2013-08-02, 11:18
Medlem
sinfons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Vet någon varför Berny fortfarande är skriven hos, vad som verkar vara, hennes f.d.(?) läkare Bengt? I alla fall enligt Ratsit.

För att gömma sig från Kronofogden kanske?
Lustigt att hennes post (brevet från Pålssons t.ex.) ändå kom till "rätt" adress.
Citera
2013-08-02, 11:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
För att gömma sig från Kronofogden kanske?
Lustigt att hennes post (brevet från Pålssons t.ex.) ändå kom till "rätt" adress.

Haha, ja, precis. Just DET brevet hittade rätt.
Citera
2013-08-02, 11:41
Medlem
Hennes nuvarande adress har ju skrivits ut här.
Citera
2013-08-02, 11:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Hennes nuvarande adress har ju skrivits ut här.

Jo, men Ratsit säger att hon är folkbokförd på en annan.

http://www.ratsit.se/19830801-Berny_Karisma_Bernadette_Palsson_Limhamn/t-ZvNcdOn38nY-LZ5zbw8qyiJ0fNCVjizma6RFKmitU
Citera
2013-08-02, 11:51
Medlem
Citat:
Jo, men Ratsit säger att hon är folkbokförd på en annan.

http://www.ratsit.se/19830801-Berny_Karisma_Bernadette_Palsson_Limhamn/t-ZvNcdOn38nY-LZ5zbw8qyiJ0fNCVjizma6RFKmitU
Jo, men om någon ville skicka ett brev så skulle det inte vara svårt att ta reda på adressen, även om den på ratsit är fel.
Citera
2013-08-02, 11:55
Avslutad
Citat:
Jo, men om någon ville skicka ett brev så skulle det inte vara svårt att ta reda på adressen, även om den på ratsit är fel.

Aha, du syftade på brevet. Jag tyckte mest det var konstigt att hon inte står skriven på sin lägenhet. Eller finns det någon hotbild mot henne? Hon har ju snackat vitt och brett om det innan.
Citera
2013-08-02, 12:04
Medlem
Citat:
Aha, du syftade på brevet. Jag tyckte mest det var konstigt att hon inte står skriven på sin lägenhet. Eller finns det någon hotbild mot henne? Hon har ju snackat vitt och brett om det innan.
Det är detta jag undrar över. På behandlingshemmet hade hon överfallslarm och kunde inte ens öppna köksfönstret enligt egen utsago, men nu i Malmö kan hon leva ganska high-profile. Hade hon hållit låg profil hade hennes adress ju inte kommit ut så snabbt. Jag vet inte, bara undrar om hotbilden förändrats. Är det någon som blivit tagen i förvar, t ex.
Citera
2013-08-02, 12:16
Avslutad
Citat:
Det är detta jag undrar över. På behandlingshemmet hade hon överfallslarm och kunde inte ens öppna köksfönstret enligt egen utsago, men nu i Malmö kan hon leva ganska high-profile. Hade hon hållit låg profil hade hennes adress ju inte kommit ut så snabbt. Jag vet inte, bara undrar om hotbilden förändrats. Är det någon som blivit tagen i förvar, t ex.

"Psykopaten" som höll henne inlåst i en vecka kanske har med det att göra? Han måste ju ha blivit gripen om hennes historia stämmer (fast jag tvivlar starkt på det, t ex som redan nämnts, vem gick ut med hunden när hon satt inspärrad?) och kanske till och med blivit dömd.
Citera
2013-08-02, 12:17
Medlem
Är det för övrigt tillåtet att vara folkbokförd på en adress men samtidigt bo på en helt annan när man får olika former av bidrag? Och dessutom har en lss-lägenhet?
Citera
2013-08-02, 12:24
Medlem
Nja, personen som ska ha hållit henne inlåst verkade ju vara en ny manlig bekant. Larmet har hon ju haft på sig sen i höstas, sen innan rebounden med Jhna. Hon har ju antytt att hon blev våldtagen på behandlingshemmet strax före nyår och att det var därför de drog in till Malmö. Tycker bara det är märkligt att det var farligare för henne att bo i Simrishamn än mitt i Malmö...
Citera
2013-08-02, 12:30
Avslutad
Citat:
Nja, personen som ska ha hållit henne inlåst verkade ju vara en ny manlig bekant. Larmet har hon ju haft på sig sen i höstas, sen innan rebounden med Jhna. Hon har ju antytt att hon blev våldtagen på behandlingshemmet strax före nyår och att det var därför de drog in till Malmö. Tycker bara det är märkligt att det var farligare för henne att bo i Simrishamn än mitt i Malmö...

Som sagt, Berny har en extrem otur när det kommer till människor.

Har Berny någonsin bott eller varit hemma hos någon som INTE har våldtagit/sexuellt utnyttjat henne?

Herregud...
Citera
2013-08-02, 12:37
Medlem
Tja, hur otroligt det än låter så känns det ju som om det här med frekvensen av övergrepp är miljörelaterad. Alltså, om man befinner sig i de miljöer Berny lever i (behandlingshem med sexuella förbrytare, hemslöshet, prostitution, kriminalitet, missbruk) så löper man nog mycket större risk att bli utsatt för övergrepp än om ens främsta miljöer är, typ, sitt eget svensson-hem och jobbet. Jag tycker också det är märkligt vilken otur har med mänskligheten, när jag lever i samma värld och inte har samma bild av människor, generellt. Hon skrev ju t o m här att hennes erfarenhet av människor i vården är att de antingen vill utnyttja henne eller blir kära och vill "rädda" henne. MEN man kan väl ändå inte bortse från att hon faktiskt om och om igen lever i extrema miljöer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in