2013-08-01, 23:44
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Finns det ens en rimlig möjlighet att det kan vara någon annan gm än AJ?

Har väldigt svårt själv att tänka mig det. Hur stor chans/risk skulle det då vara? PT och hans alibi är säkert väldigt noga kollat.
AJ kommer förmodligen aldrig erkänna något, jag ser DB och FH som dem enda som kan få honom att falla till sist. Några andra bevis blir nog svåra att hitta nu, har gått en månad, helt otroligt...

(min fetning) Då behövs det att förhörsledarna bryter igenom detta "golare har inga polare" och få ner det till en nivå om hur jäkla barnsligt och dumt det är, en mamma är försvunnen, mördad och då gömmer de sig bakom detta jäkla citat
Citera
2013-08-01, 23:45
Medlem
kirugumis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panzertax
Absolut ingen dum idé, de brukar ju vara av blankare material och ofta sitta ihop med sovsäcken i sig. A*J kanske har öppnat ett förråd, hittat en sovsäck och moschat ner I* och dragit igen dragkedjan. En dunsäck kan suga rätt mycket vätska i sig och det blir ju som en liksäck.
Jag har postat bild på TB där hon ligger bredvid sovsäck i exakt den blå färgen.
Citera
2013-08-01, 23:47
Bannlyst
Citat:
Ja fast om man backar bandet baklänges. Vi har en bil. Den tillhör DB. Den rapporterar vi som stulen och bränner på berget. AJ vet om att han är kopplad till BO's lägenhet. Vittnen har sett en eller flera i samband med lägenheten. Om de verkligen velat dölja ALLA spår så borde inte bilen funnits på berget och inte dagens fynd heller om de nu har med fallet att göra. Det tyder snarare på panik o icke genomtänkt scenario.

Nu får vi vänta och se hur skakis vännerna har blivit under tiden i häktet ? Många fixar inte att sitta inne hela tiden förutom en rökpaus om dagen.

Sen har så klart utredarna lovat guld och gröna dalar om någon av dom vill gola, detta är ren fakta.

Orkar inte surra mer på denna tråd för en det kommer fram något nytt. Tack och Bock
Citera
2013-08-01, 23:47
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag kan säga till 99,9% att denna plats inte har något med detta fall att göra. Detta borde R.D.Y också veta, att elda lite hör till, i alla fall vad jag fått höra. Men MG i detta fallet tackar så gott. Det vet jag till 100%. Bubba och Mamma morot kanske vore bra att höra..

Såna här uttalanden gör mig väldigt ambivalent, man vet ju inte om det är trollande eller inte och jag hoppas du förstår det?
Om du vet nånting om det här, vore det toppen om du bidrog så inte tråden blir x antal sidor för mycket.
Citera
2013-08-01, 23:48
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Finns det ens en rimlig möjlighet att det kan vara någon annan gm än AJ?

Nja, chansen finns men kanske inte så troligt med tanke på hans bakrund som kvinno misshandlare...

En annan teori är att det kan blivit bråk mellan flera personer i lägenheten och att I*a har gått imellan och blivit knivhuggen av misstag. GM flyr platsen och AJ är kvar med en död I*a, vad skall han göra? Hans fingeravtryck och DNA finns överallt.... - Det var inte jag... skulle inte fungera om Polisen kom dit...
Citera
2013-08-01, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pimsebupp
Styvmor har täffat en ny man!
Styvmor och pappa C har inte haft mycket till realtion med I men det ser ju bra ut på facebook att gråta ut lite!

NEJ hon har inte träffat någon ny!
De gör slut till och från men dock älskar de varandra.
När det gäller deras situation till Id* så borde du dra igen faktiskt. De hade tät kontakt med Id* men ibland så ville id* bara vara för sig själv(mot alla, väänner och familj) och gråta ut gör de nog ordentligt, hans dotter är borta och Clif*s flickvän hade bra relation med Id*, Id* kunde prata i förtroende till henne om allt. så gråta ut gör de nog väldigt mycket nu, de saknar Id*, de älskar henne högt och nu är hon borta! Visa lite respekt då dom är inne och läser och även syskonen till Id*
Citera
2013-08-01, 23:50
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ja fast om man backar bandet baklänges. Vi har en bil. Den tillhör DB. Den rapporterar vi som stulen och bränner på berget. AJ vet om att han är kopplad till BO's lägenhet. Vittnen har sett en eller flera i samband med lägenheten. Om de verkligen velat dölja ALLA spår så borde inte bilen funnits på berget och inte dagens fynd heller om de nu har med fallet att göra. Det tyder snarare på panik o icke genomtänkt scenario.

Jo, jag är med på det + att det var antagligen mörkt ute också och då bidrar nog det till snabba ryck och panik innan det ljusnar och misstag görs kanske lättare för att man inte ser så bra.
Äh, jag vet inte. Kan man inte bara hitta henne nu?
Citera
2013-08-01, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
så du tror inte örngottet tillhör fallet?

Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Jag kan säga till 99,9% att denna plats inte har något med detta fall att göra. Detta borde R.D.Y också veta, att elda lite hör till, i alla fall vad jag fått höra. Men MG i detta fallet tackar så gott. Det vet jag till 100%. Bubba och Mamma morot kanske vore bra att höra..

Tror du verkligen att Bubba skulle köra huvudet i detta? Har han psyket till det? Inbillar mig att så inte är fallet. Morot är väl smart nog att räkna ut det och därför undvika blanda in honom? Fast visst, om det blir absolut nödvändigt, i en paniksituation. Där borde man ju pressa i så fall. Killen är förmodligen lika skitnödig inför det egna samvetet som för AJ, till skillnad från de andra. Annat virke i den pojken om jag analyserat rätt och riktigt.
Citera
2013-08-01, 23:53
Medlem
panzertaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kirugumi
Jag har postat bild på TB där hon ligger bredvid sovsäck i exakt den blå färgen.
på ett sätt tilltalar mig tanken, man hittar en sovsäck i lägenheten o stoppar ner henne i. Det blir som en liksäck. Dun suger GOTT med vätska kan jag intyga efter blöta fjällnätter. Det råkar dock droppa o stänka lite på vägen ut. Intressant tes, en sovsäck har I* lätt mer än sopsäckar hemma. Har det gått fort så har antagligen A*J flygit fram i lägenheten i jakt på något o paketera tjejen han just slagit ihjäl i.
Citera
2013-08-01, 23:57
Medlem
Byxan81s avatar
[b]"Om man känner Morot, och hur brukar dem göra då?[/b

Det finns en brist i denna tråd, det finns något som säger att detta är amatörer. Några vill få det gällande att dessa pöjkar inte skulle ha en aning, utan istället bara "göra" när det väl händer. NEJ! Vad alla än säger så har alla vart i denna branch i princip hela sitt liv. Planer på att detta skulle kunna hända, ja det finns. Regel nr 1, säg aldrig något! Det finns ingen av dessa som skulle säga något, vad ni än tror. Dom har starka band. Tror ingen vet hur detta har fungerat i Trollhättan, och vad det innebär.

Och vad skall man göra då? Gå på fakta? Jovisst. Vilka är totalt lojala? Bubba? Nej! Mamma morot? Nja, hon kan blunda. TB? Nja...

Såhär är det.

AJ och IF käkar, AJ har sedan tidigare frågat om Mamma morot kan hämta honom. Morot tror det är nått på g med IF. IF pratar med PT, säger att det kan bli vi om några år. Morot blir arg, fimpar IF. Blir orolig, går ut och ringer mamma morot, jodå hon kan hämta fast det är sent. Morot går åter in i lägenheten, IF käftar, morot slår de sista slagen. Mamma morot är redan på g och hämta här.

Hemma hos mamma morot, ringer han DB, DB är på party med FH. Kan inte ni åka? Du känner ju henne? Ja men vad skall vi göra om "hon inte är hemma"? Ta med henne till berget. Sen slutar detta samtal.
Citera
2013-08-01, 23:58
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
på ett sätt tilltalar mig tanken, man hittar en sovsäck i lägenheten o stoppar ner henne i. Det blir som en liksäck. Dun suger GOTT med vätska kan jag intyga efter blöta fjällnätter. Det råkar dock droppa o stänka lite på vägen ut. Intressant tes, en sovsäck har I* lätt mer än sopsäckar hemma. Har det gått fort så har antagligen A*J flygit fram i lägenheten i jakt på något o paketera tjejen han just slagit ihjäl i.

Om en inventering av hennes lägenhet har gjorts, borde man ha sett om det fattas en sovsäck eller andra sängkläder.
Citera
2013-08-01, 23:59
Bannlyst
Citat:

Sovsäck är ingen dum idé, fast den drar säkert till sig uppmärksamhet ändå.

Varför inte helt enkelt bara bära ut Id@ som om hon vore apfull, under armarna med huvudet hängandes ?
Frågar någon säger man att hon är apfull, ramlade och slog sig och är på väg till sjukhus.

- Därför har vi blod på kläderna, så om du ursäktar så måste vi åka, hon har blödarsjuka. Heil, heil !.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in