Citat:
Ursprungligen postat av
Fooulz
men satan vad rik du va då!
Vilken värd spelar du på om man får fråga? är det ens värt att börja igen, eller handlar det endast om att botta för att sedan kriga?
Asså ärligt är det svårt å börja från början utan bot. Går inte få samma level som high levels för hand sålänge du inte är duktig och arbetslös. Tar på tok för lång tid. Med bot kan du ta ifatt levels som snittet är. För oss som spelat länge har man en gång i tiden dragit upp en eller ett par high levels, sedan bytt dem fram å tbx.
Jag till exempel körde upp en 150 ed en gång i tiden från level 1. Sålde sedan den för 1500kr. Köpte en level 190 RP för 1000kr, levlade den till 220 och sålde för 2000kr. Då hade jag tjänat 1500kr, för dem köpte jag en 170 MS för 700kr, och en 160 ED för 1000kr. Då har det kostat mig 200kr att byta en 150 druid mot en 170 sorc och 160 ed.
Nu har jag levlat dessa till 257 och 220, även fått min brors paladin som var level 270, som nu är 289. Var där emot jag som hjälpte honom att levla den från level 170 vilket han köpte den i med samma metod som mig. (levlade upp en 130 ek, sålde för 1000 till en pajas, köper sedan en 170 RP med delete warning för 1000kr, vilket nu har förlorat delete warning och blivit bottad till 270, sedan levlad av mig till 289)
Det är ungefär såhär det funkar för alla som är high level nu för tiden, där emot är det en del som inte spelat innan och köper en 200+ till att börja med, resulterar ofta med att dem suger kuwk på spelet och slutar efter dom har blivit ägda ett antal gånger. Därför det ofta är samma gamla spelare som lirar, då dom klarar sig längst.
Själv började jag lira i 1an i skolan. Lågstadiet då. Detta var tiden man körde modem som kostade per minut, minns hur jag stack till skolan 30 minuter tidigare för att levla på bugs i rook en stund innan skolan började. Då var man 8-9 år gammal. Minns att jag dog i level 6, hade säkert spelat flera veckor då, grät i 10 minuter efter man förlorat bpn som man kämpat veckor för att få ihop. Tog sedan över en månad att nå main.
Sen har man sakta men säkert blivit bättre och bättre. Spelat några månader, sedan slutat spela i ett halvår eller något liknande. Sen spelat en del igen osv. Så spelat fram och tillbaka i över 10 år. Inte konstigt man har en del grejer liggandes på ett antal chars. Har nu 289 rp, 257 ed, 220 ms, 190 ek, 130 ek, 112 ed, 90 rp, 50 ms och säkert 10+ knights som är runt level 30-50. Då ska ni veta att jag har inte ens många chars om man jämför med dem andra duktiga spelarna i min guild