där i skymning första besöket och bilderna blev inte så bra då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in