Citat:
Ursprungligen postat av
Fooulz
Jorå, nybörjare är jag inte. Spelade sedan 7.6 dock la jag av efter ett tag, tror jag kom upp till 170 som EK och 80 som en Paladin, sen hade jag några små levlade PK gubbar som kanske låg runt level 40.
Vad brukar en tibia gubbe ligga på i nuläget? som alltså inte är scam eller något så!
Då har du spelat en del, bara å joina någon guild som kan boosta dig lite.
Priser brukar ligga på:
Sorcerer runt 200: 1000kr naken
Druid runt 200: 1500kr naken
Knight runt 200: 500-1000 naken
Paladin runt 200: 800-1200 naken
Så har priserna varit rätt länge, betalar du mer blir du lurad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ninyah218
bot text
Enda bottet som kan användas utan instant delete är magebot/redbot/ibot vad jag vet. Dem botsen styr datorn och inte klienten, därför kan inte cipsoft märka av att man har bot, vilket dom kan om man använder dem gamla botsen som modifierar och styr clienten. Orkar inte gå djupare på det här men så är det iallafall. Där emot ska du komma ihåg att om någon reportar dig för botting kan cipsoft sätta bevakning på dig och jag tror jag har läst att det fungerar genom att dom kollar om du går på en och samma square meter upprepade gånger, dvs går en runda i en spawn så är det en squaremeter du alltid passerar. Därför kan du få bann med vilket bot som helst, i principen kan du få ban/deletion utan bot om du beter dig som en bot.
Där emot förstår jag inte hur folk inte kan betala prem. Kom igen? 70 kr, det är mindre än vad en pizza efter krogen går på.. Kan inte förstå. Notera även att "byta värld" kostar 200kr och låser din karaktär i nästa värld i 6 månader. Flyttar du till opt-pvp värld kan du aldrig flytta tillbaks till open-pvp igen, endast till calva som är hardcore-pvp och den världen har floppat totalt (ca: 20-30 online i snitt).
World transfer är inte värt på en gubbe under level 120 då du lika gärna kan lägga dina 300kr på en 120 mage (knight och paladin är billigare) vilket även låter som ett rimligt pris, å samtidigt behålla din gamla gubbe.