2013-08-02, 21:16
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Läs i tråden, detta har diskuterats minst tio gånger.
(ledtråd=2)

Jag fråga efter någon som vet säkert. Varför finns det bara ett lägenhetsnummer, om det finns 2 lägenheter? Är du säker på att det finns 2?
Citera
2013-08-02, 21:18
Medlem
likets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Alltså, du är guld, som är ute och gör såna gedigna sök!!

Spontant tänker jag att om det hittats liknande brandrester i den brända bilen som på den plats de nu sökt på, finns ju en koppling i fallet?
Och dessutom, om de gjort den där turnén att hämta städredskap och nåt att lägga det i och en väntan på att det skulle svalna - hur har de då kunnat missat ett lysande blått örngott på marken?

Kan det vara så att de eldat på natten? Elden har ej tagit sig som de velat och då rafsat åt sig det de sett i mörkret? Därav kvarlämnade sakr.
Citera
2013-08-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag fråga efter någon som vet säkert. Varför finns det bara ett lägenhetsnummer, om det finns 2 lägenheter? Är du säker på att det finns 2?

I en annan trapp på samma gata vet jag med säkerhet att det bara finns en lägenhet högst upp och en vindsdörr, men det kanske är olika.
Citera
2013-08-02, 21:21
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Viktigt!

Är det någon som med säkerhet vet hur många lägenheter det finns på översta våningen i Id@:s hus? Får vi reda på detta skulle enhel del klarna med klockslagen.

På vilket sätt då? Vanliga våningsplan och så en lägenhet längst upp, liksom omgjord från typ vind eller nåt.
Citera
2013-08-02, 21:21
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
I en annan trapp på samma gata vet jag med säkerhet att det bara finns en lägenhet högst upp och en vindsdörr, men det kanske är olika.

Vilken adress är det på? 50? 48?
Citera
2013-08-02, 21:22
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
På vilket sätt då? Vanliga våningsplan och så en lägenhet längst upp, liksom omgjord från typ vind eller nåt.

Är du säker på detta?
Citera
2013-08-02, 21:23
Medlem
Addhocs avatar
Tidigare idag fick jag ett PM- ett märkligt sådant. Det stod att Id@ tjänade ganska bra, följt av en månatlig summa preciserad. Jag har ännu inte fått någon förklaring av postaren för hur det skulle vara relevant information. Därav nämner jag det nu här. Någon??
Citera
2013-08-02, 21:23
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liket
Kan det vara så att de eldat på natten? Elden har ej tagit sig som de velat och då rafsat åt sig det de sett i mörkret? Därav kvarlämnade sakr.

Så slarvigt som det ändå är gjort, så kan man ju undra faktiskt.
Citera
2013-08-02, 21:25
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Är du säker på detta?

Kolla in huset på google maps och så tänker du två lägenheter per våningsplan som är synligt och plus det är det en lägenhet högst upp, som kanske tidigare var vind eller nåt förråd.
Citera
2013-08-02, 21:25
Medlem
Citat:
Vilken adress är det på? 50? 48?

Numret tänker jag inte tala om men jag vet det med 100 % säkerhet i just den jag pratar om. Förr var det två ettor högst upp, iaf i vissa trappuppgångar, men de gjordes på något vis om till tvåor.

De två ettorna gjordes om till EN tvåa, sorry.
Citera
2013-08-02, 21:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag får lov att ursäkta mig innan jag skriver att jag inte begriper vad det är du vill säga riktigt..?

Har dom något att gola om kanske dom gör det. Gör dom det inte och ingen kropp återfinns gäller bara indicier. Tex har någon sett kroppen bäras ut? Har någon sett någon elda något?

Sitter dom bara å nekar som man ska göra vad gör tutten då?

Som jag sade för flera dagar sedan jag har aldrig suttit anhållen mindre än 3 dygn man kan sitta upp till 94 tim " tror" jag. Vad jag förstått släpptes AJ närmast omgående = nästan inga bevis.

Kan inte skriva mer just nu har inte möjlighet. Återkommer.
Citera
2013-08-02, 21:30
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Har dom något att gola om kanske dom gör det. Gör dom det inte och ingen kropp återfinns gäller bara indicier. Tex har någon sett kroppen bäras ut? Har någon sett någon elda något?

Sitter dom bara å nekar som man ska göra vad gör tutten då?

Som jag sade för flera dagar sedan jag har aldrig suttit anhållen mindre än 3 dygn man kan sitta upp till 94 tim " tror" jag. Vad jag förstått släpptes AJ närmast omgående = nästan inga bevis.

Kan inte skriva mer just nu har inte möjlighet. Återkommer.
Okej, ja jag vet inte om det blev tydligare för mig nu heller. Men jag tror mig förstå att du har svårt att se en fällande dom (för mord) utan kropp, vittnen eller golning? Räcker med ja eller nej när du svarar. Jag har svårt att hänga med dig annars.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in