2013-08-01, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Jag har också för mig att C nämmt någonstans att hon hade ett baseballträ vid dörren för att hon kände sig så hotad av B. Någon som vet vad bråket gällde?

Tillägg.
Hittade detta tidigare i tråden, som är några år gammalt, från Cs blogg;

"och jag är ledsen för att en nära vän kan förvandlas till en fiende. att jag inte känner mej trygg i mitt eget hem, att jag har tillhyggen uppradade i min hall o med hjärtat i halsen tassar fram till dörren o tittar ut ur kikhålet när det ringer på dörren. med ett tryck mot brevlådan för att ingen skall öppna den o se att jag står där.att jag är rädd. för det är en psykiskt labil missbrukare som är arg på mej o hon är min före detta vän o har pratat med mina grannar? mest ledsen för det här är jag nog ändå att det verkligen är över. vi kommer aldrig mer bli vänner, vad som än sker så har hon gått över alla gränser. o jag är ledsen för att hon är så wasted att hon tror att jag är den som förlorat någon/något. det jag förlorat är för tillfället min trygghet. i detta fallet; inget mer."
Vill även minnas att både Berny och Nicklas kommenterade hennes inlägg. Typ: "du blev frivilligt vän med en missbrukare, varför klagar du?" Tilläggas bör att Berny nyligen sagt att både Candy och Jennyfer anmälde henne till socialen flera gånger, av rädsla för Bernys hälsa. Dessutom skrev Candy för något år sedan på sin blogg att hon var vän med Berny igen. Vilket leder till slutsatsen att Candy är typ den mest snälla och överseende människan i världen. Tittar in på hennes blogg då och då och hon verkar genuint sympatisk.

Tillägg: Såhär skriver en av tjejerna i den så kallade änglafamiljen på sin blogg:

Jag pratade med en nära vän häromdagen hon är nära som familj men vi har inte setts på flera år. Men ni vet, vissa förblir man helt enkelt alltid vänner med. Hon är en av dem. Och jag var så jävla orolig vad hon höll på med. För jag började för mig själv se hur hon gör om samma misstag om och om igen och sen slutar det bara i katastrof. Så vi pratade, och jag berättade att jag var orolig, kände mig stött och förstod inte varför hon gör som hon gör. Varpå hon svarade "Men det är ju bara på internet! Sådär ser inte mitt liv ut!! Och vad det gäller ditten och dutten så är det bara på skoj, vi vet att vi skojar mycket..." MEN min oro och mina tankar lugnar väl inte ner sig för det. Om "det" är en provocerande image utåt, vad finns då på riktigt? När märker man när det blir sanning och kanske tom upptäcker att spelet inte längre är ett spel. Det har övergått till här och nuet, och det som var skoj är fortfarande skoj men försök övertyga resten av världen det när tiden börjar nå sitt mål.

Vem. Är. Du?

Tycker det verkar som hon syftar på Berny (speciellt att hon byter pronomen till "vi" när hon citerar vännen, vilket leder tankarna till B och Stripperella). I så fall är det inte bara vi som anar ugglor i mossen, utan även Bernys äldsta och mest lojala vänner.
Senast redigerad av hanochintejag 2013-08-01 kl. 19:49.
Citera
2013-08-01, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Jag undrar om B har skrivit det berömda Pålsson-brevet själv, då jag fått höra från pålitlig källa att hon, under hennes tjack-period, skrev hotbrev till sig själv, postade dessa och blev hysterisk när hon fick dem. Sade att alla var ute efter henne, att det var Jonas och Pålssons och gud vet vilka fler som hotat henne...

Hon har säkert skrivit det själv. Jag tror inte ett ögonblick att hennes familj skulle ha nåt intresse av att hota henne.... Inte heller att de skulle utsatt henne för övergrepp. Visst ligger det en fara i att INTE ta en person på allvar som berättar om övergrepp. Men samtidigt förnekar faktiskt hela familjen att nåt sånt förekommit, och det kan man inte heller bortse ifrån. Det har förekommit många anklagelser om sexuella övergrepp mot människor som dömts och som sen bevisligen varit falska. Thomas Quick anklagade hela sin familj för övergrepp vilket de förnekade, och nu har ju sanningen kommit fram. Bjärndöds minnen är nog precis som Quicks s.k minnen "planterade" i hennes skalle i efterhand.

Om övergrepp verkligen förekommit verkar det osannolikt att en hel familj verkligen kunnat mörka sanningen konsekvent under alla år, särskilt lillebrorsan som säger sig stå henne nära har väl ingen anledning att tiga om berny blivit utsatt...

Och varför skulle just Berny blivit utsatt? Varför inte de andra syskonen oxå då...?
Citera
2013-08-01, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Och varför skulle just Berny blivit utsatt? Varför inte de andra syskonen oxå då...?

Fast det vet vi ingenting om och kan verkligen inte spekulera i.
Citera
2013-08-01, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whatifgodseesyou
Fast det vet vi ingenting om och kan verkligen inte spekulera i.

Det har du rätt i. Jag tycker dock bara att familjen i detta fall verkar mer trovärdig än Berny, när de säger enhälligt att inget hänt. Berny verkar ju ljuga och överdriva kroniskt om såväl allvarliga saker som de mest banala grejer....
Citera
2013-08-01, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag

Tillägg: Såhär skriver en av tjejerna i den så kallade änglafamiljen på sin blogg:

Jag pratade med en nära vän häromdagen hon är nära som familj men vi har inte setts på flera år. Men ni vet, vissa förblir man helt enkelt alltid vänner med. Hon är en av dem. Och jag var så jävla orolig vad hon höll på med. För jag började för mig själv se hur hon gör om samma misstag om och om igen och sen slutar det bara i katastrof. Så vi pratade, och jag berättade att jag var orolig, kände mig stött och förstod inte varför hon gör som hon gör. Varpå hon svarade "Men det är ju bara på internet! Sådär ser inte mitt liv ut!! Och vad det gäller ditten och dutten så är det bara på skoj, vi vet att vi skojar mycket..." MEN min oro och mina tankar lugnar väl inte ner sig för det. Om "det" är en provocerande image utåt, vad finns då på riktigt? När märker man när det blir sanning och kanske tom upptäcker att spelet inte längre är ett spel. Det har övergått till här och nuet, och det som var skoj är fortfarande skoj men försök övertyga resten av världen det när tiden börjar nå sitt mål.

Vem. Är. Du?

Tycker det verkar som hon syftar på Berny (speciellt att hon byter pronomen till "vi" när hon citerar vännen, vilket leder tankarna till B och Stripperella). I så fall är det inte bara vi som anar ugglor i mossen, utan även Bernys äldsta och mest lojala vänner.

Adress till bloggen?
Citera
2013-08-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av transparent113
Adress till bloggen?
Tänkte att jag skulle skippa det eftersom ingen av Bernys kompisar valt att vara offentliga. Men okej, eftersom hon faktiskt valt att ha en offentlig blogg: hellomynameislittlemonster.blogspot.com
Citera
2013-08-01, 22:20
Medlem
doris123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanochintejag
Tänkte att jag skulle skippa det eftersom ingen av Bernys kompisar valt att vara offentliga. Men okej, eftersom hon faktiskt valt att ha en offentlig blogg: hellomynameislittlemonster.blogspot.com

jaha, det var elisa (kristinah).. men hon är ju nästan lika förstörd som berny så hon ska ju inte säga nåt
Citera
2013-08-01, 23:04
Medlem
Sa har sa Berny i en intervju i Aftonbladet 2004:

– Min högsta önskan var att få en bra relation till mina föräldrar och det har jag i dag. De kunde inte hantera min sjukdom. Men nu ställer de upp till hundra procent och jag älskar dem verkligen.

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article11336379.ab

Vem vet som vad ar sant eller inte men pa den tiden sa verkade allt vara bra emellan dem, enligt henne sjalv.
Citera
2013-08-01, 23:09
Medlem
sinfons avatar
Någon postade en länk till en video med Ranvi och Elisa/Kristinah: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151290386158767

Alltså alla de här tjejerna som gjorde psykisk sjukdom till sin änglaglittersyster-identitet. Som skar sig, samlade mediciner och diagnoser. En gång i tiden antar jag att de fascinerade, intresserade folk. Nu sitter de där, över 30 år gamla, Zyprexa-feta och sorgliga. Ärren har bleknat, men de har fortfarande inte vuxit upp. Och Berny är väl värst av dem alla.
Citera
2013-08-01, 23:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sinfon
Någon postade en länk till en video med Ranvi och Elisa/Kristinah: https://www.facebook.com/photo.php?v=10151290386158767

Alltså alla de här tjejerna som gjorde psykisk sjukdom till sin änglaglittersyster-identitet. Som skar sig, samlade mediciner och diagnoser. En gång i tiden antar jag att de fascinerade, intresserade folk. Nu sitter de där, över 30 år gamla, Zyprexa-feta och sorgliga. Ärren har bleknat, men de har fortfarande inte vuxit upp. Och Berny är väl värst av dem alla.

Eller hur. Att vara ung och sjuk är en sak, men det är inte lika glamoröst när du sitter efter 30 outbildad med ärriga armar och tics i ansiktet av allt tjack/medicin.

Dessutom verkar ju alla lika störda i den tramsiga "familjen" (undantag för någon då).
Citera
2013-08-01, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toradav
Sa har sa Berny i en intervju i Aftonbladet 2004:

– Min högsta önskan var att få en bra relation till mina föräldrar och det har jag i dag. De kunde inte hantera min sjukdom. Men nu ställer de upp till hundra procent och jag älskar dem verkligen.

http://www.aftonbladet.se/wendela/ledig/article11336379.ab

Vem vet som vad ar sant eller inte men pa den tiden sa verkade allt vara bra emellan dem, enligt henne sjalv.

"Hon har också en trollstav som består av ett rosa hjärta klistrat på en dunboll."
Och hon är tjugo år då..wtf??

"Många av mina gamla klasskamrater kommer nog att bli förvånade när "Vingklippt ängel" kommer ut. De var övertygade om att jag skulle sluta som en nedknarkad prostituerad."
...
Citera
2013-08-02, 11:08
Avslutad
Vet någon varför Berny fortfarande är skriven hos, vad som verkar vara, hennes f.d.(?) läkare Bengt? I alla fall enligt Ratsit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in