2013-08-02, 19:30
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Om jag förstår denna redan väl omfattade tråd så ska finnas brända persedlar i närheten i en av hans vänners bostad? Vem är så dum så att han eldar i ett område där det råder enl SMHI Eldningsförbud?

Att elda en bil efter ett snabbt bryt kan jag förstå men att elda persedlar i skogen är bara idiotiskt! Det är knappast Bodenmördaren vi snackar om som spred likdelar som en gödselspridare?
Han är förmodligen inte som man ska vara?
Och får inte ens fängelse snarare "rättspsyk" gissar jag.

Det räcker ju med t.ex en eller 2 Willys påsar i närmaste hyres bostadsområdes soptunna. Så är skiten borta. Gud ska veta hur mkt som slängs i dessa tunnor som aldrig kollas. Kvarstår är fortfarande kroppen inte ens detta gänget kan väl vara dumma nog att gräva ner något i närheten av en eldningsplats

Du begår ett liten tankevurpa. Du tänker så här att det är dumt alltså kan de inte ha gjort det. Men om du tänker efter så är det inte ovanligt att folk tar till eld för att dölja sina spår. Folk är inte hundra procent logiska och det finns inte alltid en 100 procent bästa lösning på saker och ting. Man måste vara öppen för att en gärningsman värderar saker annorlunda än man själv. Jag skulle till exempel aldrig lägga kläder med mitt DNA och borttsoffrets DNA i en soptunna. Jag föredrar att veta att DNA är väck genom min åtgärd snarare än hoppas att renhållningen skall fixa saken innan Farbror Blå upptäcker en miss jag gjort och rensat min soptunna eller annan soptunna. Jag vill vara säker när jag lämnar sakerna ur min kontroll.
Citera
2013-08-02, 19:31
Medlem
SHUCKLEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Du kan gå under 45:an precis bredvid Id@s hus

...och rakt in i ett villaområde, eller åt fel håll om du ska till AJs mamma.
Citera
2013-08-02, 19:34
Medlem
silbersky007s avatar
Vi kan konstatera att GM och company har god lokal kännedom om Trollhättan
Citera
2013-08-02, 19:36
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SHUCKLE
...och rakt in i ett villaområde, eller åt fel håll om du ska till AJs mamma.

Håll dig till 45:an och gå väster om Götalundens kyrkogård, gena över parkeringen och stationsomrdået och över en gata så är du hemma hos AJ:s mamma.

Men det är jag som föreslagit denna hypotes. Att köra Id* från Ö Margaretevägen till brandplats 3 kan inte ta mer än 35 minuter med laglig körning.

Nu verkar det finnas bra skäl att tro att DB och FH kommit till brottsplatsen trots allt, men om de varit inne vet jag inte. De kanske bara stannade en stund framför stängd dörr...

Jag vet inte men kanske var det två bilar som möttes på Dannebacken och sedan gav sig ut på olika uppdrag för att sedan mötas på Hunneberg: "Vi ses första avtagsvägen till vänster på ringvägen efter Flo klev i medsols körriktning!"
Citera
2013-08-02, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
sant, att han skulle läsa en tantbok hmm.. ja varför inte? han badar tydligen naken med andra män. Men varför, varför, varför lämna så tydliga spår i en skog där bönder o jakt förekommer?

Kan det inte vara som så att han plockat ut någonting som eventuellt funnits i örngottet och sen slängt det ifrån sig med tanken "även om någon hittar det så kan det aldrig kopplas till mig" och med förhoppningen att det ska regna mycket, något djur kanske ska hitta det osv...??
Citera
2013-08-02, 19:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Du begår ett liten tankevurpa. Du tänker så här att det är dumt alltså kan de inte ha gjort det. Men om du tänker efter så är det inte ovanligt att folk tar till eld för att dölja sina spår. Folk är inte hundra procent logiska och det finns inte alltid en 100 procent bästa lösning på saker och ting. Man måste vara öppen för att en gärningsman värderar saker annorlunda än man själv. Jag skulle till exempel aldrig lägga kläder med mitt DNA och borttsoffrets DNA i en soptunna. Jag föredrar att veta att DNA är väck genom min åtgärd snarare än hoppas att renhållningen skall fixa saken innan Farbror Blå upptäcker en miss jag gjort och rensat min soptunna eller annan soptunna. Jag vill vara säker när jag lämnar sakerna ur min kontroll.

Första frågan jag ställt nu ett tag är detta ett ev planerat mord, hur länge var relationen mellan Aj och Bo dålig? Jag kan inte se facebook så där har jag ett underläge.

Sen varför riskerar hans vänner att få 3-5 åriga straff OM nu det är AJ som är GM?

Vissa här säger att han är en driven kriminell?? Något jag inte heller vet om det stämmer.

Men är han det så vet han säkert att vatten är det bästa sättet att gömma en kropp, förutsatt att Sportbagarna är fulla av sten. Så offret inte flyter iväg.
Citera
2013-08-02, 19:44
Avslutad
Ja har ett bra dumpningsställe..... om man kör till Vargön å kör " östra vägen" till man korsat älven svänger man av direkt å där e en typ rastplats. Därifrån släpar man med henne ut på järnvägsbron å slänger i henne. Inga kameror.
Citera
2013-08-02, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Om jag förstår denna redan väl omfattade tråd så ska finnas brända persedlar i närheten i en av hans vänners bostad? Vem är så dum så att han eldar i ett område där det råder enl SMHI Eldningsförbud?

Uppenbarligen var inte platsen så lätt att hitta, varken polis eller MPS gjorde det trots intensivt sökande.

Återstår att se om det är just AJs tröja som brunnit.
Citera
2013-08-02, 19:46
Medlem
PaxSveonums avatar
Snillen spekulerar

Fan ibland undrar man varför man fortfarande hänger på FB.

Tror fortfarande på att enklast möjliga teori är den som stämmer, panikslagen "Morot" som försöker göra sig av med bevisen så snart som möjligt.

Hoppas också fortfarande att någon som är insatt i det här kan vara man nog att tala om för polisen var de begravt I*a så familjen kan få ett avslut på det här helvetet och tillslut en grav att gå till.
Citera
2013-08-02, 19:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaxSveonum
Snillen spekulerar

Fan ibland undrar man varför man fortfarande hänger på FB.

Tror fortfarande på att enklast möjliga teori är den som stämmer, panikslagen "Morot" som försöker göra sig av med bevisen så snart som möjligt.

Hoppas också fortfarande att någon som är insatt i det här kan vara man nog att tala om för polisen var de begravt I*a så familjen kan få ett avslut på det här helvetet och tillslut en grav att gå till.

Man hänger här på FB för att man berörs så otroligt starkt av det som hänt och att hennes lilla son lämnades ensam kvar, man berörs äckelmagat av beskrivningen av AJ och den position han tydligen har över de runt sig som är beredda att göra som han säger, även om de kanske kräks av äckel, men de gör det tydligen.

Man, eller jag, hoppas hela tiden på inlägg av typen "nu är det poliser här!!" eller "nu hör jag en helikopter här!!"

Edit: Jag skrev nåt igår om en önskan att det fanns nån som vågade kliva fram och börja skriva ner nånting som kan hjälpa polisen, nån av de 32 som tagit bort AJ som vän på facebook men det är nog en startsträcka därifrån till att aktivt ge nåt tips. Men hoppas gör man ju, att nån vågar hjälpa till.
Senast redigerad av bokfodral 2013-08-02 kl. 19:52.
Citera
2013-08-02, 19:52
Medlem
Funnyfarms avatar
Vet inte om någon nämt detta innan
Men "örngottet" skulle kunna vara en gympapåse ofta i glansigt material och med öljetter…?
Citera
2013-08-02, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
DB sitter ju i häktet för skyddande av brottsling och har knutits till adressen så han kan ju som du säger ha hämtat.
Då behöver tråden i så fall byggas på med konkreta saker rörande mammans ev. roll i det här.
Byxan, du får gärna utveckla det du nyss skrev.

Har DB knutits till adressen genom sin mobil eller? AJ har ju varit hos I*a och han har förmodligen haft sin mobil påslagen större delen av kvällen, sen säger han att han har gått XX tid. Bör man inte kunna se på ett ungefär när hans telefon inte längre befinner sig i närheten av I*a´s adress?

I så fall kan man säga att "du ljuger då vi vet att du varit där 02:00 och på så sätt pressa honom mer"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in