2013-07-31, 22:00
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Med risk för att framstå som ett karbonpapper, men jag frågar dig då istället vad fick NI att rycka ut från Stockholm med full fart när brottet uppdagades? Är ju inte så vanligt att NI rycker ut så här?
Kan det ha varit för att de namn som figurerar bland de misstänkta, ringde klockor hos NI?

NI har ryckt ut förut då det gällt AJ, eftersom dem känner till att han har tillgång till vapen.
polisen i thn vågar inte gripa honom själv då han blir tokig vid ett sådant tillfälle.

Vid flertalet gånger när dem tagit han med "handen i syltburken" har dem valt att låta honom gå för att inte själva råka ut för något.

Sist i thn när han skulle gripas för fylla fick dem kalla dit 3!! polisbilar för att gripa honom.

han dömdes senare för hot mot tjänsteman som följd av detta gripande.
Citera
2013-07-31, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
"EUGENE"
Heter väl jackan?
Tackar. Hängde nog inte med riktigt.
Citera
2013-07-31, 22:01
Medlem
Greger65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
öhh.. Va? Nu hänger jag inte riktigt med.

Nationella insatstyrkan
Citera
2013-07-31, 22:01
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Vadå NI? Det var väl västras styrka?

Nationella insatsstyrkan? Var de inte från Sthlm? Har jag missat det kanske? Men nåja, det stora pådrag som drog igång så häftigt, snabbt och på flera ställen, känns som att ja, jag vet inte.
Nu blev jag förvirrad, jöö.
Citera
2013-07-31, 22:02
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisetroll
Det där stämmer inte, vad jag har hört. D.B och F.H var på fest tillsammans natten då IF/IH försvann. Jag vet dock ej var festen var eller om det var fler närvarande. Det har jag hört av en mycket trovärdig källa.

Vet du om F.H gick hem på kvällen/natten??
Citera
2013-07-31, 22:03
Medlem
Citat:
öhh.. Va? Nu hänger jag inte riktigt med.

NI = Nationella Insatsstyrkan

Antar jag att du undrade över?
Citera
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meegamind
NI har ryckt ut förut då det gällt AJ, eftersom dem känner till att han har tillgång till vapen.
polisen i thn vågar inte gripa honom själv då han blir tokig vid ett sådant tillfälle.

Vid flertalet gånger när dem tagit han med "handen i syltburken" har dem valt att låta honom gå för att inte själva råka ut för något.

Sist i thn när han skulle gripas för fylla fick dem kalla dit 3!! polisbilar för att gripa honom.

han dömdes senare för hot mot tjänsteman som följd av detta gripande.

Oj då?? Men kom dessa NI från Stockholm eller var kom de ifrån? Den här gången menar jag.
Citera
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greger65
Nationella insatstyrkan

Som Meegamind skriver så har ett digert förflutet och bedöms som farlig och har tillgång till vapen och är väldigt labil. Där av så tar man inga risker med tanke på hans historia.
Citera
2013-07-31, 22:04
Medlem
Ragathas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Nja, har har det varit middag, telefonsamtal, raseriutbrott, dunsar, telefonsamtal, stress adrenalin och panik och fort härifrån, shiiiiit!!!
Ungefär. Tror inte det är tänkt så mycket faktiskt.

Eller samlat sig ordentligt innan o gått igenom hur,vad o var, kanske därför de for först på morgonkvisten
Citera
2013-07-31, 22:04
Medlem
meegaminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Där stod något om och supporta ungdomar, var denna texten står upplyses det inte om.
Då den är liten kan den ju stå vid taggen?
Här är texten vad det står på rygg krage m.m

okej. tycker dock att texten vi ser på det brända föremålet inte hör ihop med jackan ni hittat.
tycker det är ganska mycket text.

någon borde ju ha något liknande så det kan bekräftas om det är en sådan.
Citera
2013-07-31, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlanda
Med all respekt för att jag inte har koll på eldning men syns inte en eld tydligare på dagen (röken) än på natten när det är mörkt..?
Röken syns säkert mer på dagen,men att man eldar på dagen är väll vanligare än på natten och inte specielt misstänkt.
Citera
2013-07-31, 22:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Som Meegamind skriver så har ett digert förflutet och bedöms som farlig och har tillgång till vapen och är väldigt labil. Där av så tar man inga risker med tanke på hans historia.

Och mängden blod, scenen som mötte dem innanför hennes lägenhetsdörr, barnet osv...gjorde kanske också den snabba insatsen?

Edit: Detta om AJ, bidrar då kanske till att han omger sig med många jasägare? De vågar kanske inte annat?
Senast redigerad av bokfodral 2013-07-31 kl. 22:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in