2013-07-31, 19:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
I samband med att EU har tagit ställning kring om Israel ska utsättas för ett handelsembargo för sin aggressiva utrikespolitik, har Sveriges inställning till det diskuterats. Björn Söder går ut hårt i ett nytt sionistiskt utspel om hur han ser på import från delar av det ockuperade Palestina:
https://sverigedemokraterna.se/2013/07/20/sverige-skall-inte-delta-i-hetsjakten-pa-israeliska-foretag/
Citat:
Syftet med detta [embargot, min anm.] är givetvis att slå mot de israeliska bosättningarna på framförallt Västbanken, som av journalister, politiker och organisationer på vänsterkanten framställs som ”ockuperat område”. Anledningen till att Israel tog området i besittning var att de under sexdagarskriget 1967 blev anfallna av de arabiska staterna Jordanien, Syrien och Egypten. Västbanken som tidigare tillhörde Jordanien fungerade som ett utmärkt område för araberna att ständigt beskjuta Israel från och för att kunna freda sig behövde Israel en buffertzon, vilken man skaffade sig då man försvarade sig i kriget. Att tala om ockuperat område är direkt felaktigt och något som används i propagandasyften mot Israel.
Förutom att Söder andas total sionism och oförståelse för hur resten av världen ser på Israels relation till sina grannar, har han också en mycket märklig retorik kring ordet ockupation.

Trots att han vet att Israel har tagit området från Jordanien, menar Söder ändå att någon ockupation inte råder. Söder menar också att Israels annektering av Västbanken är direkt nödvändig, då Israel är i behov av en buffertzon. Nu när Israel har växt arealmässigt, får man väl anta, att även delar av det nuvarande Jordanien och Libanon kan bli föremål för att också bli tagna i besittning. För om vi ska vara konsekventa, så finns det väl alltid en risk för att Israel blir beskjutet? Och finns det en risk att bli beskjuten så är det tydligen legitimt att freda sig genom att ta områden i besittning.

Vi kan här se ett tydligt symptom på den populism och kontrollerade opposition Sd faktiskt är. Medan SvP stod upp mot det bilbrännande Hysby-klientelet åkte Söder till Israel och umgicks med judar som beskriver araber som cancer. Vem kan motstå tanken kring att Söder har fått ett monetärt bidrag för sina senaste uttalanden? Det finns starka ekonomiska intressen bakom ockupation ev Västbanken.
http://www.btselem.org/publications/summaries/dispossession-and-exploitation-israels-policy-jordan-valley-northern-dead-sea

Björn Söder fortsätter göra sina herrar i Tel-Aviv nöjda:
Citat:
För många av bosättningarna på Västbanken är intäkterna från företagen oumbärliga. Framförallt ger företagen arbetstillfällen. Under lång tid har olika organisationer bedrivit kampanjer mot dessa företag för att slå mot de israeliska bosättningarna och genom att utöva påtryckningar har man också lyckats få företag att flytta från de industrizoner, som israelerna byggt. Ett exempel är svenska Assa Abloy, som tidigare ägde en fabrik i industrizonen Barkan, strax utanför staden Ariel. Efter påtryckningar från bland andra Svenska kyrkan, Diakonia och Swedwatch, som började kalla Assa Abloy för krigsförbrytare, valde man att ge vika för påtryckningarna och till sist flytta sin fabrik.
Björn Söder är uppriktigt ledsen över att ett svenskt låsföretag inte vill tillverka låskolvar i Israel. Man kan fråga sig varför? Det finns gott om arbetslösa etniska svenskar som med glädje skulle ställa sig bakom ett löpande produktionsband i någon av Assas fabriker om de startade tillverkning i Sverige. För dessa utförsäkrade svenskar vore ett industrijobb på Assa en lyckovinst istället för att slava i fas 3. Men för Björn Söder är arbetslösa etniska svenskar inte viktiga, vad som är viktigt för honom är att storföretagen kan göra krigsprofiter på att exploatera landområden som tagits med våld från beduinstammar.

Björn Söder fortsätter fantisera fritt om hur glada de arabiska arbetarna är:
Citat:
För drygt hälften av alla som arbetar där är nämligen palestinier. Och de trivs med sitt arbete eftersom de ges samma rättigheter som israelerna.
Om palestinierna trivs med sitt arbete låter jag vara osagt, vissa araber kanske tycker det är jättekul att bygga lås och svarva nycklar.

Men att de vill jobba i fabriker som ägs av judar på mark som Israel har tagit med våld från araberna har jag en smula svårt att tro, speciellt när man ser bilder som dessa.
http://deutsche.files.wordpress.com/2007/10/palestine-2disrael-2dloss-2dland-2d1946-2dto-2d2000.jpg

Diskussion:
  • Ska Sverige driva frågan om att EU förbättrar sina handelsrelationer med Israel?
  • Är det viktigt att svenska politiker lägger sig i arbetsmarknaden i Israel?
  • Kommer etniska svenskar i Sverige att tjäna på Sd:s utrikespolitik?
  • Vilka intressen är det som ligger bakom Sd:s återkommande undfallenhet mot Israel?
  • Bör Björn Söder granskas för mottagande av muta i samband med sin senaste Israelsresa?
Citera
2013-07-31, 20:45
Medlem
ArischManns avatar
om Island bombar oss från Norge är det väl klart vi tar över Norge? vad snackar du för gojja...
Citera
2013-07-31, 22:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArischMann
om Island bombar oss från Norge är det väl klart vi tar över Norge? vad snackar du för gojja...
Jaså? Nej det är inte självklart. Ett anfall mot Island vore väl mer lämpligt, kan jag tycka.

Om jag går in i grannens lägenhet och kastar bajs på din balkong får du kasta bajs på grannens lägenhet då?
Citera
2013-08-01, 00:17
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Så Sd har startat en importfirma intressant.
Citera
2013-08-01, 23:28
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Så Sd har startat en importfirma intressant.
Det finns det väl inget som tyder på, däremot verkar de onekligen gå den internationella finansens globalistiska intressen. Tror mer det handlar om att de har börjat ta emot mutor.
Citera
2013-08-02, 12:54
Medlem
Avsiktarens avatar
Det här är rent makabert. Björn Söder menar att Västbanken inte är ockuperat vanligtvis är även de mest extrema zionisterna som Per Ahlmark emot zionisternas närvaro på Västbanken och enligt alla sätt att se på saken är Västbanken ockuperad mark eftersom det faktiskt inte tillhör Israel. Israel har inte annekterat Västbanken men de har tagit det i besittning.
Den här typen av resonemang brukar man höra från någon knäpp jude som predikar judisk överhöghet HÄR. Inte från en företrädare från ett riksdagsparti.
Citera
2013-08-02, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Det här är rent makabert. Björn Söder menar att Västbanken inte är ockuperat vanligtvis är även de mest extrema zionisterna som Per Ahlmark emot zionisternas närvaro på Västbanken och enligt alla sätt att se på saken är Västbanken ockuperad mark eftersom det faktiskt inte tillhör Israel. Israel har inte annekterat Västbanken men de har tagit det i besittning.
Den här typen av resonemang brukar man höra från någon knäpp jude som predikar judisk överhöghet HÄR. Inte från en företrädare från ett riksdagsparti.

SD är ett rent makabert, judestyrt och öppet svenskfientligt parti.
Citera
2013-08-02, 17:36
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Jaså? Nej det är inte självklart. Ett anfall mot Island vore väl mer lämpligt, kan jag tycka.

Om jag går in i grannens lägenhet och kastar bajs på din balkong får du kasta bajs på grannens lägenhet då?
Så länge jag har kontroll över grannens balkong så kan du inte gå in och kasta mer bajs på min balkong hur gärna du nu än vill,och även försöker övertyga alla andra grannar om att du minsann har rätt till att vara på balkongen så att du även framöver skulle kunna ha möjlighet att kasta bajs på min balkong.om grannen som äger balkongen anser att du bör få fortsätta att kasta bajs på min balkong,så varför skulle jag släppa kontrollen över grannens balkong?
Citera
2013-08-02, 17:39
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avsiktaren
Man har kontroll över västbanken för att skydda sig från angrepp!!
Tror du att araberna på västbanken skulle sluta med all terror mot israel om västbanken släpptes fri?
Har du hört någon arab som på allvar säger "att när västbanken är fri blir det fred"
Senast redigerad av Erk Swede 2013-08-02 kl. 17:43.
Citera
2013-08-02, 17:42
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varnagel
SD är ett rent makabert, judestyrt och öppet svenskfientligt parti.

Men allvarligt vill du ha fred mellan Israel arabvärlden? eller vill du driva judarna i havet?
Citera
2013-08-02, 23:40
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Så länge jag har kontroll över grannens balkong så kan du inte gå in och kasta mer bajs på min balkong hur gärna du nu än vill,och även försöker övertyga alla andra grannar om att du minsann har rätt till att vara på balkongen så att du även framöver skulle kunna ha möjlighet att kasta bajs på min balkong.om grannen som äger balkongen anser att du bör få fortsätta att kasta bajs på min balkong,så varför skulle jag släppa kontrollen över grannens balkong?
För att den tillhör grannen och inte dig. Det var väl inte så svårt?
Citat:
Ursprungligen postat av Erk Swede
Man har kontroll över västbanken för att skydda sig från angrepp!!
Tror du att araberna på västbanken skulle sluta med all terror mot israel om västbanken släpptes fri?
Jag tror att araberna skulle sluta med all terror om Israel upplöstes och åter fick bli Palestina.
Citera
2013-08-03, 08:29
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
För att den tillhör grannen och inte dig. Det var väl inte så svårt?
Jag tror att araberna skulle sluta med all terror om Israel upplöstes och åter fick bli Palestina.
Så oerhört naivt och historielöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in