2013-07-30, 22:51
Medlem
_Samuelsson_s avatar
SvP kommer inte att nå riksdagen på ett par val framöver.
Citera
2013-07-31, 17:56
Medlem
Convoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Samuelsson_
SvP kommer inte att nå riksdagen på ett par val framöver.
Jo, det kommer de visst.
Citera
2013-07-31, 18:23
Medlem
CSundbecks avatar
Jag tror inte att SvP kommer att nå riksdagen 2014.

Däremot tror jag att det finns en chans till 2018, men då finns det ett antal parametrar som måste stämma.

Man måste inom SvP ha tålamod och satsa på rätt personer på rätt plats, man måste visa det svenska folket att man inte är ett pajasgäng som den etablerade median gärna vill framtona. Se till att det finns aktivistgrupper/kommunföreningar som täcker alla områden av Sverige, i dagsläget finns det en del svarta områden.

En utveckling av det politiska programmet bör ske för att många Nationalister vill se SvP som en helhetslösning på alla de klassiska partipunkterna: Ekonomi, Infrastruktur, Samhälle etc.
Citera
2013-08-01, 08:21
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machai
SvP:s enda chans är om SD kollapsar av någon anledning. Det är så nazistiska partier nått framgångar på annat håll, ex. Grekland där LAOS (motsvarande SD) kollapsade vilket gav en massive surge till Gyllene Gryning.

Detta är också uppenbart att SvP riktar in sig på missnöjda SD-väljare. Sen SDU står också någonstans emellan SD och SvP skulle man kunna säga.

Men utan en SD-kollaps så finns det ändå ingen chans för SvP att bli annat än ett obetydligt mikroparti.

Fortsätter SD på den eftergiftslinje dom slagit in på nu så är en SD-kollaps
oundviklig, ju mer SD liberaliseras och gör avkall på sina kärnfrågor desto
mindre skäl finns det att rösta på dom. Troligtvis så kommer SD öka detta
val och möjligtvis också 2018 för att sedan gå tillbaka. Den ende som kan
vända utvecklingen är Kasselstrand, blir han utkastad ur partiet så har man
beseglat sitt eget öde. Men jag tror inte nödvändigtvis att en SD kollaps är
en nödvändighet för ett SVP-inträde i riksdagen, det kan räcka med att
SD suger in människor i SD som sedan radikaliseras och tar vidare till
SVP. Kom ihåg att det upplevda avståndet mellan SD och SVP ofta känns
mindre än det mellan sjuklövern och SD, har man väl tagit det första svåra
steget, så är det lättare att ta det andra...
Citera
2013-08-01, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Fortsätter SD på den eftergiftslinje dom slagit in på nu så är en SD-kollaps
oundviklig, ju mer SD liberaliseras och gör avkall på sina kärnfrågor desto
mindre skäl finns det att rösta på dom. Troligtvis så kommer SD öka detta
val och möjligtvis också 2018 för att sedan gå tillbaka. Den ende som kan
beseglat sitt eget öde. Men jag tror inte nödvändigtvis att en SD kollaps är
en nödvändighet för ett SVP-inträde i riksdagen, det kan räcka med att
SD suger in människor i SD som sedan radikaliseras och tar vidare till
SVP. Kom ihåg att det upplevda avståndet mellan SD och SVP ofta känns
mindre än det mellan sjuklövern och SD, har man väl tagit det första svåra
steget, så är det lättare att ta det andra...

Tveksamt, jag är i det läge du beskriver. jag har gått från att vara en foliehatt som sympatiserat med MP på grund av att en kompis var med i partiet, när de lämnade utträdet ur EU som ett grundkrav så började jag kolla på andra EU-motståndare och fann SD.

Jag har inget övers för Judekonspirationen, jag säger att den kan existera, men behöver inte göra det, helt enkelt jag bryr mig inte om den frågan. Jag tror det är många med mig som gör detsamma, därför är steget SD->SVP lika långt som 7k-> SD. Jag tror inte många bryr sig om att plocka upp litteraturen som ni gör reklam över i bl,a Radio framåt, speciellt då det verkar bara vara engelskspråkig litteratur, för att ta sig till den så måste man nästan redan vara radikaliserat.
Citera
2013-08-01, 11:00
Bannlyst
Blir svårt att nå riksdagen när man på sin höjd kanske får 1000-2000 röster.
Citera
2013-08-01, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ericus
Jag har inget övers för Judekonspirationen, jag säger att den kan existera, men behöver inte göra det, helt enkelt jag bryr mig inte om den frågan. Jag tror det är många med mig som gör detsamma, därför är steget SD->SVP lika långt som 7k-> SD. Jag tror inte många bryr sig om att plocka upp litteraturen som ni gör reklam över i bl,a Radio framåt, speciellt då det verkar bara vara engelskspråkig litteratur, för att ta sig till den så måste man nästan redan vara radikaliserat.

Judefrågan är väl inte nödvändigtvis utslagsgivande? Man kan väl jämföra vilka åtgärder respektive parti vill ta till för att avveckla mångkulturen och rösta på det som verkar vettigast. SD vill ju assimilera negrer och andra tokigheter.
Citera
2013-08-01, 11:36
Medlem
Kurganskis avatar
Citat:
Tveksamt, jag är i det läge du beskriver. jag har gått från att vara en foliehatt som sympatiserat med MP på grund av att en kompis var med i partiet, när de lämnade utträdet ur EU som ett grundkrav så började jag kolla på andra EU-motståndare och fann SD.

Judefrågan är ingen konspiration, det är ett faktum att judar är en välorganiserad och resursstark grupp som ser till sina egna intressen på bekostnad av alla andra. De har haft en central roll i allt ifrån bolsjevikrevolutionen i Ryssland till att förvandla Sverige till en mångkultur. Det du säger är egentligen att du och många andra svenskar är för lata och ignoranta för att bry sig om svenskarnas framtid, vilket kanske stämmer.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrLinderborg
Blir svårt att nå riksdagen när man på sin höjd kanske får 1000-2000 röster.
4911 personer visar öppet sitt stöd för partiet på Facebook: https://www.facebook.com/SvenskarnasParti

Antagligen blir det fler än dessa som röstar SvP 2014.
Senast redigerad av Kurganski 2013-08-01 kl. 11:38.
Citera
2013-08-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aulus
Judefrågan är väl inte nödvändigtvis utslagsgivande? Man kan väl jämföra vilka åtgärder respektive parti vill ta till för att avveckla mångkulturen och rösta på det som verkar vettigast. SD vill ju assimilera negrer och andra tokigheter.

SVP likställs med Judefrågan precis som SD likställs med muslimfrågan, så den första tanken jag fick, då jag började intressera mig, så tänkte jag på judefrågan. Det tror jag även de som nyss har varit 7k:are tänker.
Citera
2013-08-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Den ende som kan
beseglat sitt eget öde.
Håller nog inte med om det, då Kasselstrand själv har sagt att muslimska somalier kan bli svenskar, och att han hoppas på att så många som möjligt vill bli det. Så jag skulle nog inte tro så mycket på honom längre. Bara det faktum att han inte vågar tala klarspråk, gör att man inte bör fästa för mycket vikt hos honom.
Citera
2013-08-01, 11:43
Medlem
Citat:
SVP likställs med Judefrågan precis som SD likställs med muslimfrågan, så den första tanken jag fick, då jag började intressera mig, så tänkte jag på judefrågan. Det tror jag även de som nyss har varit 7k:are tänker.
Har du några problem med att gruppen judar faktiskt är gruppen som ivrigast utan konkurrens förespråkar mångkultur? Det är ingen jävla konspirationsteori, det är bara se hur ägarförhållandet ser ut i Sverige vad gäller massmedia.

Att inte bry sig om detta är en återvändsgränd. Tillåter du gruppen vid en senare period, kommer exakt samma sak att hända igen. Man måste lära sig av historien. Därför är partier som förnekar det uppenbara helt värdelösa i längden.
Senast redigerad av Feru 2013-08-01 kl. 11:52.
Citera
2013-08-01, 11:57
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kurganski
4911 personer visar öppet sitt stöd för partiet på Facebook: https://www.facebook.com/SvenskarnasParti

Antagligen blir det fler än dessa som röstar SvP 2014.

Tror att en del av dessa sympatiserar med partiet, men ändå kommer att "taktikrösta" på SD.
Senast redigerad av Pust 2013-08-01 kl. 12:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in