Citat:
Vill även minnas att både Berny och Nicklas kommenterade hennes inlägg. Typ: "du blev frivilligt vän med en missbrukare, varför klagar du?" Tilläggas bör att Berny nyligen sagt att både Candy och Jennyfer anmälde henne till socialen flera gånger, av rädsla för Bernys hälsa. Dessutom skrev Candy för något år sedan på sin blogg att hon var vän med Berny igen. Vilket leder till slutsatsen att Candy är typ den mest snälla och överseende människan i världen. Tittar in på hennes blogg då och då och hon verkar genuint sympatisk.Jag har också för mig att C nämmt någonstans att hon hade ett baseballträ vid dörren för att hon kände sig så hotad av B. Någon som vet vad bråket gällde?
Tillägg.
Hittade detta tidigare i tråden, som är några år gammalt, från Cs blogg;
"och jag är ledsen för att en nära vän kan förvandlas till en fiende. att jag inte känner mej trygg i mitt eget hem, att jag har tillhyggen uppradade i min hall o med hjärtat i halsen tassar fram till dörren o tittar ut ur kikhålet när det ringer på dörren. med ett tryck mot brevlådan för att ingen skall öppna den o se att jag står där.att jag är rädd. för det är en psykiskt labil missbrukare som är arg på mej o hon är min före detta vän o har pratat med mina grannar? mest ledsen för det här är jag nog ändå att det verkligen är över. vi kommer aldrig mer bli vänner, vad som än sker så har hon gått över alla gränser. o jag är ledsen för att hon är så wasted att hon tror att jag är den som förlorat någon/något. det jag förlorat är för tillfället min trygghet. i detta fallet; inget mer."
Tillägg.
Hittade detta tidigare i tråden, som är några år gammalt, från Cs blogg;
"och jag är ledsen för att en nära vän kan förvandlas till en fiende. att jag inte känner mej trygg i mitt eget hem, att jag har tillhyggen uppradade i min hall o med hjärtat i halsen tassar fram till dörren o tittar ut ur kikhålet när det ringer på dörren. med ett tryck mot brevlådan för att ingen skall öppna den o se att jag står där.att jag är rädd. för det är en psykiskt labil missbrukare som är arg på mej o hon är min före detta vän o har pratat med mina grannar? mest ledsen för det här är jag nog ändå att det verkligen är över. vi kommer aldrig mer bli vänner, vad som än sker så har hon gått över alla gränser. o jag är ledsen för att hon är så wasted att hon tror att jag är den som förlorat någon/något. det jag förlorat är för tillfället min trygghet. i detta fallet; inget mer."
Tillägg: Såhär skriver en av tjejerna i den så kallade änglafamiljen på sin blogg:
Jag pratade med en nära vän häromdagen hon är nära som familj men vi har inte setts på flera år. Men ni vet, vissa förblir man helt enkelt alltid vänner med. Hon är en av dem. Och jag var så jävla orolig vad hon höll på med. För jag började för mig själv se hur hon gör om samma misstag om och om igen och sen slutar det bara i katastrof. Så vi pratade, och jag berättade att jag var orolig, kände mig stött och förstod inte varför hon gör som hon gör. Varpå hon svarade "Men det är ju bara på internet! Sådär ser inte mitt liv ut!! Och vad det gäller ditten och dutten så är det bara på skoj, vi vet att vi skojar mycket..." MEN min oro och mina tankar lugnar väl inte ner sig för det. Om "det" är en provocerande image utåt, vad finns då på riktigt? När märker man när det blir sanning och kanske tom upptäcker att spelet inte längre är ett spel. Det har övergått till här och nuet, och det som var skoj är fortfarande skoj men försök övertyga resten av världen det när tiden börjar nå sitt mål.
Vem. Är. Du?
Tycker det verkar som hon syftar på Berny (speciellt att hon byter pronomen till "vi" när hon citerar vännen, vilket leder tankarna till B och Stripperella). I så fall är det inte bara vi som anar ugglor i mossen, utan även Bernys äldsta och mest lojala vänner.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-08-01 kl. 19:49.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-08-01 kl. 19:49.