2013-08-01, 23:59
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolk
Ja. och han heter Kr*stian P*ersson. Men har jävligt svårt att tro att han skulle vara inblandad, möjligtvis för att han inte vågar säga emot AJ men han har inte psyket för att klara av en sån här sak och det vet AJ.

KP kallar DB för brorsan på fejjan. Han ställer kanske upp för sin bror?
Citera
2013-08-02, 00:00
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabpony
Precis. Och 26 är vinkeln på stripesen. Vore väl lite märkligt att ha den texten på plagg utan
just dessa stripes ?
Vinkeln kan väl knappast vara 26°, eller?

Om Nike Eugene track jacket med V-skärningen har den vita texten på insidan, vad kan det stå inuti en sån här jacka i grövre stickning?
http://img7.imageshack.us/img7/8682/2li6.jpg
Kanske nån i tråden har en sån.
Citera
2013-08-02, 00:02
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
[b]"Om man känner Morot, och hur brukar dem göra då?[/b

Det finns en brist i denna tråd, det finns något som säger att detta är amatörer. Några vill få det gällande att dessa pöjkar inte skulle ha en aning, utan istället bara "göra" när det väl händer. NEJ! Vad alla än säger så har alla vart i denna branch i princip hela sitt liv. Planer på att detta skulle kunna hända, ja det finns. Regel nr 1, säg aldrig något! Det finns ingen av dessa som skulle säga något, vad ni än tror. Dom har starka band. Tror ingen vet hur detta har fungerat i Trollhättan, och vad det innebär.

Och vad skall man göra då? Gå på fakta? Jovisst. Vilka är totalt lojala? Bubba? Nej! Mamma morot? Nja, hon kan blunda. TB? Nja...

Såhär är det.

AJ och IF käkar, AJ har sedan tidigare frågat om Mamma morot kan hämta honom. Morot tror det är nått på g med IF. IF pratar med PT, säger att det kan bli vi om några år. Morot blir arg, fimpar IF. Blir orolig, går ut och ringer mamma morot, jodå hon kan hämta fast det är sent. Morot går åter in i lägenheten, IF käftar, morot slår de sista slagen. Mamma morot är redan på g och hämta här.

Hemma hos mamma morot, ringer han DB, DB är på party med FH. Kan inte ni åka? Du känner ju henne? Ja men vad skall vi göra om "hon inte är hemma"? Ta med henne till berget. Sen slutar detta samtal.

Du låter väldans säker på detta? Mamman hade ju sagt att hon inte mer skulle hjälpa sin son och det går att tolka som att hon i detta fallet hjälpt lite men sen sade stopp. Eller?
Citera
2013-08-02, 00:04
Medlem
En sak (bland annat) som förbryllar mig är när och hur det bestämdes att DBs Volvo skulle brännas. Betänk: misstag med dödlig utgång, GM ringer kumpanerna.

Kroppen ska transporteras bort i bilen. Behovet av att bränna bilen borde väl konstateras under pågående frakt eller vid ankomst dumpningplats: "shit! Det är blod i hela bilen. Vad fan ska vi göra?"

Om nu GM m vänner är iskalla nog att fatta att en kropp lämnar spår och förflyttningsbilen måste brännas, när tas den diskussionen om en ska möta upp vid brandplatsen? Per telefon? I IFs lght? På gården? Eller väser GM detta i förbifarten till övriga berörda som blint accepterar?

Jag tänker att det rimligaste är att de som åkt i bilen från BP avhandlat planen, eller att GM i bilens avskildhet beskrivit planen alternativt själv kört från BP med kroppen och på annan plats instruerat sina medhjälpare.

Hur resonerar ni andra som tänker er en fördig plan för transport och bilbrand från start?
Citera
2013-08-02, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Du låter väldans säker på detta? Mamman hade ju sagt att hon inte mer skulle hjälpa sin son och det går att tolka som att hon i detta fallet hjälpt lite men sen sade stopp. Eller?

Det Byxan82 skriver låter helt rimligt, utefter hur en morot fungerar och agerar. Däremot är nog Mamma Morot stoppad på vägen, kan vända hem igen och DB hämtar istället. bara en fri tanke
Citera
2013-08-02, 00:10
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Det Byxan82 skriver låter helt rimligt, utefter hur en morot fungerar och agerar. Däremot är nog Mamma Morot stoppad på vägen, kan vända hem igen och DB hämtar istället. bara en fri tanke

DB sitter ju i häktet för skyddande av brottsling och har knutits till adressen så han kan ju som du säger ha hämtat.
Då behöver tråden i så fall byggas på med konkreta saker rörande mammans ev. roll i det här.
Byxan, du får gärna utveckla det du nyss skrev.
Citera
2013-08-02, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Om en inventering av hennes lägenhet har gjorts, borde man ha sett om det fattas en sovsäck eller andra sängkläder.

Jag tror inte en sovsäck funnits i Id@s lägenhet,hon verkar inte vara den typen som åker på tältsemester eller hajk.

Jag är kvinna och har sidenörngott, men påslakan och lakan i annan kvalite.så man kan ju bara köpa ett örngott...
Citera
2013-08-02, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM
En sak (bland annat) som förbryllar mig är när och hur det bestämdes att DBs Volvo skulle brännas. Betänk: misstag med dödlig utgång, GM ringer kumpanerna.

Kroppen ska transporteras bort i bilen. Behovet av att bränna bilen borde väl konstateras under pågående frakt eller vid ankomst dumpningplats: "shit! Det är blod i hela bilen. Vad fan ska vi göra?"

Om nu GM m vänner är iskalla nog att fatta att en kropp lämnar spår och förflyttningsbilen måste brännas, när tas den diskussionen om en ska möta upp vid brandplatsen? Per telefon? I IFs lght? På gården? Eller väser GM detta i förbifarten till övriga berörda som blint accepterar?

Jag tänker att det rimligaste är att de som åkt i bilen från BP avhandlat planen, eller att GM i bilens avskildhet beskrivit planen alternativt själv kört från BP med kroppen och på annan plats instruerat sina medhjälpare.

Hur resonerar ni andra som tänker er en fördig plan för transport och bilbrand från start?

Jag tror att man tog beslutet att bränna bilen under eller efter dumpning.
Det var då man engagerade FH.
Inte fan engagerar man fler än nödvändigt, AJ var ju knappast bundis med FH, men hade apkontroll över DB.
DB hade i sin tur en tjänst att kräva eller helt enkelt så bra kontakt med FH att han kunde använda honom för transporten.
Kanske är det så att FH inte har varit insatt förrän han inte hade något val längre, antingen kniper du och tjänar 100', golar du så golar vi ner dig och då åker du för mordet också.

Typ så.
Citera
2013-08-02, 00:12
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StilaM

Både mamma morots och ST bil är intressanta här. Dock en stor skillnad. NI kommer hem till mamma morot.
-Mamma morot, det är NI.
-Men gå in då, här hittar ni inget.

Men kolla de henes bil? Förmodligen utvändigt men inte invändigt.

Vi spolar tillbaks lite.

- Hej mamma morot, jag skulle behöva låna din bil ett tag
-men morot, varför det? Du vet jag stöttar dej i allt. Skall du inte ringa din kompis, advokaten?
- Jag måste bara kommaiväg, sen ringer jag Tommy!
-Du vet jag stödjer dej Morot, vad du än gjort.
- Bra mamma morot, jag kommer ringa TB i morgon förmiddag, sen får ni ha kontakt, föratt kunna lämna den bästa infon till min kontakt.

- här försvinner mina "fåglar" han skulle kunna åka till JKPG, men han skulle också kunna åka tilll DB.

Dra ett pm ni som har funderingar, jag har hela detta inringat nu. Har ni något i er story som ni undrar över, så fråga gärna. Sorry för stavning, jag har haft en lång dag. Både uppe i Strömstad, men inte minst i Trollhättan
Senast redigerad av Byxan81 2013-08-02 kl. 00:17. Anledning: Inbjudning
Citera
2013-08-02, 00:16
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Bildgooglade TB. Det stora blå ser ut som en sovsäck, men det lilla blå under hennes arm?
Har bara mobil,svårt att förstora så man ser ordentligt.

https://anonfiles.com/file/7a3a8c2542b989100940ab9799c7737f

Edit: Det lilla blå över kudden.

Bingo!? Kan hon varit i den och tappades i trapphuset? Släpper tyget igenom vätska så som blod?
Citera
2013-08-02, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yosuki
http://www.mobil.se/nyheter/avstangd-mobil-kan-avlyssnas-1.283977.html

http://hn.se/nyheter/varberg/1.726071-har-slutar-sparen-efter-forsvunne-david-18

Det första är lite mer komplicerat. Men operatörer kan pinga en telefon, tvinga den att koppla upp till en mast och sedan lokalisera en telefon med hjälp av mast-triangulering. Även avstängd.

OK, skrev fel, fakta var det jag efterfrågade.

Har jobbat på ett Svenskt, stort, mobiltillverkar företag och i specen finns inget sådant
som jag har fått ta del av och som utvecklare så känner jag mig lite lurad just nu...

Måste vara någotsom har tillkommit på Smartfånarna, att program ligger i bakgrunden
och lever ett "tyst" liv.

MEN då borde flygbolagen varnat för det och förbjudet telefoner som iPhone och
de läsplattor där batterien inte går att ta ur?
Och vad har då "fligth mode" för funktion?

För, skall du kunna nå en telefon så måste DEN HA REGISTRERAT SIG, annars finns den inte!
Den måste sända.
Typ, har du ingen mailadress så kan jag inte maila dig...

Har svårt att tro på detta, men jag provade bara på min privata Sony-Ericsson, dumtelefon,
så jag skall testa på min Samsung som är en smartfån som är jobb-telefon och som jag
ogärna har på, på semestern.
Citera
2013-08-02, 00:17
Medlem
När det gäller hålen i örngottet så kan man ju inte låta bli att undra om det inte kan ha varit några skogssorkar som varit och gnagt lite.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in