Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-28, 16:52
  #2977
Medlem
Är det tre toaletter på Ryanairs plan? Jag ser inga problem med att ta bort två av dem och stoppa i flera säten. Alltså på nya plan, inte befintliga... Ryanairs flighter är så korta att man knappast behöver gå på toa, det kan man göra före och efter. Men det kanske är ohanterligt för Boeing att få planen godkända i ett specialutförande bara för Ryanair...

Personer som skall på toa står bara i vägen för Ryanairs försäljare av skraplotter och liknande.
Citera
2013-07-28, 17:02
  #2978
Medlem
WenJiabaos avatar
Typisk Ryanairreklamgimmick. Annars tycker jag att Ryanair är rena skiten och har inte flugit med dem på åtta år. Om man ska flyga billigflyg finns det betydligt bättre och billigare alternativ. För två år sedan var Ryanairs VD i Asien och ville starta upp men när de fick se alla duktiga professionella lågprisbolag så verkar det som om de lagt de planerna på hyllan.
Citera
2013-07-28, 17:18
  #2979
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelpump61
Är det tre toaletter på Ryanairs plan? Jag ser inga problem med att ta bort två av dem och stoppa i flera säten. Alltså på nya plan, inte befintliga... Ryanairs flighter är så korta att man knappast behöver gå på toa, det kan man göra före och efter. Men det kanske är ohanterligt för Boeing att få planen godkända i ett specialutförande bara för Ryanair...

Personer som skall på toa står bara i vägen för Ryanairs försäljare av skraplotter och liknande.

Som jag förstått det är begränsningen i nödutgångarna, man kan inte få in fler säten och möta kraven på utrymmningsvägar.
Citera
2013-07-28, 18:49
  #2980
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WenJiabao
Typisk Ryanairreklamgimmick. Annars tycker jag att Ryanair är rena skiten och har inte flugit med dem på åtta år. Om man ska flyga billigflyg finns det betydligt bättre och billigare alternativ. För två år sedan var Ryanairs VD i Asien och ville starta upp men när de fick se alla duktiga professionella lågprisbolag så verkar det som om de lagt de planerna på hyllan.
Ptja, skit å skit är det väl inte.
Jag har flugit bl.a. ner till Dublin från Rygge för 12 euro, det är det inte många som slår.

Visst kostar väl transport till flygplatsen lite grann, men ibland hittar man riktiga dunderpriser.
Citera
2013-07-28, 19:19
  #2981
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hefaiston
Som jag förstått det är begränsningen i nödutgångarna, man kan inte få in fler säten och möta kraven på utrymmningsvägar.
Men man borde spara vikt och utrymme om man slänger ut två dass. Beroende på layout borde man sedan kunna ha kanske 3 rader med lite bättre utrymme som man kan ta betalt för, en vidareutveckling av platsreservationer och prioriterad ombordstigning.
Citera
2013-07-30, 15:00
  #2982
Medlem
xobxs avatar
Har precis checkat in online och skrivit ut boardingkortet och längst ner är det en streckad linje med sax. Är det meningen att jag ska klippa bort den biten?

Är det okej att komma med ett helt A4 eller ska det också klippas till kortets storlek?
Citera
2013-07-30, 15:48
  #2983
Medlem
SilentVictorys avatar
Det står på papperet.
Den övre delen är "customer copy", och den undre är "Airline copy" som incheckningspersonalen tar hand om senare.

Så ta med hela papperet du, men du kan klippa lite på sidan eller riva upp lite så det blir lättare för dom att dra av den delen sen.

Eller så river du själv av den undre delen när du står i kön och lämnar över sen när du ska checka in.
Citera
2013-07-31, 15:50
  #2984
Medlem
En undran.
Har precis checkat in till London, och "duktig" som jag var så bokade jag även transfer via Ryanair till Liverpool street station. Men när jag skrev ut mina biljetter så finns ingen transferbiljett med och ska jag vara ärlig så blir jag osäker om det kan ha varit med buss eller tåg
På reseplanerarern så står det att transfer är betald t/r...
Vart finns själva biljetten att få tag på?
Citera
2013-07-31, 17:37
  #2985
Medlem
unsungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bitchisbackagain
En undran.
Har precis checkat in till London, och "duktig" som jag var så bokade jag även transfer via Ryanair till Liverpool street station. Men när jag skrev ut mina biljetter så finns ingen transferbiljett med och ska jag vara ärlig så blir jag osäker om det kan ha varit med buss eller tåg
På reseplanerarern så står det att transfer är betald t/r...
Vart finns själva biljetten att få tag på?

Till tåget brukar man kunna köpa biljetter ombord men jag har inte sett det i samband med att man köper flygbiljetten så det borde vara buss.
Fråga Ryanairpersonalen på flygplatsen när du kommer dit, dom vet rimligtvis.
Citera
2013-07-31, 17:40
  #2986
Medlem
Jag har alltid hämtat ut mina tågbiljetter på stationen i "self service"-automaterna
Citera
2013-08-01, 00:20
  #2987
Medlem
Tack för svar.
Tänkte ringa Ryanair förut, men efter väntan insåg jag att det antagligen skulle bli billigare att i värsta fall köpa nya biljetter till tåget.
Hur är transfern med buss?
Jaja, jag kollar med personalen på Skavsta
Citera
2013-08-01, 11:49
  #2988
Medlem
Försöker checka in online till flyg som går från Oslo (Rygge) till Barcelona T2 den 11e Augusti, och tillbaks den 15e Augusti.


Jag har fått ett bekräftelsemail med bokningsnr och skriver in detta under alternativ 2, men det enda som dyker upp är:

"De uppgifter som du angett för att hämta din bokning stämmer inte överens med uppgifterna i vårt system.
Kontrollera att informationen är korrekt och försök igen.
Vänligen märk:
om du har bokat genom en tredjepartssida ska du kontakta dem för att validera din säkerhetsinformation."

Jag försökte tidigare i veckan och fick samma fel, tänkte då att det kanske berodde på att det är mer än 15 dgr kvar tills returresan. Men idag är det ju 15 dagar tills den 15:e Augusti.

Vad FAN är det för fel?! Finns ju ingen kundtjänst heller. Känner mig så jävla blottad. Vad fan ska man göra?


Alternativ: Vad är det för nummer man ska fylla i under alternativ 1 "Kredit/debet/ELV-nummer (endast fyra siffror)". Vilka jävla fyra siffror då? De 4a första, 4 sista?

Onlineincheckningen har aldrig krånglat förut.



EDIT:

Galet att det alltid löser sig precis när man dunkat in en tråd här. Ändrade till engelska på sidan och då stod det minsann "4 last digits". Det fungerade med detta, men inte med min mail och resorter. Vilket är SJUKT, för jag vet att det är rätt. Gött att det löste sig iaf.
__________________
Senast redigerad av Haesten 2013-08-01 kl. 11:53.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1851686

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback