2013-07-27, 21:40
Medlem
Minns inte namnet men försökte läsa en bok av Liza Marklund en gång. Gjorde ont både fysiskt och psykiskt.
Citera
2013-07-30, 20:11
Medlem
LastCaresss avatar
Strindbergs Stjärna av Jan Wallentin, är det sämsta jag någonsin läst. Otroligt bortkastade pengar. Den bortskänkes om någon stackars sate vill förpesta sin bokhylla med den.
Citera
2013-08-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Minns inte namnet men försökte läsa en bok av Liza Marklund en gång. Gjorde ont både fysiskt och psykiskt.

Håller med, har försökt några gånger med det är för förutsägbart och ensidigt. Det gäller tyvärr många (om inte alla) kvinnliga svenska författare jag försökt att läsa. Inget ont om kvinnor generellt dock.
Citera
2013-08-02, 00:47
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Håller med, har försökt några gånger med det är för förutsägbart och ensidigt. Det gäller tyvärr många (om inte alla) kvinnliga svenska författare jag försökt att läsa. Inget ont om kvinnor generellt dock.
Så det brukar låta när folk som inte är lika belästa som de tror sig vara ska komma och generalisera.
Citera
2013-08-02, 00:55
Medlem
TheHandOfGods avatar
Bibeln.

(Har inte läst koranen)
Citera
2013-08-16, 23:37
Medlem
Adelaides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bjurra
Sämsta bok jag påbörjat är Änglar och demoner av Dan Brown.

Dan Brown överhuvudtaget är en usel författare enligt min mening. Totalt långtråkiga och värdelösa böcker! De kanske 10 första sidorna i "Änglar Och Demoner" var faktiskt bra, men sedan blev den sämre och sämre ju längre man kom.
Citera
2013-08-17, 02:19
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Jag brukar försöka lida ut till slutet, även på dåliga böcker som jag påbörjat. Men en bok son jag inte har gjort det är En varg som söker sin flock av Ulf Lundell. Oerhört jobbig bok, bara en massa talspråkliga meningar utan punkt, jag gav upp efter ett tjugotal sidor blott.
Citera
2013-08-19, 12:33
Medlem
neuron-drones avatar
Jag är mot att bränna böcker men kan tänka mig ett undantag för Wittgensteins Tractatus logico-philosophicus och James Joyces Ulysses. Alla som läst den sistnämnda borde även elchockas till de glömmer allt innehåll i boken. Eller nej... stryk det. Då sabbar de ju min hjärna också...
Citera
2013-08-20, 22:44
Medlem
DjungelJenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHandOfGod
Bibeln.

(Har inte läst koranen)

Detta inlägg kvalificerar sig som det märkligaste jag hittills läst på flashback. Det blir i och för sig lite lustigt med tanke på ditt alias.

Jag kan förstå att man inte sympatiserar med innehållet i bibeln, men att säga att det är en dålig bok kör ens trovärdighet i botten.

Vad var det som var "sämst" med bibeln?
Citera
2013-08-21, 00:33
Medlem
Douche-chills avatar
En stressig packning inför en hastigt inbokad långflygning ledde till att jag glömde att ta med egen reslektyr inför resan. Köpte naivt nog en sådan där Paulo Coelho-bok på någon av flygplatsens krämarbutiker. Fyfaan säger jag bara. Slutade med att jag hellre läste taxfree-katalogen ombord än den smörjan.
Citera
2013-08-21, 01:02
Medlem
souvlaki6s avatar
Minns två skräpböcker på rak arm:

Anthem av Ayn Rand - Antisovjetisk propaganda om en snubbe som bor i ett lerhus och sopar med sin kvast. Torftig läsning av plattaste sort. Allt, karaktärer, handling, budskap, var så hjärnbedövade dåligt genomarbetat att det vände sig i magen av att läsa skiten.

Vi som aldrig sa hora av Ronny Sandahl - Hackigt skriven och sunkigt innehåll. Mycket negativt har sagts om detta verk, och jag är beredd att skriva under på allt.
Citera
2013-08-21, 08:50
Medlem
Jagad av Kevin Brooks. Ungdoms-SF. Låter oerhört spännande när man läser på baksidan, men oj vad platt den faller. Skitdålig helt enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in