2013-08-02, 10:05
Medlem
xurras avatar
Fakturerar Telia för att nätet låg nere.
27 000 kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17230499.ab

Kan sätta min högra hand på att det är ett vanligt konsument abonnemang han har.

Är det så viktigt med uppkoppling så köp en tjänst med vettig SLA.
Citera
2013-08-02, 10:53
Medlem
trickydicks avatar
Dogge Doggelitio har fått en krönika/debattartikel införd i Aftonbladet (den andra på kort tid)

Rubiken ärVi har råd att ta emot flyktingar i Sverige Jaga skattesmitare i stället för papperslösa
http://www.aftonbladet.se/debatt/article17231622.ab

Sedan följer en svenskhatande floskelmassa. T ex "I Storbritannien har man räknat ut att invandringen är lönsam för samhället." Källa Dogge.

Man kan undra vem det är som hjälper Dogge att författa sina alster. Det lär inte vara någon dyr mediakonsult med tanke på den mediokra kvalitén, snarare någon journalist-praktikant från Södertörn.
Citera
2013-08-02, 11:10
Medlem
Tob-i-ass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
Fakturerar Telia för att nätet låg nere.
27 000 kronor.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17230499.ab

Kan sätta min högra hand på att det är ett vanligt konsument abonnemang han har.

Är det så viktigt med uppkoppling så köp en tjänst med vettig SLA.

Är också helt övertygad att det är ett vanligt privat abonnemang han har. Men den ganska viktiga informationen har dom såklart skitit i att ta med.

Och som du skrev är det så viktigt med upp tid så köper man med SLA och gärna en extra.

(Sen så brukar det väl så i avtalen att man inte får tjäna pengar på privat abonnemang rätta mig om jag har fel).
Citera
2013-08-02, 15:38
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Kvalar knappast in, den som utfärdat boten är idioten i sammanhanget.

Okej, lägg upp en film där du (eller någon annan) GÅR i 21 km/h så håller jag med dig.
Citera
2013-08-02, 16:03
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Okej, lägg upp en film där du (eller någon annan) GÅR i 21 km/h så håller jag med dig.

Personer som tävlar i gång har jag för mig kommer upp i ca 15 km/h...
Normalt folk toppar ca 9-10 km/h men "normala" är lägre.
Citera
2013-08-02, 23:17
Medlem
nero1s avatar
Låter skumt att man kan lagföra någon för att hållt högre fart än "gångfart". Vad fan är gångfart? Nu är det juridik vi pratar om och då måste det finnas en viss noggranhet.

Visst - gångfart kan vara runt 7 km/h. Men om någon kör i 11 km/h, blir han också bötfälld. När går gränsen? Många hastighetsmätare (särskilt dom i äldre bilar), reagerar knappt ens på dessa låga farter. Kan man då stämma biltillverkaren?
Citera
2013-08-03, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Låter skumt att man kan lagföra någon för att hållt högre fart än "gångfart". Vad fan är gångfart? Nu är det juridik vi pratar om och då måste det finnas en viss noggranhet.

Visst - gångfart kan vara runt 7 km/h. Men om någon kör i 11 km/h, blir han också bötfälld. När går gränsen? Många hastighetsmätare (särskilt dom i äldre bilar), reagerar knappt ens på dessa låga farter. Kan man då stämma biltillverkaren?

Länkat från tidigare länk:
"Mario Pallius, polisinspektör på trafikgruppen i Lund, säger att sju kilometer tidigare användes på det som då kallades gårdsgata. Det begreppet finns inte längre, men polisen i mellersta Skåne rapporterar i dag alla som kör 16 kilometer i timmen eller mer på gångfartsområde."
Citera
2013-08-03, 12:35
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Personer som tävlar i gång har jag för mig kommer upp i ca 15 km/h...
Normalt folk toppar ca 9-10 km/h men "normala" är lägre.

Normal gångtakt ligger knappast över 5km/h?

Här har vi en ny kandidat. Ser man inte till och med hur väskan sticker upp på andra bilden, eller ser jag fel?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17236380.ab
Citera
2013-08-03, 13:19
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Normal gångtakt ligger knappast över 5km/h?

Här har vi en ny kandidat. Ser man inte till och med hur väskan sticker upp på andra bilden, eller ser jag fel?
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17236380.ab

~4-7km/h är tydligen "normala" promanadtakten, 9-10km/h är "maxfart" för en normal gående.

Det är nog bara vinkeln som gör det, ev att tyghantaget hantaget sticker upp lite
Senast redigerad av Sereena 2013-08-03 kl. 13:21.
Citera
2013-08-03, 13:28
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
~4-7km/h är tydligen "normala" promanadtakten, 9-10km/h är "maxfart" för en normal gående.

Eftersom jag går regelbundet på en gångband vill jag påstå att 6 km/h är rask gångtakt. Vid 8 km/h börjar man småjogga. Om man inte tar extremt långa steg.

Citat:
Det är nog bara vinkeln som gör det, ev att tyghantaget hantaget sticker upp lite

Om handtaget sticker upp så är den för stor. Jag tycker att den sticker upp ovanför bågen med någon centimeter.
Citera
2013-08-03, 14:13
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Eftersom jag går regelbundet på en gångband vill jag påstå att 6 km/h är rask gångtakt. Vid 8 km/h börjar man småjogga. Om man inte tar extremt långa steg.

Om handtaget sticker upp så är den för stor. Jag tycker att den sticker upp ovanför bågen med någon centimeter.

Tyghantaget hamnar ju dock inte ivägen på nåt sätt, tryck lite på det sä är det klart.

Saken var väl att väskan är helt OK enl Ryanair i sverige men i Spanien var den plötsligt för stor. Den är dessuton köpt speciellt som handbabagesväska och har inte varit några problem på andra turer.
Citera
2013-08-03, 14:25
Medlem
DenTrasigaApans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Körde för fort — fick fortkörningsböter!

Gubbfan skall ha böter. Att han håller på överklagar, inte erkänner och en massa annat trams tyder bara på att det är dessutom är en riktig idiot. Gubbar i den delen av Skåne brukar vara riktigt dryga. Hoppas det blir bra dyrt för honom. "Justitiebrott"... Ärkenöt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in