2013-07-31, 17:00
Medlem
Speytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SenfBaum
Enligt Milliyet, en av Turkiets största dagstidningar, har Sunderland lagt ett bud på £6.5 miljoner för Manuel Fernandes, den portugisiska kaptenen i Beşiktaş. Han och hans skägg ryktas få en lön på 40.000 pund i veckan.
Shit har fan glömt bort honom. Ingen koll alls på vad han presterat i Turkiet men tycker att han var duktig och underskattad under sin tid i Spanien.
2013-07-31, 17:20
Medlem
Jkrokens avatar
Vad säger ni Liverpool-supportrar om att Torres ryktas vara en tänkt ersättare om Suarez sticker? Jag kan tänka mig att det skulle vara ganska rimligt, då det inte finns så många andra strikers som finns tillgängliga. Om Chelsea lyckas värva Rooney sitter man med fyra strikers och då tror jag att Torres är den som hänger löst. Kanske man kan tänka sig att han ändå är värd cirka £25 miljoner?

Det kanske inte finns någon substans i just detta rykte, men kan ändå se detta som en rimlig panikvärvning i slutet av Augusti då Suarez troligtvis har lämnat. Detta förutsätter såklart att Rooney har kommit till Chelsea (vilket jag tror han har gjort då).
2013-07-31, 17:39
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Vad säger ni Liverpool-supportrar om att Torres ryktas vara en tänkt ersättare om Suarez sticker? Jag kan tänka mig att det skulle vara ganska rimligt, då det inte finns så många andra strikers som finns tillgängliga. Om Chelsea lyckas värva Rooney sitter man med fyra strikers och då tror jag att Torres är den som hänger löst. Kanske man kan tänka sig att han ändå är värd cirka £25 miljoner?

Det kanske inte finns någon substans i just detta rykte, men kan ändå se detta som en rimlig panikvärvning i slutet av Augusti då Suarez troligtvis har lämnat. Detta förutsätter såklart att Rooney har kommit till Chelsea (vilket jag tror han har gjort då).

Svårt att se Torres värderad till £25m. Han sitter på en monsterlön (långt över sitt marknadsvärde) som han förmodligen inte vill sänka vilket borde sänka transfersumman. Nej, inte ens om man bortser från lönen borde han inbringa summor av den storleken, 29 år och på dekis.
2013-07-31, 17:40
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken

Förhoppningsvis har man lärt sig av tidigare misstag då det gäller panikvärvningar. Sturridge, Aspas, Borini, Yesil, Morgan och Jerome Sinclair skriker knappast topp 4 kandidat men hellre det än att lägga pengarna på Torres. Måste finnas bättre och billigare alternativ.
2013-07-31, 17:42
Medlem
skrudiss avatar
Ser hellre att Suarez stannar eller hamnar annarstans än i Arsenal. Känns som en gnällspik som bara skulle riskera att floppa. Synd att Rooney som alternativ tycks försvunnit, trots att jag inte riktigt ser varför. Higuain hade varit bra med.

Nu blir det väl som alltid; en desperat värvning mot slutet.
2013-07-31, 17:52
Medlem
SenfBaums avatar
Bättre nyheter för Spurs fans. Enligt Press Association är Tottenham nära att genomföra köpet av Roberto Soldado.
2013-07-31, 18:25
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Vlad Chiriches är klar för Spurs. 8 miljoner euro hamnade summan på, tydligen var Roma ute efter honom också.
Som tidigare nämns verkar han vara lik Vertonghen i sin spelstil.

Ska tydligen stanna i Steua tills januari säger deras general manager som är live på tv nu. Samtidigt som Caulker sägs ha en medical hos Cardiff enligt Sky...

Så om detta stämmer sitter Tottenham nu med Dawson som den enda friska mittbacken. Vertonghen är borta några veckor till och Kaboul ser ut att bli en ny Ledley King. Hans knäskada verkar tyvärr betydligt värre än vad man tidigare trott.
Senast redigerad av preben12 2013-07-31 kl. 18:29.
2013-07-31, 19:03
Medlem
Qawseds avatar
Enl. TalkSport och Sky ska Bale under dagen ha uppgett att han vill lämna.

Torres ryktas lite löst till Liverpool/Valencia, men let's face it. Han sitter på en alldeles för hög lön för att gå. Möjligen att ifall Rooney skulle gå att få, så kan man dumpa Torres för £15m och betala 300k/v av lönen, eller dylikt. Fast om någon går blir det nog snarare Ba.

Josh McEachran verkar närma sig Real Sociedad och Wallace Inter. Båda på lån, utan köpesklausuler.
Senast redigerad av Qawsed 2013-07-31 kl. 19:08.
2013-07-31, 19:17
Medlem
preben12s avatar
Och där var det officiellt att Caulker går till Cardiff
http://www.tottenhamhotspur.com/news/caulker-to-cardiff-310713/

Dawson och Huddlestone som mittbackar mot Palace
2013-07-31, 19:36
Medlem
Jag hade hellre sett Steven Caulker stanna som backup, men £9m är fina pengar för honom. Nu blir det dock lite väl tunt bland mittbackarna om inte Vlad ansluter. Men det känns ju som att nästan alla Spurs affärer måste krångla lite innan de till slut går igenom så man ska kanske inte utesluta något ännu.
2013-07-31, 19:42
Medlem
preben12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapopulos
Jag hade hellre sett Steven Caulker stanna som backup, men £9m är fina pengar för honom. Nu blir det dock lite väl tunt bland mittbackarna om inte Vlad ansluter. Men det känns ju som att nästan alla Spurs affärer måste krångla lite innan de till slut går igenom så man ska kanske inte utesluta något ännu.

Hade gärna sett honom utlånad till en PL-klubb istället för såld, så han fick ordentligt med speltid. Såg riktigt lovande ut i Swansea för två säsonger sen, men förra säsongen var han inte alls bra. Förstår dock varför han säljs, han funkar inte alls i den höga backlinjen AVB spelar med. Hans absolut största svaghet är att han är så himla seg i vändningarna.
2013-07-31, 19:55
Medlem
Crille-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jerp3
Fattar inte vad det är som dröjer så jävligt i Suarez affären. Skulle gärna se han i mitt kära Arsenal förutsatt att Wenger får pli på honom. Stannar han eller går han tror ni?

Det som dröjer är enligt uppgifter att Arsenal vill inte höja sitt bud då de är av uppfattningen att det aktiverar hans release-klausul som rapporterats från Suarez läger medans Liverpool hävdar att så inte är fallet. Arsenal kommer inte att höja budet förrän det är klargjort att klausulen inte är uppnådd.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in