2013-07-13, 19:59
Medlem
Cohibas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Vilka böcker bör man undvika från hyllorna i bokhandeln?

Samtliga böcker från "det svenska deckarundret."

Sen finns ämnet redan:

https://www.flashback.org/t10615
Citera
2013-07-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Jag läser inga dåliga böcker. Skulle jag försöka rangordna de jag redan läst så skulle förmodligen Salingers The Catcher in the Rye (klassiker) hamna jävligt långt ner, bara som exempel. Har inte mycket emot den egentligen, men jämfört med allt annat så blir den stoff i princip.

Och då räknar jag inte med sakprosa och dylikt.

Catcher in the Rye är ju hur kul som helst, en av mina favoriter
En fruktansvärd bok jag har läst är Dvärgen, av Pär Lagerkvist. Den är otroligt seg, och varenda gång det byggs upp lite spänning i den inför en stor händelse, så klipper den och hoppar in en vecka i framtiden, när det där spännande redan är över, och sen reflekteras det knappt över händelsen. Man blir besviken gång på gång. Usch!
Citera
2013-07-13, 21:47
Medlem
robomans avatar
Hypnotisören. Ett riktigt avskräde till deckare. Sedan finns förstås sådant som varit så dåligt att jag inte läst så man nga sidor. Men Hypnotisören är sämst av de jag faktiskt tagit mig igenom.
Citera
2013-07-14, 14:42
Medlem
piassavas avatar
Skrivbordskrigarna av Lisa Bjurwald. Riktigt slarvig och tafflig bok.
Har även försökt lyssna på Denise Rudberg och det var hemskt.
Citera
2013-07-14, 15:49
Medlem
Brmcs avatar
Små citroner gula var oerhört jävla tråkig. Sen faller mig inte Snabba cash alls i smaken heller. Fick läsa båda under en kurs på universitet, haha.
Citera
2013-07-14, 16:32
Medlem
filipjanssons avatar
Thérèse Raquin är nog de sämsta boken jag läst, tror jag i alla fall. Enormt tråkig och dåligt skriven. Att försöka med vetenskaplig precision lyckas beskriva världen var något som Zola verkligen misslyckades med.

Citat:
Ursprungligen postat av Brmc
Små citroner gula var oerhört jävla tråkig. Sen faller mig inte Snabba cash alls i smaken heller. Fick läsa båda under en kurs på universitet, haha.

Får man fråga vilken kurs det var?
Och varför ni läste dem.
Citera
2013-07-14, 16:42
Medlem
SC4RECR0Ws avatar
Hungerspelen är ganska värdelösa. Första är okej, sedan går det bara utför...
Citera
2013-07-14, 17:21
Medlem
Brmcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipjansson
Thérèse Raquin är nog de sämsta boken jag läst, tror jag i alla fall. Enormt tråkig och dåligt skriven. Att försöka med vetenskaplig precision lyckas beskriva världen var något som Zola verkligen misslyckades med.

Får man fråga vilken kurs det var?
Och varför ni läste dem.

Vill inte outa mig mer än nödvändigt, vilket jag antagligen i stor mån redan gjort, men det hade med litteratur att göra!
Citera
2013-07-14, 17:27
Medlem
BaalZeBubs avatar
Communion: A True Story av Whitley Strieber
Citera
2013-07-14, 19:29
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Ny tråd på ämnet infogad. //Mod
Citera
2013-07-27, 16:24
Bannlyst
Faller fritt som i en dröm och Linda - som i Lindamordet av Leif G.W. Persson. Efter att ha läst Grisfesten så trodde jag att hans övriga verk skulle vara minst lika bra, men där hade jag verkligen fel. De två första böckerna jag nämnde är oerhört sega och långsamma och trots att de är ganska tjocka (har för mig att de är på omkring 500 sidor) så händer det i princip ingenting under handlingens gång. Ta exempelvis redan nämnda Lindamordet; den inleds med ett mord, sen hittar polisen en misstänkt och efter det händer det absolut ingenting förrän mot slutet av boken och inte ens då blir det spännande.
Citera
2013-07-27, 21:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC4RECR0W
Hungerspelen är ganska värdelösa. Första är okej, sedan går det bara utför...

Catching Fire var ju bra mycket bättre än den första boken!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in