2013-08-02, 15:49
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
På tal om Advokaten, hur kan man låta polisen utse vilken tomte som helst när man är misstänkt för ett mord Aj har väl knappast begärt att få honom??
Sen detta med att medhjälpare ev har eldat upp bevis? Hur kan man vara så dum att man beblandar sig med sådant? Personen eller personerna måste stå i en väldig tacksamhetsskuld till GM i så fall?

Till sist om de 2 redan häktade börjar gola bara för att utredarna lovar guld och gröna dalar. (dom är bra på övertalning) Så är ju målet redan i hamn?

Men men vi får se vad som händer? Till sist när skall om senast omhäktas, när har dom suttit häktade i 2 veckor?
Han hade ju kontakt med honom sedan tidigare, och tog med honom när han stövlade in och blev anhållen.
Så domstolen har inte utsett honom. De kan nog ha sina synpunkter om han åtalas för mord? Eller är det bara i USA domstolen måste godkänna advokaten, så att den åtalades intresse tillvaratas?
Citera
2013-08-02, 15:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Ja oavsett om BO avled i bostaden eller senare, så har ju blodmängden visst på ett troligt dödsfall, så ja, det kan vara en rimlig mängd. Häll ut två liter saft på golvet- det täcker en stor yta. Borde egentligen finnas fotspår tycker jag...
Det var kanske därför skorna brändes. Blod på skosulorna är rätt avslöjande.
Citera
2013-08-02, 15:57
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det var kanske därför skorna brändes. Blod på skosulorna är rätt avslöjande.
Jo men det har inte skrivits något om skoavtryck i lägenheten.
Citera
2013-08-02, 16:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, men det nämndes fotspår i blodet i inlägget som jag citerade. Det är en spekulation att det var blod på skosulorna, liksom att det fanns fotspår.
Senast redigerad av Quarrel 2013-08-02 kl. 16:06.
Citera
2013-08-02, 16:00
Medlem
Ninaxls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
S*ra D*ta och I*a hade inte umgåtts på flera månader. Det står i tråden och var tydligen bekräftat. TB och D*ta är nu själssystrar (TBs egna ord). Detta bör nog pappan ha vetat.

Hm har pappan vattentätt alibi???
Citera
2013-08-02, 16:01
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
På tal om Advokaten, hur kan man låta polisen utse vilken tomte som helst när man är misstänkt för ett mord Aj har väl knappast begärt att få honom??
Sen detta med att medhjälpare ev har eldat upp bevis? Hur kan man vara så dum att man beblandar sig med sådant? Personen eller personerna måste stå i en väldig tacksamhetsskuld till GM i så fall?

Till sist om de 2 redan häktade börjar gola bara för att utredarna lovar guld och gröna dalar. (dom är bra på övertalning) Så är ju målet redan i hamn?

Men men vi får se vad som händer? Till sist när skall om senast omhäktas, när har dom suttit häktade i 2 veckor?

Dom är kompis sedan tidigare. Varför är han en tomte? Vad har han gjort för fel? Eller är felet att han pratar dialekt? Eller vad?
Citera
2013-08-02, 16:01
Medlem
Citat:

Allt lämnas ju inte ut till press & allmänheten. Var det nersölat med blod bör det rimligen finnas bra med spår. Vi får se!
Citera
2013-08-02, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Är det rimligt? Med tanke på att han ringde ca 23.30 också? att han sedan ringde tidigt på morgonen utan att få svar? En småbarns mamma svarar inte alltid i telefonen direkt.

Du säger att du vet så mycket, så varför frågar du oss? Det är väl snarare du som ska berätta svaret?
Citera
2013-08-02, 16:05
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, men det nämndes fotspår i blodet i inlägget som jag citerade. Det är en spekulation att det var blod på skosulorna.
Absolut, det kan jag gott förstå. Och därav min fortsatta spekulation att OM det varit blodspår på skorna som ev. sedan bränts, så borde det funnits skospår i blodet i bostaden.
Citera
2013-08-02, 16:06
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fuchsbau
Du säger att du vet så mycket, så varför frågar du oss? Det är väl snarare du som ska berätta svaret?

Om du är läskunnig så står svaret i sista meningen av det jag skrivit. Sen är det såhär, bara föratt jag känner dessa tre små grisar, så vet jag inte vad de gjorde just den natten. Men jag kan utgå från att de för som de brukar.
Citera
2013-08-02, 16:06
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Ja, jag tolkar det så i alla fall.

Om så är fallet är väl det en stor anledning till att man letar så intensivt vid Kabelvägen. Så länge de två sitter häktade kan de ju inte åka dit och flytta en eventuell kropp eller annat som kan finnas där i närheten. Enda chansen för GM är att AJ eller någon annan av hans kompisar beger sig dit för att flytta eller röja undan bevis.
Citera
2013-08-02, 16:07
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:

AJ har antagligen begärt att få honom för han traskade ju in hos Polisen första gången han blev anhållen med en kasse böcker i ena näven och ovan nämnda advokat i andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in