Citat:
Ursprungligen postat av
StilaM
En sak (bland annat) som förbryllar mig är när och hur det bestämdes att DBs Volvo skulle brännas. Betänk: misstag med dödlig utgång, GM ringer kumpanerna.
Kroppen ska transporteras bort i bilen. Behovet av att bränna bilen borde väl konstateras under pågående frakt eller vid ankomst dumpningplats: "shit! Det är blod i hela bilen. Vad fan ska vi göra?"
Om nu GM m vänner är iskalla nog att fatta att en kropp lämnar spår och förflyttningsbilen måste brännas, när tas den diskussionen om en ska möta upp vid brandplatsen? Per telefon? I IFs lght? På gården? Eller väser GM detta i förbifarten till övriga berörda som blint accepterar?
Jag tänker att det rimligaste är att de som åkt i bilen från BP avhandlat planen, eller att GM i bilens avskildhet beskrivit planen alternativt själv kört från BP med kroppen och på annan plats instruerat sina medhjälpare.
Hur resonerar ni andra som tänker er en fördig plan för transport och bilbrand från start?
Både mamma morots och ST bil är intressanta här. Dock en stor skillnad. NI kommer hem till mamma morot.
-Mamma morot, det är NI.
-Men gå in då, här hittar ni inget.
Men kolla de henes bil? Förmodligen utvändigt men inte invändigt.
Vi spolar tillbaks lite.
- Hej mamma morot, jag skulle behöva låna din bil ett tag
-men morot, varför det? Du vet jag stöttar dej i allt. Skall du inte ringa din kompis, advokaten?
- Jag måste bara kommaiväg, sen ringer jag Tommy!
-Du vet jag stödjer dej Morot, vad du än gjort.
- Bra mamma morot, jag kommer ringa TB i morgon förmiddag, sen får ni ha kontakt, föratt kunna lämna den bästa infon till min kontakt.
- här försvinner mina "fåglar" han skulle kunna åka till JKPG, men han skulle också kunna åka tilll DB.
Dra ett pm ni som har funderingar, jag har hela detta inringat nu. Har ni något i er story som ni undrar över, så fråga gärna. Sorry för stavning, jag har haft en lång dag. Både uppe i Strömstad, men inte minst i Trollhättan