Att han inte gömde sig kvar i Polen utan faktiskt lämnade in sig kanske ?
Det tycker du är beundransvärt!
Hade han haft ambitionen att som han påstår, reda ut det hela en gång för alla.
Då hade han tagit sig till Sverige utan en massa konstiga uttalande via It-media och tidningar.
Tycker han har betett sig ovanligt klantigt.
Detta kanske radan har diskuteras men under tygbiten med text (texten jag inte såg från början, stirrade mig blind på annat) så finns det inte så mycket spår av att det brunnit på marken runt omkring....
Har detta sagts redan så ber jag ursäkt för upprepning..
FB-detektiver löser förmodligen ännu ett brott. Helt otroligt så många duktiga detektiver det finns här. Tummen upp till alla.
Är en fröjd att följa denna tråd där jag läser alla inlägg sedan dag 1 då jag fick veta att AJ var misstänkt.
PS Skulle kunna skriva en del saker om AJ och hans relationer genom åren men då jag förmodligen röjer mig själv samt några närastående i hans liv genom åren så avböjer jag och inväntar vad som händer
Med risk för att framstå som ett karbonpapper, men jag frågar dig då istället vad fick NI att rycka ut från Stockholm med full fart när brottet uppdagades? Är ju inte så vanligt att NI rycker ut så här?
Kan det ha varit för att de namn som figurerar bland de misstänkta, ringde klockor hos NI?
vart på plagget ansåg ni att denna text skulle finnas?
nacken?
Där stod något om och supporta ungdomar, var denna texten står upplyses det inte om.
Då den är liten kan den ju stå vid taggen?
Här är texten vad det står på rygg krage m.m
Det fetade är vad som står i det hittade på brandplatsen.
BRAND NEW AND COMPLETE WITH NIKE TAGS
BARCELONA BLACK EUGENE JACKET
"MES QUE UN CLUB"
INSPIRED BY THE CLASSIC CHEVRON AESTHETIC OF THE WINDRUNNER, THE EUGENE TRACK JACKET WAS INTRODUCED IN THE FALL OF 2007. FOLLOWING THE 26" SEAM LINES WITH A BOLD SINGLE STRIPE, THE ORIGINAL POLYESTER DOUBLE KNIT BECAME AN INSTANT ICON.
"MES QUE UN CLUB" - (MORE THAN A CLUB)
PRINTED INSIDE THE COLLAR IS A LABEL WHICH READS:
'YOUR PURCHASE SUPPORTS A GLOBAL MOVEMENT TO HELP YOUTH CHANGE THEIR LIVES THROUGH SPORT.'
'MES MORE THAN A COLOUR' EMBROIDERED ON REAR
JACKET IS FULL ZIP WITH ELASTICATED WRISTS, WAIST AND COLLAR. ALL LOGOS ARE EMBROIDERED
SIZE XXL
Senast redigerad av Tomato 2013-07-31 kl. 22:20.
Anledning: Fetade i spoilertexten
Själv har jag svårt att svälja ordet beundransvärt i detta fall! Inte ens om vi leker med tanken och låtsas att AJ är oskyldig så skulle det vara beundransvärt. Det borde vara ens förbannade skyldighet att vilja tillmötesgå rättsväsendet och FRAMFÖR ALLT att vilja finna den riktiga gm. Det var ju för f-n hans flickvän, om man ska tro styvmamman, som mördats! Har man inget gjort så har man heller inget att frukta. Solklart.
Nä, AJ känner sig nog äckligt säker på att komma undan då hans advokat inte anser att starka bevis framkommit, plus att han inte vill leva på flykt då han har barn m.m Han drog ut på Polen-semestern för att få mer info av advokaten och tajta till sin historia. Bara det att han meddelar AB sina intentioner och villkor ist för polisen säger väl en sak? Stinker skyldig!! Här finns inget att beundra...
Ja det är där. Jag har vänt i Photoshop och det ser ut som EUC i mitten med någon bokstav före samt efter. Är en liten kant uppvikt så kan även vara ELIC någonting, typ.
Självklart ska man ha öppet sinne och flera paraboler som går runt än att låsa fast sig men nu när det har gått en månad sen den här natten och det fortfarande är dessa inblandade som hålls för intressanta, så krymper i alla fall antalet radarvridningar hos mig.
Ja sant iofs men vete fan, varenda grej som dyker upp pekar alldeles för enkelt mot dessa herrar, såvida dom nu inte är så smarta att dom gjort det själv för att kunna skylla på att någon vill sätta dit dom med "det fattar ni väl själv, vi skulle väl aldrig lämna alla dessa spår efter oss, klart någon vill vi ska åka dit" oj...nu börjar jag nog tänka alldeles för mycket
Med risk för att framstå som ett karbonpapper, men jag frågar dig då istället vad fick NI att rycka ut från Stockholm med full fart när brottet uppdagades? Är ju inte så vanligt att NI rycker ut så här?
Kan det ha varit för att de namn som figurerar bland de misstänkta, ringde klockor hos NI?
Ja sant iofs men vete fan, varenda grej som dyker upp pekar alldeles för enkelt mot dessa herrar, såvida dom nu inte är så smarta att dom gjort det själv för att kunna skylla på att någon vill sätta dit dom med "det fattar ni väl själv, vi skulle väl aldrig lämna alla dessa spår efter oss, klart någon vill vi ska åka dit" oj...nu börjar jag nog tänka alldeles för mycket
Nja, har har det varit middag, telefonsamtal, raseriutbrott, dunsar, telefonsamtal, stress adrenalin och panik och fort härifrån, shiiiiit!!!
Ungefär. Tror inte det är tänkt så mycket faktiskt.
Själv har jag svårt att svälja ordet beundransvärt i detta fall! Inte ens om vi leker med tanken och låtsas att AJ är oskyldig så skulle det vara beundransvärt. Det borde vara ens förbannade skyldighet att vilja tillmötesgå rättsväsendet och FRAMFÖR ALLT att vilja finna den riktiga gm. Det var ju för f-n hans flickvän, om man ska tro styvmamman, som mördats! Har man inget gjort så har man heller inget att frukta. Solklart.
Nä, AJ känner sig nog äckligt säker på att komma undan då hans advokat inte anser att starka bevis framkommit, plus att han inte vill leva på flykt då han har barn m.m Han drog ut på Polen-semestern för att få mer info av advokaten och tajta till sin historia. Bara det att han meddelar AB sina intentioner och villkor ist för polisen säger väl en sak? Stinker skyldig!! Här finns inget att beundra...
Exakt. Finns inget beundransvärt över denne "mans" handlande vare sig i nutid eller dåtid, förmodligen inte i framtid heller om inget mirakel sker. Men kanske vissa tycker det är beundransvärt att han gör det vi andra tycker är självklart, just för att han är ett kräk och en liten lort? Man har jag svårt att tro att att han någonsin blir.