2013-08-02, 15:21
Medlem
Heffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Stör mig att vi måste vänta tills dom vinner laga kraft, torsdag nästa vecka, innebär ju att AJ kommer hem tidigast nästnästa vecka...Ännu mer tid som går till spillo att hitta I*a.

Tvärtom, det är bättre ju längre AJ är kvar i Polen. Mer tid här till att ev hitta I*a och därmed då få fram ytterligare bevis.
Citera
2013-08-02, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heffi
Tvärtom, det är bättre ju längre AJ är kvar i Polen. Mer tid här till att ev hitta I*a och därmed då få fram ytterligare bevis.

Ja det kan vara en poäng i det också. Tror inte Svensk polis åker ner och förhör AJ i Polen, de väntar nog tills han är hämtad och hemma i häktet.
Citera
2013-08-02, 15:26
Medlem
Vad är det för fotbollströja som AJ:s advokat Tommy Nilsson har på sig?
http://ttela.se/image_processor/1.2276003.1375436091!/image/1141576770.jpg_gen/derivatives/wide/1141576770.jpg?maxWidth=627
Citera
2013-08-02, 15:31
Medlem
Grotrockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
http://www.hitta.se/karta#vkid=LMRCOOOO1H&center=6466812:1313882&zl=5& type=map&bounds=6466104:1312602,6467522:1315162&rl m=1

Var det inte ungefär här det brann kläder? Eller i närheten i alla fall. Enligt hitta.se är FH:s flickvän skriven här? Verkar ju konstigt?

Vid Kabelvägen alltså.
Citera
2013-08-02, 15:36
Medlem
trapthems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Hur mycket blod man kan förlora utan att avlida beror också på hur fort man blir av med blodet. Stooor blodförlust behöver inte göra att man avlider fort, om det sipprat långsamt. Visst för man till slut men det tar längre tid. Man kan således avlida snabbt av en mindre blodförlust om det rinner på fortare.

Edit: "för" ska vara "dör"
Jag gissar att Polisen gjort uttalandet efter att ha uppskattat mängden blod i lägenheten till minst strax under två liter, annars vore det en märklig sak att säga.
Citera
2013-08-02, 15:39
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
Vid Kabelvägen alltså.

Ja, jag tolkar det så i alla fall.
Citera
2013-08-02, 15:43
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
http://ttela.se/image_processor/1.2276003.1375436091!/image/1141576770.jpg_gen/derivatives/wide/1141576770.jpg?maxWidth=627
Det där är en seglarpiké och ingen fotbollströja.
Citera
2013-08-02, 15:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 2006

På tal om Advokaten, hur kan man låta polisen utse vilken tomte som helst när man är misstänkt för ett mord Aj har väl knappast begärt att få honom??
Sen detta med att medhjälpare ev har eldat upp bevis? Hur kan man vara så dum att man beblandar sig med sådant? Personen eller personerna måste stå i en väldig tacksamhetsskuld till GM i så fall?

Till sist om de 2 redan häktade börjar gola bara för att utredarna lovar guld och gröna dalar. (dom är bra på övertalning) Så är ju målet redan i hamn?

Men men vi får se vad som händer? Till sist när skall om senast omhäktas, när har dom suttit häktade i 2 veckor?
Citera
2013-08-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daniel73
Strax nedströms hamnterminalen alltså. Exakt där hade jag dumpat ett lik. Gott om stdn att tynga med och rejält djupt.

Kort relativt otrafikerad väg från brottsplatsen och sedan vidare genom stallbacka, förbi SAAB och flygplatsen upp på hunneberg där bilen bränns.

Jag är övertygad om att kroppen finns i älven som är svår att söka i på grund av der grjmliga strömmande vattnet.

Självmordskandidater som hoppat från stallbackabron har tidigare tagit månader att hitta....

Dumpning av lik i djupt vatten har den stora fördelen att det går fort och att det inte lämnar några spår på ytan, som vid grävande i jord. Det krävs inte så mycket utrustning för vattendumpning. Ett stycke rep och en stadig väska, eller liknande, som kan fyllas med exempelvis stenar. Lätt att variera och improvisera.

Den som ofta använder ett långt flugfiskespö kan även diskret loda vattendjupet på möjliga dumpningsplatser.
Citera
2013-08-02, 15:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
På tal om Advokaten, hur kan man låta polisen utse vilken tomte som helst när man är misstänkt för ett mord Aj har väl knappast begärt att få honom??
Sen detta med att medhjälpare ev har eldat upp bevis? Hur kan man vara så dum att man beblandar sig med sådant? Personen eller personerna måste stå i en väldig tacksamhetsskuld till GM i så fall?

Till sist om de 2 redan häktade börjar gola bara för att utredarna lovar guld och gröna dalar. (dom är bra på övertalning) Så är ju målet redan i hamn?

Men men vi får se vad som händer? Till sist när skall om senast omhäktas, när har dom suttit häktade i 2 veckor?
AJ har haft den advokaten förut och begärde honom.

Åtal mot FH och DB ska väckas, eller omhäktning ska begäras, senast 6 augusti.
Citera
2013-08-02, 15:48
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trapthem
Jag gissar att Polisen gjort uttalandet efter att ha uppskattat mängden blod i lägenheten till minst strax under två liter, annars vore det en märklig sak att säga.
Ja oavsett om BO avled i bostaden eller senare, så har ju blodmängden visst på ett troligt dödsfall, så ja, det kan vara en rimlig mängd. Häll ut två liter saft på golvet- det täcker en stor yta. Borde egentligen finnas fotspår tycker jag...
Citera
2013-08-02, 15:49
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Där föreslår jag att någon som känner sig manad som har ett lånekort för biblioteken i Trollhättan m omnejd går in i katalogen, reserverar boken och på så sätt avläser vilka ex som är utlånade och när de har återlämningsdatum. Sen är det bara att hålla koll om och när boken avregistreras, om du får meddelande om att boken finns inne igen. Det ger info om aktivitet kring boken. Det finns alltid ett ref för varje ex.
Är boken från brandplatsen en lånebok har den en märkning med exemplarets referensnummer och bibliotek, en baggis att ta reda på låntagare.
Hade jag haft lånekort för Trollhättan skulle jag gärna gjort det
Det finns två böcker inne i stan och en på Kronan. Exemplaret i Sylte är däremot utlånat.
Det är bara när alla exemplar är utlånade man kan se beräknat återlämningsdatum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in