2013-07-31, 21:59
Medlem
Rymdpojkens avatar
Vad ligger medelåldern på den typiske Tibiaspelaren idag? När jag spelade första gången 1999 var jag elva.
Blev några månaders nötande runt 2006 också. Hur som helst gissar att de flesta i denna tråd åtminstone passerat arton men tänker generellt. Ni som spelar en del borde ha koll.

Har fått ett svagt sug av nostalgiska skäl att kanske ägna några semestertimmar åt att spela igen men mycket lär ha hänt sedan 2006?
En vill ju inte bli stämplad som amatör av någon som knappt var född när man själv spelade första gången.

Summan av mitt inlägg är alltså: Hur är Tibia idag jämfört med 2006 och finns det några gamla rävar aktiva idag eller är det mest kids och ungdomar?
Citera
2013-07-31, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rymdpojken
Vad ligger medelåldern på den typiske Tibiaspelaren idag? När jag spelade första gången 1999 var jag elva.
Blev några månaders nötande runt 2006 också. Hur som helst gissar att de flesta i denna tråd åtminstone passerat arton men tänker generellt. Ni som spelar en del borde ha koll.

Har fått ett svagt sug av nostalgiska skäl att kanske ägna några semestertimmar åt att spela igen men mycket lär ha hänt sedan 2006?
En vill ju inte bli stämplad som amatör av någon som knappt var född när man själv spelade första gången.

Summan av mitt inlägg är alltså: Hur är Tibia idag jämfört med 2006 och finns det några gamla rävar aktiva idag eller är det mest kids och ungdomar?

Skulle vilja påstå att 30% av spelarna är gamla "rävar" som du kallar det som sitter å lurkar på sina high levels och krigar. Alla duktiga spelare som blev bra på dem flesta datorspelen är dem som krigar och blev duktiga/high levels. Sen blev alla såna som inte blir bra på datorspel och aldrig verkade lära sig någonting inom gaming såna som fastna runt level 50-150 och mest hänger i DP'n eller kör quests med sin rpg guild å snackar i guild chatten. Alternativt slutar för dom tycker datorspel är omoget vilket endast är en ursäkt för dom alltid sög rövkuk på varje spel man spelade, varit med om många såna här fall. Alla älskar egentligen gaming Många har där emot slutat men förvånansvärt många brukar hitta tillbaks. Och snitt åldern på dessa spelare är ca: 20-25 skulle jag gissa.

Dem andra 70%en är oftast små kids eller folk från sämre ställda länder som är level 8-70 och totala retards. Ni vet om man ser en level 50 å tar skull på skoj mitt i ankh desert, är dom såna som springer raka vägen mot dpn, även om man yellar IM JUST KIDDING BRO, RELAX. Dom fattar ingenting och verkar fungera mer som bots då jag befarar att deras hjärnor nergraderas med generationerna, eller förstår inte hur dom kan vara så extremt dumma i skallen, irriterar mig så hårt att ibland får dom smaka UE bara för dom springer som små råttor. Snitt åldern på dessa är väl 10-18 alternativt BR's eller dylikt som verkar vara helt tappade oavsett ålder. Tyvärr har vissa av dessa äckel hittat en 250+ elite knight dom kan köpa för en klase bananer och ett BJ i deras underutvecklade land och förstör därmed spelet genom att endast göra allt dem kan för att göra världen sämre för oss roliga spelare som spelar för det är kul helt enkelt. T.ex lura monster och stå och fucka upp en spawn för dom tycker att dom "äger servern" för dom har 50 stycken likadana råttor som hittat varsin liten knight som kan stå ihop och förstöra för oss duktiga spelare som försöker levla lite.
Senast redigerad av luddeax 2013-07-31 kl. 22:47.
Citera
2013-07-31, 23:02
Medlem
Jävlar vad sugen jag blev på att börja lira tibia igen när jag kollade igenom lite pk videos och skit som länkats här. Riktig jävla nostalgi resa :') Finns det någon fin server där en del flashbackare spelar? pk-server plix!
Citera
2013-07-31, 23:03
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fact
Ah kanske blir lira lite obsidia, men br har typ tagit över eller?

Yes, guilden Dominando Full är i princip bara brassar och två eller tre norrmän av någon anledning. har aldrig haft problem med någon av dom dock, snarare rätt schyssta och verkar ha kass pvp.
Citera
2013-07-31, 23:28
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luddeax
Asså ärligt är det svårt å börja från början utan bot. Går inte få samma level som high levels för hand sålänge du inte är duktig och arbetslös. Tar på tok för lång tid. Med bot kan du ta ifatt levels som snittet är.

Har du tips på någon Bot man kan köra för att levla upp en ny char utan att riskera att bli deletad direkt? Verkar ju som att alla bottar kräver Scripts som kostar pengar om jag inte är ute å cyklar?

Precis startat en Char på Aurora, startade först en som inte gick att byta till Aurora, kom väll upp i typ lvl 17 lr nått med den men sen bestämde jag mig för att köra på en Opt-PVP ist (Secura) då jag blev dödad vid lvl 12 så då tröttnade jag halvt. Läste tillslut att du skrev att man va tvungen att välja "Preview" för att skapa en på Aurora så då kändes det lite lagom värdelöst att ha slösat en hel jvla dag på att levla upp min Sorc på den första världen jag hamnade på och sen insåg att man måste vara Prem för att kunna byta värld.. SUCK!

Skulle vara nice med en Bot för att levla upp min char på Aurora (Nickar Baron Samedhi btw), men vill inte riskera att få kontot deletad bara för att man kör en Bot så vill gärna att tips på någon Bot som som inte är så riskabel att använda. Har ni några tips på vilken man kan köra med nu i början (inte tänkt botta dygnet runt vill bara nå lite högre level utan att behöva springa runt å hunta en hel dag som igår, för att sen inse att det inte gick att byta värld ens) Hur ligger det till med Scripts osv btw, måste man betala för dom? Har precis slösat den här månades cash så kan inte köpa Prem heller, kul att sitta resten av månaden nu utan pengar.. Om det är möjligt att använda en Bot utan att riskera att bli Deletad direkt nu när man levlar i början, och om det går att få tag på några enklare Scripts som inte kostar cash heller så vore ju det guld annars får det fan vara. Som jag uppfattat det så kan det bli knas om man använder "andras" Scripts men några gratis Scripts bör det väll finnas för någon relativt "säker" Bot för att kunna levla upp sig lite utan att behöva sitta timmar i sträck (har problem med ryggen så kan inte sitta så jävla länge heller så vore skönt att kunna lämna datorn en stund så den får levla upp sig lite iaf medans jag vilar upp ryggen) Alla tips är välkomna. Vill ni inte skriva ut det i tråden så får ni gärna skicka mig ett PM med hur jag ska gå tillväga utan att få kontot deletat direkt!

Tack på förhand, Ninyah
Citera
2013-07-31, 23:33
Medlem
Fooulzs avatar
Citat:
Asså ärligt är det svårt å börja från början utan bot. Går inte få samma level som high levels för hand sålänge du inte är duktig och arbetslös. Tar på tok för lång tid. Med bot kan du ta ifatt levels som snittet är. För oss som spelat länge har man en gång i tiden dragit upp en eller ett par high levels, sedan bytt dem fram å tbx.

Jag till exempel körde upp en 150 ed en gång i tiden från level 1. Sålde sedan den för 1500kr. Köpte en level 190 RP för 1000kr, levlade den till 220 och sålde för 2000kr. Då hade jag tjänat 1500kr, för dem köpte jag en 170 MS för 700kr, och en 160 ED för 1000kr. Då har det kostat mig 200kr att byta en 150 druid mot en 170 sorc och 160 ed.

Nu har jag levlat dessa till 257 och 220, även fått min brors paladin som var level 270, som nu är 289. Var där emot jag som hjälpte honom att levla den från level 170 vilket han köpte den i med samma metod som mig. (levlade upp en 130 ek, sålde för 1000 till en pajas, köper sedan en 170 RP med delete warning för 1000kr, vilket nu har förlorat delete warning och blivit bottad till 270, sedan levlad av mig till 289)

Det är ungefär såhär det funkar för alla som är high level nu för tiden, där emot är det en del som inte spelat innan och köper en 200+ till att börja med, resulterar ofta med att dem suger kuwk på spelet och slutar efter dom har blivit ägda ett antal gånger. Därför det ofta är samma gamla spelare som lirar, då dom klarar sig längst.

Själv började jag lira i 1an i skolan. Lågstadiet då. Detta var tiden man körde modem som kostade per minut, minns hur jag stack till skolan 30 minuter tidigare för att levla på bugs i rook en stund innan skolan började. Då var man 8-9 år gammal. Minns att jag dog i level 6, hade säkert spelat flera veckor då, grät i 10 minuter efter man förlorat bpn som man kämpat veckor för att få ihop. Tog sedan över en månad att nå main.

Sen har man sakta men säkert blivit bättre och bättre. Spelat några månader, sedan slutat spela i ett halvår eller något liknande. Sen spelat en del igen osv. Så spelat fram och tillbaka i över 10 år. Inte konstigt man har en del grejer liggandes på ett antal chars. Har nu 289 rp, 257 ed, 220 ms, 190 ek, 130 ek, 112 ed, 90 rp, 50 ms och säkert 10+ knights som är runt level 30-50. Då ska ni veta att jag har inte ens många chars om man jämför med dem andra duktiga spelarna i min guild

Jorå, nybörjare är jag inte. Spelade sedan 7.6 dock la jag av efter ett tag, tror jag kom upp till 170 som EK och 80 som en Paladin, sen hade jag några små levlade PK gubbar som kanske låg runt level 40.

Vad brukar en tibia gubbe ligga på i nuläget? som alltså inte är scam eller något så!
Citera
2013-07-31, 23:45
Medlem
Ninyah218s avatar
Fan vad svårt det ska vara att komma in på Aurora då, hur många får max vara online för att det inte ska vara låst till Premium members egentligen? Suttit å försökt connecta men står att bara Premium members är allowed ända sen kl 3 tiden nu typ, börjar bli LAGOM frustrerande detta!!

Mvh, Ninyah
Citera
2013-07-31, 23:54
Medlem
cybergrodans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninyah218
Fan vad svårt det ska vara att komma in på Aurora då, hur många får max vara online för att det inte ska vara låst till Premium members egentligen? Suttit å försökt connecta men står att bara Premium members är allowed ända sen kl 3 tiden nu typ, börjar bli LAGOM frustrerande detta!!

Mvh, Ninyah

Ja, jag skaffade premium, orkade inte vänta. Premuim är inte dyrt alls, kostar typ 65 spänn och det är lätt värt det för att slippa vänta!

Som du kanske märkt så är jag också ny på Aurora, är level 17 typ när som helst, PM:a mig om du har lust att hunta lite när du kommit in! Nickar Tomegubben, är paladin.
Citera
2013-07-31, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fooulz
Jorå, nybörjare är jag inte. Spelade sedan 7.6 dock la jag av efter ett tag, tror jag kom upp till 170 som EK och 80 som en Paladin, sen hade jag några små levlade PK gubbar som kanske låg runt level 40.

Vad brukar en tibia gubbe ligga på i nuläget? som alltså inte är scam eller något så!

Då har du spelat en del, bara å joina någon guild som kan boosta dig lite.

Priser brukar ligga på:
Sorcerer runt 200: 1000kr naken
Druid runt 200: 1500kr naken
Knight runt 200: 500-1000 naken
Paladin runt 200: 800-1200 naken

Så har priserna varit rätt länge, betalar du mer blir du lurad.

Citat:
bot text

Enda bottet som kan användas utan instant delete är magebot/redbot/ibot vad jag vet. Dem botsen styr datorn och inte klienten, därför kan inte cipsoft märka av att man har bot, vilket dom kan om man använder dem gamla botsen som modifierar och styr clienten. Orkar inte gå djupare på det här men så är det iallafall. Där emot ska du komma ihåg att om någon reportar dig för botting kan cipsoft sätta bevakning på dig och jag tror jag har läst att det fungerar genom att dom kollar om du går på en och samma square meter upprepade gånger, dvs går en runda i en spawn så är det en squaremeter du alltid passerar. Därför kan du få bann med vilket bot som helst, i principen kan du få ban/deletion utan bot om du beter dig som en bot.

Där emot förstår jag inte hur folk inte kan betala prem. Kom igen? 70 kr, det är mindre än vad en pizza efter krogen går på.. Kan inte förstå. Notera även att "byta värld" kostar 200kr och låser din karaktär i nästa värld i 6 månader. Flyttar du till opt-pvp värld kan du aldrig flytta tillbaks till open-pvp igen, endast till calva som är hardcore-pvp och den världen har floppat totalt (ca: 20-30 online i snitt).

World transfer är inte värt på en gubbe under level 120 då du lika gärna kan lägga dina 300kr på en 120 mage (knight och paladin är billigare) vilket även låter som ett rimligt pris, å samtidigt behålla din gamla gubbe.
Citera
2013-08-01, 00:07
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Enda bottet som kan användas utan instant delete är magebot/redbot/ibot vad jag vet. Dem botsen styr datorn och inte klienten, därför kan inte cipsoft märka av att man har bot, vilket dom kan om man använder dem gamla botsen som modifierar och styr clienten. Orkar inte gå djupare på det här men så är det iallafall. Där emot ska du komma ihåg att om någon reportar dig för botting kan cipsoft sätta bevakning på dig och jag tror jag har läst att det fungerar genom att dom kollar om du går på en och samma square meter upprepade gånger, dvs går en runda i en spawn så är det en squaremeter du alltid passerar. Därför kan du få bann med vilket bot som helst, i principen kan du få ban/deletion utan bot om du beter dig som en bot.

Där emot förstår jag inte hur folk inte kan betala prem. Kom igen? 70 kr, det är mindre än vad en pizza efter krogen går på.. Kan inte förstå. Notera även att "byta värld" kostar 200kr och låser din karaktär i nästa värld i 6 månader. Flyttar du till opt-pvp värld kan du aldrig flytta tillbaks till open-pvp igen, endast till calva som är hardcore-pvp och den världen har floppat totalt (ca: 20-30 online i snitt).

World transfer är inte värt på en gubbe under level 120 då du lika gärna kan lägga dina 300kr på en 120 mage (knight och paladin är billigare) vilket även låter som ett rimligt pris, å samtidigt behålla din gamla gubbe.

Önskar jag hade 70spänn att lägga då hade jag gjort det rakt av! Tur som fan att jag inte köpte Prem igår dår hade jag inte haft råd med cigg idag ens..

Att byta värld märkte jag kostade pengar, och är väl införstådd i hur det fungerar när man byter världar osv, spelade Tibia i kanske 1-2år dagligen med en vän för typ 5-8år sedan kanske så jag är inte direkt någon novis. Måste få in cash så jag kan köpa mig Prem. BTW, hur länge räcker Prem för 70spänn? Säg inte att det bara är en månad eller nått? :S

Ska prova på med bottarna du tipsade om, enda problemet är ju att alla kostar pengar som jag förstått det och har fan inte råd att betala för varken en bot eller scriptsen. Nu vill jag bara levla lite till och från för att slippa sitta timtals för att levla upp mig, hade inte tänkt sitta och botta enbart vill bara slippa de långsammaste bitarna helt enkelt. Läst igenom tråden så förstår att botarna som styr clienten är de man bör satsa på eftersom Cip upptäcker de andra rakt av.. Nåja får väll leta å se om det går att hitta en gratis version av någon av botarna du rekommenderade då jag inte har en spänn att lägga just nu. Tack för tipsen!

Mvh, Ninyah
Citera
2013-08-01, 00:53
Medlem
Citat:

Mvh, Ninyah

Har inte spelat på typ ett år så måste fråga: är aurora nya antica, servern alla spelar på? Hur mycket störs man av det där Preview game world?
Citera
2013-08-01, 00:55
Medlem
Ninyah218s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoppla13
Har inte spelat på typ ett år så måste fråga: är aurora nya antica, servern alla spelar på? Hur mycket störs man av det där Preview game world?

Vet faktiskt inte alls, då jag inte lyckats connecta på timmar nu.. Dock kom jag in tillslut precis men har skapat ett konto som jag tänkte använda Bot på för att slippa få hela skiten raderat. Men tröttnade riktigt hårt nu på att det ska vara så svårt att få tag på en Bot utan att behöva betala för skiten.. SUCK!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in