2013-08-02, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av upstepper
Om du bränner olja eller bensin på en plats där annat brännbart material finnes
så är svaret JA, om du har en rostfri rengjord skål och bränner bensin i den
så blir det ingen aska.
Eftersom en som varit fysiskt på platsen uppger att det var fuktigt och luktade
olja så drar jag slutsatsen att det är fråga om ett oljespill.
Säkrast är ju förstås att undersöka fläcken en gång till så ingenting missas,
även för att undvika ev. "trollning".

Kan en brandfilt av aluminium använts?fläcken är så begränsad på en rektangulär yta,gräset omkring har inte blivit bränt.Kanske har brandfilten innehållit något som blivit till aska,sedan har filten tagits med till något annat ställe?
Citera
2013-08-02, 21:02
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bikerider
Brandplats 3 är högintressant, jag tror att de har försökt bränna kroppen här och att resterna ligger i närheten. Hoppas verkligen att polisen söker igenom området med likhund. Vore bra om nån kan kolla efter platser i terrängen där växtligheten ser annorlunda ut och någon kan tänkas ha grävt för en månad sen.

Ni som varit på platsen och vet hur det ser ut, har nån av er möjlighet att gå ut ikväll och spana i terrängen runt om den här fläcken?
Citera
2013-08-02, 21:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Klart de ljuger båda två. De har kokat ihop en historia, men missat att synkronisera detaljerna.

Dom har något kriminerande så klart mot dom häktade, med det kan vara så enkelt att dom var i lägh och när dom lämnade AJ och BO levde. Ett exempel bara.

Tråden bygger egentligen på vad de häktade har sagt och vill erkänna? Som jag sade i går utredarna är utbildade på att fråga samma saker igen och igen locka med fördelar om du golar. Har du en Advokat intill dig som säger vad du ska och säga att du inte minns något är målet ganska ihåligt.

Jag brukar säga jag erkänner bara det jag minns jag var borta, det gäller att någon annan är huvudmisstänkt.

Är man själv misstänkt säger man inget och har man Advokaten med sig och dom inte kan placera mig på en viss plats är det oxå klart. Det är alltid åklagaren som ska lägga fram bevisen.

Sitta helt tyst funkar men det verkar onödigt misstänkt.

Många kriminella klarar sig på att dom inte minns. I England har dom kameror överallt, skulle faan ens våga pissa på gatan där

Tillbaks till Id@s försvinnande bara mängden av blod tyder på att hon nog inte är i livet. Det räcker i USA men inte i Sverige för att fälla någon utan ögonvittnen, sen kan vi bara spekulera om detta i 5 år.
Kolla i vattendrag om inte hundarna finner något. Nu ska jag köpa lite gott till kvällen.
Citera
2013-08-02, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Nu kommer vissa bli upprörda, och många har redan listat ut att jag skulle skriva, och vad jag kommer skriva.
Men kan det vara lite syra - spill?
Kan tyvärr inte se bilderna.

Mer uppgiven än upprörd, men visst det kan vara lite syraspill; kanske ett sönderfruset bilbatteri.
Citera
2013-08-02, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
AJ vet ju inte vad för bevis polisen har. Sen kan det ju vara ett spel från hans sida, att verka oskyldig. Jag tror att både BD och FB ljuger. Tycker bara att det är konstigt att de inte pratat ihop sig, de hade ju god tid på sig innan de blev anhållna. Men de trodde väl inte att de skulle behöva det?!

Antagligen är AJ säker på sin sak, han släpptes ganska snabbt första gången och hade då gott om tid att göra sig av med kroppen, polisen verkar inte direkt ha haft span på vad han sysslat med.

Ha ihjäl någon, göm kroppen provisoriskt men bra, bli förhörd (kanske anhållen) och sen släppt, gör dig sen av med kroppen och andra bevis permanent.
Citera
2013-08-02, 21:08
Medlem
Chiltons avatar
Jag har idag gått runt vid "brandplats 3" igen, i skogen och vid kalhygget, jag tog även upp en av dom större stenarna mitt i fläcken och luktade på den och både stenen och marken luktar olja, jag känner ingen brandlukt alls. Marken var fuktig och luktade olja även under stenen så det bör ha varit ett rejält spill.
https://anonfiles.com/file/0faaf1b7c54b79491d001d9d60f01094
Citera
2013-08-02, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bikerider
Brandplats 3 är högintressant, jag tror att de har försökt bränna kroppen här och att resterna ligger i närheten. Hoppas verkligen att polisen söker igenom området med likhund. Vore bra om nån kan kolla efter platser i terrängen där växtligheten ser annorlunda ut och någon kan tänkas ha grävt för en månad sen.

Har någon tagit foton på det du kallar brandplats 3 eller är det du som varit där? Finns det foton så länka gärna till var dem finns.
Citera
2013-08-02, 21:11
Medlem
Byxan81s avatar
Viktigt!

Är det någon som med säkerhet vet hur många lägenheter det finns på översta våningen i Id@:s hus? Får vi reda på detta skulle enhel del klarna med klockslagen.
Citera
2013-08-02, 21:11
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Har någon tagit foton på det du kallar brandplats 3 eller är det du som varit där? Finns det foton så länka gärna till var dem finns.
Postat idag.
Citat:
Ursprungligen postat av ReimerDenYngre
Jag passar på att återposta ett foto av Chilton:

https://anonfiles.com/file/94cda9c57888107131f9e115189e93df

Bättre än mitt eftersom jag satt ett fett fingeravtryck för linsen när jag var där. Men mitt foto ger i alla fall storleken bättre:

https://anonfiles.com/file/b5a0c2744ce17f73c623cf8a631b3a96

Har Chilton rätt i att det kan vara motorolja spill? Borde inte det ha givit en fläck som dels är mindre och dels har tydligare centrum.

Helt sant är att det finns växter kvar som klarat en eventuell brand bra men det kanske var så att de låg isolerade av något som man försökte elda ovanför och därför aldrig drabbades av branden. Mossan vid brandplats 2 klarade sig också fast den uppenbart senare dog av förgiftning av den vätska som användes som bränsle... Tänk på att det regnade till klockan 23 den natt då Id* mördades.
Citera
2013-08-02, 21:14
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Viktigt!

Är det någon som med säkerhet vet hur många lägenheter det finns på översta våningen i Id@:s hus? Får vi reda på detta skulle enhel del klarna med klockslagen.
Läs i tråden, detta har diskuterats minst tio gånger.
(ledtråd=2)
Citera
2013-08-02, 21:15
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Dom har något kriminerande så klart mot dom häktade, med det kan vara så enkelt att dom var i lägh och när dom lämnade AJ och BO levde. Ett exempel bara.

Tråden bygger egentligen på vad de häktade har sagt och vill erkänna? Som jag sade i går utredarna är utbildade på att fråga samma saker igen och igen locka med fördelar om du golar. Har du en Advokat intill dig som säger vad du ska och säga att du inte minns något är målet ganska ihåligt.

Jag brukar säga jag erkänner bara det jag minns jag var borta, det gäller att någon annan är huvudmisstänkt.

Är man själv misstänkt säger man inget och har man Advokaten med sig och dom inte kan placera mig på en viss plats är det oxå klart. Det är alltid åklagaren som ska lägga fram bevisen.

Sitta helt tyst funkar men det verkar onödigt misstänkt.

Många kriminella klarar sig på att dom inte minns. I England har dom kameror överallt, skulle faan ens våga pissa på gatan där

Tillbaks till Id@s försvinnande bara mängden av blod tyder på att hon nog inte är i livet. Det räcker i USA men inte i Sverige för att fälla någon utan ögonvittnen, sen kan vi bara spekulera om detta i 5 år.
Kolla i vattendrag om inte hundarna finner något. Nu ska jag köpa lite gott till kvällen.
Jag får lov att ursäkta mig innan jag skriver att jag inte begriper vad det är du vill säga riktigt..?
Citera
2013-08-02, 21:15
Medlem
ReimerDenYngres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Svårt att se. Men kul att se att AB använder trådens bilder på klädresterna. Får de det?

Mina bilder är public property.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in