2013-08-01, 23:41
Medlem
Unlimited-Powers avatar
Samma här. Köpt nycklar för ett par hundra. *suck*
Citera
2013-08-01, 23:56
Medlem
Jannebigplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Haha, får man fråga vad du har köpt för något?

Nycklar, olika set till mina favorithjältar och olika hud-skins. Men mest nycklar.
Citera
2013-08-02, 01:08
Medlem
McNords avatar
Jag har verkligen märkt av att majoriteten utav spelarna verkar ha blivit sämre...
Lite tröttsamt att förlora bara för att folk gör riktikt dumma grejer som är så enkla att förstå.
Jag spelar i Very high.

Var det sagt att nästa hjälte inte skulle släppas förrän efter The International?
Citera
2013-08-02, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McNord
Jag har verkligen märkt av att majoriteten utav spelarna verkar ha blivit sämre...
Lite tröttsamt att förlora bara för att folk gör riktikt dumma grejer som är så enkla att förstå.
Jag spelar i Very high.

Var det sagt att nästa hjälte inte skulle släppas förrän efter The International?

The International börjar imorgon så jag tror inte någon hjälte kommer släppas innan dess
Citera
2013-08-02, 01:31
Medlem
McNords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
The International börjar imorgon så jag tror inte någon hjälte kommer släppas innan dess
Heh, så tidigt :P
Har ingen koll på competitive scenen direkt
Citera
2013-08-02, 01:40
Medlem
Just börjat gilla Dazzle och tycker att han är bättre än vad han verkar. Dock är han mer av en support.
Citera
2013-08-02, 03:02
Medlem
muddis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittkiwi
Just börjat gilla Dazzle och tycker att han är bättre än vad han verkar. Dock är han mer av en support.

Inte allt för vanligt men att gå med med honom kan vara riktigt jävla kul. Tidiga lvls på dazzle är farligare än vad många tror. Bl.a Fnatic har kört dazzle mid en del och det är alltid kul att se. Var dock mest i hon dom använde honom där. Hur som helst så är han förbannat rolig att köra mid
Citera
2013-08-02, 09:10
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Sjukt alltså. Har nog sprutat bort över 700 kr på detta spelet hittils. Man blir så sugen på lite epix.

Jag ligger nog med där någonstans Men det är ju f2p, måste supporta valve lite
Citera
2013-08-02, 11:58
Medlem
trulyawesomes avatar
Hej, jag har aldrig kört Dota 2 men vill gärna lära mig grundprinciperna.

Jag har spelat League of Legends i två år nu och vad jag har hört ska de vara liknande på ett sätt, men totalt olika på andra sätt.
Anledningen till att jag vill lära mig är att det tydligen ska visas på 6:an och det skulle vara intressant att följa detta (även om jag hade föredragit att se League of Legends istället).

Så kan någon vara snäll att förklara vad som skiljer spelen åt? Helst någon som har erfarenhet inom båda spelen.

Tack på förhand
Citera
2013-08-02, 12:10
Medlem
Bledsaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome

Jag har spelat League of Legends i två år nu och vad jag har hört ska de vara liknande på ett sätt, men totalt olika på andra sätt.
Anledningen till att jag vill lära mig är att det tydligen ska visas på 6:an och det skulle vara intressant att följa detta (även om jag hade föredragit att se League of Legends istället).

Så kan någon vara snäll att förklara vad som skiljer spelen åt? Helst någon som har erfarenhet inom båda spelen.

Tack på förhand
Kör det tills TI3 börjar. Är ju några timmar kvar.
Citera
2013-08-02, 12:59
Medlem
Widilinskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trulyawesome

Tack på förhand

Bästa tipset är väl att pröva Dota 2, finns att ladda ner på Steam gratis men lite saker jag kan komma på just nu:

Man kan denya creeps, heroes och towers (alltså att du slår sista slaget på creep/friendly heroes, towers osv).

Man kan blocka creeps och heroes från att springa. Exempel på detta: http://www.youtube.com/watch?v=0uwLR-BWwwk

Heroes i Dota 2 har "turn speed" (alltså att dom inte vänder direkt utan dom måste vända sig om innan dom springer åt andra hållet vilket kan verka en skitsak men kan göra rätt mycket ibland)

Alla heroes har olika attack animations, hur fort dom skjuter iväg en pil tex. Vissa spells flyger fortare än andra också vilket försvårar lasthits. Lite som att lasthitta med Karthus eller Anivia fast 100 ggr värre, och det är olika för varje hero.

Du måste tänka mer på din mana i Dota, man kan inte spamma spells så mycket som man gör i LoL utan vänta tills man verkligen får ett bra tillfälle för att använda det så bra som möjligt så mycket mer mana management.

Man kan förstöra träd i Dota (även gömma sig på detta sättet om man blir jagad inne bland träden med en viss item) Det finns flera heroes som kan hugga ner i princip en hel trädrad jämte en lane med vissa spells för att öppna upp landskapet mer till ens fördel.

I Dota har man en courir som bär ut ens items man köper till en på mappen, denna kan uppgraderas till en flygande för 220 guld och motståndarlaget kan döda kuriren (guld till motståndarlaget) = laget som saknar kurir måste springa till sin well för att få sin items eller vänta 2:30 min (tror jag det är..)

I Dota finns heroes som kontrollerar en massa jungelcreeps/vanliga creeps med olika abilites vilket innebär att du måste ha mycket macro för dessa (man kan göra olika controlgroups då, lite som Starcraft)

Om man ska upp på highground så har man ingen vision pga fog of war.

Dör du så förlorar du mellan 180-300 guld medan motståndarna som dödade dig får guld, så man vill verkligen inte bli gankad som carry tex.

Dör du och du vill göra en "buyback" så kan du köpa ut dig från din tid som död. Detta kostar dock rätt mycket och scalear med lvl.

Det finns secret shops och sideshops på 4 ställen på kartan.

Ska se om jag kommer på fler saker :P Hoppas du gillar TI3! Sjuk productionvalue, superbowl of esports
Senast redigerad av Widilinski 2013-08-02 kl. 13:14.
Citera
2013-08-02, 14:34
Medlem
Diskuteras international här eller är det i matchprats-tråden man ska hålla till?

Oavsett vilket så borde alla av er kolla, kommer bli en sjuuuukt rolig turnering i år
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in