2013-08-01, 12:27
Medlem
Germanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feru
Håller nog inte med om det, då Kasselstrand själv har sagt att muslimska somalier kan bli svenskar, och att han hoppas på att så många som möjligt vill bli det. Så jag skulle nog inte tro så mycket på honom längre. Bara det faktum att han inte vågar tala klarspråk, gör att man inte bör fästa för mycket vikt hos honom.
han måste ju uttrycka sig inom vissa ramar, men förslaget till idéprogram är ändå tydligt.

"En individs inträde i en nationell gemenskap kan endast ske på ömsesidig grund. Tillit,
förståelse och offervilja uppstår bland individer som delar nationell gemenskap eftersom
igenkännandet av sig själv i andra finns naturligt inom gruppen
....
Förbundet menar att kulturen löper som en röd tråd
genom nationen och att folkets kulturella särart således omöjligen kan betraktas isolerad från
nationens övriga beståndsdelar."
Citera
2013-08-01, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
han måste ju uttrycka sig inom vissa ramar, men förslaget till idéprogram är ändå tydligt.

"En individs inträde i en nationell gemenskap kan endast ske på ömsesidig grund. Tillit,
förståelse och offervilja uppstår bland individer som delar nationell gemenskap eftersom
igenkännandet av sig själv i andra finns naturligt inom gruppen
....
Förbundet menar att kulturen löper som en röd tråd
genom nationen och att folkets kulturella särart således omöjligen kan betraktas isolerad från
nationens övriga beståndsdelar."
Det där säger mig absolut ingenting. Det där kan lika gärna beskriva den öppna svenskheten, för bland dessa idioter är detta också "naturligt". Han måste ingenting. Partitoppen är så pass stark att han ändå inte har någon chans alls, bara en tidsfråga innan han blir utesluten. Jag är riktigt trött på allt skitsnack om "strategi" och "hemlig agenda", det finns ingen.

När riktiga etnonationalistiska partier runtom i Europa gör helomsvängningar och mjukar upp sig, varför ska jag då ge det minsta tilltro till en person i ett redan sionistiskt svenskförnekande parti, som inte ens vågar säga vad han tycker? Hade han faktiskt varit etnonationalistiskt lagd, hade han aldrig sagt att han hoppas att så många somalier som möjligt vill bli svenska. Det hade räckt gott och väl med att ge ett betydligt mer vagt svar än det han gav.

Även om han faktiskt har en "hemlig agenda" hur löjligt det än låter, så kommer jag aldrig respektera en person som inte vågar stå för sin sak. Folk har sagt i evigheter att Åkesson minsann har en hemlig agenda, verkligen?
Citera
2013-08-01, 14:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
Tror att en del av dessa sympatiserar med partiet, men ändå kommer att "taktikrösta" på SD.

Sympatiserar man med SvP så röstar man inte på SD då SD är ett judevurmande parti.
Citera
2013-08-01, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii
Sympatiserar man med SvP så röstar man inte på SD då SD är ett judevurmande parti.

Bättre att komma 30-50% dit man vill, än att stanna kvar på perrongen.
Citera
2013-08-01, 14:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ericus

SvPs tåg går till Kiruna och SDs till Malmö.
Citera
2013-08-01, 14:48
Medlem
Citat:

Så du menar att från att ha förespråkat repatriering så är assimilering 30-50% på vägen?

Du vet, invandringskritisk kunde man ha varit för sisådär 30 år sedan. Nu är det för sent för det.
Citera
2013-08-01, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zweii

Nu är nog vanligt folk knappast så insatta. Folk tänker nog bara att SD är ett mjukt parti, medan SvP är hårdare, inte mer än så.

Citat:

Beror väl helt på vad man vill? För mig som är orolig för den demografiska utvecklingen där svenskarna inte bara blir en minoritet, utan även blandas bort med SDs hårda assimilationspolitik, då är knappast SD ett bra val för mig. Men visst, om du bara bryr dig om att traditioner och kulturer bevaras och struntar helt i om folket blandas bort och transformeras till ett mulatt-arab-folk, är väl SD ett bra val.
Citera
2013-08-01, 14:53
Medlem
8814s avatar
Såklart! Varför skulle inte historian upprepa sig? Titta på Gyllene Gryning. Det handlar bara om tid innan folk blir desperata och söker sunda och naturliga utvägar ur denna "lekstuga", det är då vi griper makten, vi älskar vårat folk och sanningen vi talar kommer från hjärtat. Det är och förblir vårt främsta vapen.
Citera
2013-08-01, 15:11
Medlem
Citat:
Nu är nog vanligt folk knappast så insatta. Folk tänker nog bara att SD är ett mjukt parti, medan SvP är hårdare, inte mer än så.

Beror väl helt på vad man vill? För mig som är orolig för den demografiska utvecklingen där svenskarna inte bara blir en minoritet, utan även blandas bort med SDs hårda assimilationspolitik, då är knappast SD ett bra val för mig. Men visst, om du bara bryr dig om att traditioner och kulturer bevaras och struntar helt i om folket blandas bort och transformeras till ett mulatt-arab-folk, är väl SD ett bra val.

Det är därför SD är ett bättre val för mig, för jag värnar vår historia och våra förfäder och deras hårda slit
som har gett våra värderingar och traditioner som vi har idag. Tar allt folk och accepterar dessa så är jag nöjd, vilka hudsegment vi har på våra kroppar påverkas av solen, så om vi skickar ner en generation svenskar(till afrika)under ett antal århundraden kommer de att börja få mörkare och mörkare hudsegment.

Jag vill värna landets minne och historia, evolutionen kommer ändå påverka de människor som bor här. Skulle solen ändra rytm eller läge så skulle färgen på hudsegmenten ändras ändå.
Citera
2013-08-01, 15:29
Medlem
Citat:
Det är därför SD är ett bättre val för mig, för jag värnar vår historia och våra förfäder och deras hårda slit
som har gett våra värderingar och traditioner som vi har idag.

Det gör jag och förmodligen alla andra etnonationalister också, men vi nöjer oss inte med produkten av denna skapelse, vi vill även bevara oss själva, producenterna. En kultur kan gå under och återuppstå hundra gånger, ny historia kan alltid skrivas, men ett biologiskt folk är en betydligt mer sällsynt vara som knappast kan trollas tillbaka om man skulle ångra sig i framtiden.

Citat:
Tar allt folk och accepterar dessa så är jag nöjd, [b]vilka hudsegment vi har på våra kroppar påverkas av solen, så om vi skickar ner en generation svenskar(till afrika)under ett antal århundraden kommer de att börja få mörkare och mörkare hudsegment.[b]

Jag vill värna landets minne och historia, evolutionen kommer ändå påverka de människor som bor här. Skulle solen ändra rytm eller läge så skulle färgen på hudsegmenten ändras ändå.

Tror du har grovt missförstått hur evolutionen fungerar. Nej svenskar kommer inte bli lika svarta som afrikanerna i Afrika om vi skickar ned ett gäng svenskar dit. Nej somalier kommer inte att bli vitare av att bo här heller. Visst svenskars hud blir brunare av att sola sig, men det är en helt annan sak.

Evolutionen är en lång, hänsynslös och lidande process där alla de individer som inte passar in i den rådande miljön, helt enkelt dör och kan inte sprida sina gener vidare (åtminstone inte i samma takt som de som gynnas av miljön).

Idag löser vi allting med teknik, medicin och kost. Vi blev vita tack vare att den vitare huden är känsligare för solljus (tar upp livsviktiga vitaminer), så är inte fallet för svarta. De som var mörka nog fick vitaminbrist och dog. I Afrika och andra varmare delar av världen, är det tvärtom. Där skulle vita dö pga hudcancer. Men "tack vare" dagens lyx kommer alla svarthyade somalier att överleva i och med att de kan få i sig dessa vitaminer från annat håll än från solen, och ljushyade i Afrika får inte cancer då de har kläder på sig och skyddar sig på annat sätt.

Så nej, om inte all lyx och teknik försvinner, kommer svarta somalier fortfarande vara svarta somalier i framtiden. Sedan sist men inte minst, det handlar SÅ MYCKET MER än bara "hudfärg", det förstår du väl hoppas jag? Menar du att du inte ser skillnad på en somalier och en svensk, om du målar svensken brun och somaliern vit? Det är betydligt fler skillnader än bara hudfärg.
Citera
2013-08-01, 16:02
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Håller nog inte med om det, då Kasselstrand själv har sagt att muslimska somalier kan bli svenskar, och att han hoppas på att så många som möjligt vill bli det. Så jag skulle nog inte tro så mycket på honom längre. Bara det faktum att han inte vågar tala klarspråk, gör att man inte bör fästa för mycket vikt hos honom.

Tror ärligt talat inte det är hans åsikt mellan "skål och vägg", han
måste spela det politiska spelet och har inte råd att utmana
moderpartiets linje för mycket.
Citera
2013-08-01, 16:25
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
som har gett våra värderingar och traditioner som vi har idag. Tar allt folk och accepterar dessa så är jag nöjd, vilka hudsegment vi har på våra kroppar påverkas av solen, så om vi skickar ner en generation svenskar(till afrika)under ett antal århundraden kommer de att börja få mörkare och mörkare hudsegment.

Så det är altså pga "hudsegment" som varje samhälle som är styrt
av svarta är efterblivna, fattiga och våldsamma ghetton eller förvandlas till
ett inom något decennium efter att dom tagit över kontrollen? Samtidigt som
vita (och till viss del östasiater) över hela världen lyckas bygga avancerade högteknologiska
samhällen, som är ledande iniom kultur, vetenskap och inovationer.
Ras är det centrala och handlar om så mycket mer än hudfärg,
det handlar om främst intelligens (Vitas genomsnitts IQ ligger ca 20 IQ-punkter
högre på skalan än svartas) och testosteronnivåer vilket i sin tur reglerar
aggressivitet och impulskontroll (vilket i sin tur är ett av skälen till varför svarta
är så extremt överrepresenterade inom brottsstatistiken i varje land
de befolkar). Byter du ut en vit befolkning mot en svart så byter du
i princip ut välstånd och civilisation mot fattigdom och kaos Eller för
att uttrycka det enkelt förvandlar ett I-land till ett U-land.

Citat:
Det är folket som är det centrala inte landet. Historien och kulturen
är direkt knuten till ett specifikt folk, går folket under så går kulturen under och historian
glöms bort.
Senast redigerad av Tony Clifton 2013-08-01 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in